Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17 mei 2006, 01:05
danan
Guest
 
Berichten: n/a
Andere vraag: Kan ik mail ophalen van een exchange Activesync server waarbij de agenda die al op mijn palm staat NIET aangetast/overschreven wordt?

Of moet ik dan de die @mail binnenhalen op een andere manier?

Hopelijk staat dit antwoord niet in de handleiding
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 mei 2006, 01:37
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Mail en agenda staan toch los van elkaar?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 mei 2006, 09:55
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Niet via Exchange Activesync via Versamail. Die vervangt ook de DateBook-synchronisatie.
Je kunt kijken naar een e-mailclient als Chatter (www.chatteremail.com); die heeft een Exchange-plugin die alleen e-mail doet (OWA).
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 mei 2006, 09:55
danan
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Mail en agenda staan toch los van elkaar?
Nee volgens mij niet.

Alles zit in 1. Dus Agenda en Mail van (Microsoft Office Outlook)
Nu wil ik eigenlijk alleen de mail.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 mei 2006, 10:00
danan
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Niet via Exchange Activesync via Versamail. Die vervangt ook de DateBook-synchronisatie.
Je kunt kijken naar een e-mailclient als Chatter (www.chatteremail.com); die heeft een Exchange-plugin die alleen e-mail doet (OWA).
bedankt ik zal eens kijken of ik het kan krijgen.

Maar is er geen oplossing voor Versamail?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 mei 2006, 10:07
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door danan
Maar is er geen oplossing voor Versamail?
Nee en ja Niet via Exchange Activesync, want dat is altijd (bij Palm) een combinatie van e-mail en agenda. Maar je kunt bv. wel voor je Exchange-server instellen dat je deze ook via IMAP wil benaderen. Dan gebruik je alsnog Versamail, maar dan met een IMAP-account naar je Exchange. Gebruik Google met zoektermen 'IMAP Exchange" voor meer uitleg, aangezien dat niet zoveel meer met PalmOS specifiek heeft te maken.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 mei 2006, 12:49
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Oh ja, da's waar ook

Hee, misschien moet ik dat ook eens uitproberen.

EDIT
Inmiddels even uitgeprobeerd en ik krijg inderdaad de indruk dat dat niet los van elkaar te zien is. Ik kreeg het overigens niet werkend omdat onze Exchange Server op de TU van een te oude versie is, maar er werd wel heel duidelijk gewaarschuwd dat het om mail en Calendar betrof, en dat daardoor de hele Calendar database schoongemaakt zou worden alvorens er gesyncd zou worden via Exchange Activesync. Het probleem was daarna bij mij dus dat na verwijdering van gegevens, er niks meer werd aangevuld.

Nouja. Dan maar via de kabel....



Ik gebruik normaal net als Jean-Paul Chatteremail, een stand-alone E-mail client voor PalmOS die absoluut naadloos al je mailfolders op je Exchange Server kan syncen, en bovendien in de achtergrond van je Treo draait. Dus: push-mail zonder vertragingen als je met iets anders bezig bent.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 17 mei 2006 om 13:00.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 31 juli 2006, 08:06
Reinierselen
Guest
 
Berichten: n/a
IMAP-mail en Palm - inhaken op discussie... en: kalender sync met Lotus Organizer?

Beste Gazpacho,

Ik probeer te achterhalen met welk soort PDA (dus: Windows of Palm) ik het beste mijn zakelijke email kan binnenhalen, lezen en beantwoorden. Onze mail is IMAP-based (wij draaien nl. op kantoor onze eigen mailserver via IMAP).
En daarnaast: onze kantooragenda is Lotus Organiser. kan ik die ook synchroniseren met een Palm?

Al deze vragen omdat ik een Palm met GSM (dus bv. de Treo 650) wil kopen. Nu heb ik een losse GSM en een PDA (pocketPC). En dat mot dus 1 apparaat worden...

Reinier


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Oh ja, da's waar ook

Hee, misschien moet ik dat ook eens uitproberen.

EDIT
Inmiddels even uitgeprobeerd en ik krijg inderdaad de indruk dat dat niet los van elkaar te zien is. Ik kreeg het overigens niet werkend omdat onze Exchange Server op de TU van een te oude versie is, maar er werd wel heel duidelijk gewaarschuwd dat het om mail en Calendar betrof, en dat daardoor de hele Calendar database schoongemaakt zou worden alvorens er gesyncd zou worden via Exchange Activesync. Het probleem was daarna bij mij dus dat na verwijdering van gegevens, er niks meer werd aangevuld.

Nouja. Dan maar via de kabel....



Ik gebruik normaal net als Jean-Paul Chatteremail, een stand-alone E-mail client voor PalmOS die absoluut naadloos al je mailfolders op je Exchange Server kan syncen, en bovendien in de achtergrond van je Treo draait. Dus: push-mail zonder vertragingen als je met iets anders bezig bent.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 31 juli 2006, 08:46
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Lotus is zeker te syncen met een Palm, maar net als je PocketPC niet out-of-the box. Er moet dus extra software aangeschaft worden die geinstalleerd moet worden op je computer: let dus op of je beheerdersrechten hebt.

IMAP binnenhalen met Versamail of (mijn voorkeur) het betaalde Chatteremail via IMAP is geen probleem. Als je vaak e-mails verstuurt dan is een toetsenbord in je smartphone erg handig.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 31 juli 2006, 17:08
Reinierselen
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Lotus is zeker te syncen met een Palm, maar net als je PocketPC niet out-of-the box. Er moet dus extra software aangeschaft worden die geinstalleerd moet worden op je computer: let dus op of je beheerdersrechten hebt.

IMAP binnenhalen met Versamail of (mijn voorkeur) het betaalde Chatteremail via IMAP is geen probleem. Als je vaak e-mails verstuurt dan is een toetsenbord in je smartphone erg handig.
dankjewel voor je tips!
Dan nog een laatste vraag: is de Palm-software waarmee je bv. je contacten beheert en backuped op een PC, handig? Ik vraag dit omdat die van Nokia bv (PC Suite) die ik nu gebruik, een 10 krijgt voor onhandigheid... En met 1500 tel.nrs in mijn telefoon (en straks ook in m'n Palm) is dat voor mij belangrijk...
Met citaat reageren
  #11  
Oud 31 juli 2006, 22:53
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reinierselen
dankjewel voor je tips!
Dan nog een laatste vraag: is de Palm-software waarmee je bv. je contacten beheert en backuped op een PC, handig? Ik vraag dit omdat die van Nokia bv (PC Suite) die ik nu gebruik, een 10 krijgt voor onhandigheid... En met 1500 tel.nrs in mijn telefoon (en straks ook in m'n Palm) is dat voor mij belangrijk...
Veel mensen prefereren Palm Desktop over Outlook. Je kunt Palm Desktop gratis downloaden op Palm.com (zie ook de FAQ) en alvast uitproberen!
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #12  
Oud 01 augustus 2006, 11:49
Reinierselen
Guest
 
Berichten: n/a
Palm Desktop

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Veel mensen prefereren Palm Desktop over Outlook. Je kunt Palm Desktop gratis downloaden op Palm.com (zie ook de FAQ) en alvast uitproberen!
Hoi,

nog een vraagje, hoor... Je kunt alleen een probeerversie van software downloaden op palm.com, als je een hotsync-ID hebt, en dus al een Palm hebt. En die heb ik niet... Overigens kan ik Palm Desktop niet vinden.
Heb jij een oplossing?
Alvast dank
Met citaat reageren
  #13  
Oud 01 augustus 2006, 12:04
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Veel mensen prefereren Palm Desktop over Outlook
Anglicist
Citaat:
Je kunt alleen een probeerversie van software downloaden op palm.com, als je een hotsync-ID hebt, en dus al een Palm hebt. En die heb ik niet... Overigens kan ik Palm Desktop niet vinden.
'Probeerversie van software' klinkt vrij algemeen, je moet echt de Palm Desktop hebben. Klik daarvoor niet op software maar op ondersteuning, kies een Palmpje, en onder het kopje software staat nu een downloadlink.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:04.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023