Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 02 oktober 2006, 03:55
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
@Bluevoice: nee, ik heb de 750v nog helemaal niet gezien. Het is alleen toch een behoorlijk bedrag in vergelijking met de Treo 650. Dat terwijl er nou weer niet zo'n enorm verschil is. Als ik eens in een shopping mall kom zal ik wel kijken of ik iets zie. Over het algemeen verschillen de prijzen trouwens nauwelijks met Nederland.
Met citaat reageren
  #62  
Oud 02 oktober 2006, 07:51
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Toch nog even voor alle duidelijkheid... het gaat toch om een WM5 toestel...
dat "toevallig" de naam Palm draagt.
Dit forum is toch voor pda's met palm OS...
Laat ons even wachten tot de 680? 99,9% van de mensen op dit forum zullen dit toestel toch niet kopen
Met citaat reageren
  #63  
Oud 03 oktober 2006, 22:43
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Great formfactor!

Daar istie dan. Ik moet zeggen dat ik de "formfactor" van de nieuwe Treo erg fraai vind. Beter nog dan de Amerikaanse 700 serie. Nu nog de PalmOS versie afwachten.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg s.jpg‎ (78,2 KB, 34x gelezen)
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #64  
Oud 04 oktober 2006, 19:16
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Nu te koop!

De Treo 750v is nu ook in Nederland verschenen. Hij is gratis in kombinatie met een zakelijk en een push email abonnement (50 euro/maand) van 2 jaar.

Citaat:
Aanbieding: Palm Treo 750v

+ Vodafone OndernemersBundel 22.50 2 jaar
+ Vodafone Push e-mail Nationaal
Prijs € 0.00

Extra voordelen:


Acties:
+ 2 maanden gratis de gekozen OndernemersBundel
+ 4 maanden gratis de gekozen Vodafone Push e-mail
+ 24 maanden gratis VTS VIP (Vervangende Toestel Service)
+ Geen aansluitkosten
+ Gratis thuisbezorgd

Specificaties

Aantal belminuten / SMS 150
Prijs per belminuut : € 0.18
Bedrag per maand : € 50.58
Datatarief per Mb : € 2.98
Prijs per SMS / tekst-MMS : € 0.18
BeeldBellen / foto+tekst MMS : € 0.50
Eenmalige aansluitkosten : € 0.00
Contractduur in jaren : 2
Toestelprijs met standaard opties : € 0.00
Andere kombinaties zijn ook mogelijk.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News

Laatst gewijzigd door ghia; 04 oktober 2006 om 20:18. Reden: linkje verbeterd
Met citaat reageren
  #65  
Oud 04 oktober 2006, 19:26
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
De kans is groot dat ik niet echt thuis ben in allerlei online\bel tarieven maar op mij komen deze prijzen, met name data en mms, over als een poging om de consument vooral te ONTmoedigen om van de mogelijkheden van het toestel gebruik te maken.
Met citaat reageren
  #66  
Oud 04 oktober 2006, 19:54
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce
De kans is groot dat ik niet echt thuis ben in allerlei online\bel tarieven maar op mij komen deze prijzen, met name data en mms, over als een poging om de consument vooral te ONTmoedigen om van de mogelijkheden van het toestel gebruik te maken.
Hij is daarom ook bedoeld voor de zakelijke markt.

Hij is nu ook in Duitsland te koop.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #67  
Oud 04 oktober 2006, 22:50
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
En hier zijn mijn ervaringen na 2 dagen gebruik:

- Dit toestel heeft beter bereik dan mijn Treo 650 ooit gehad heeft (denk dat het gedeeltelijk ook te maken heeft met het feit dat Vodafone een beter netwerk heeft dan Telfort).
- De geluidskwaliteit en het geluidsniveau zijn echt heel goed (zelfs bij de speakerphone is het geluid duidelijk verbeterd) - waar ik het vroeger bij mijn Treo 650 toch nog prettig vond om VolumeCare te gebruiken om het geluid te boosten, dat is hier echt niet nodig.
- De palm eigen "walk through menu's" is ook verbazingwekkend goed voor een WM toestel. Je kunt het toestel voor 99% zonder stylus bedienen.
- Het toestel is lichter en ligt beter in de hand dan de Treo 650 door de afgeronde hoeken.
- De rubberachtige verflaag voelt prettig aan en de zwarte kleur geeft het toestel een degelijke zakkelijke look.

En nu de mindere kanten:

- Windows Mobile (hoe anders) - daarbij moet ik zeggen dat met een paar kleine veranderingen dit besturingsysteem veel beter uit zou kunnen zien:
  1. de icoontjes zijn erg lelijk, maak iets mooiers van, neem bijvoorbeeld Vista icoontjes, of steel ze opnieuw van Apple
  2. zorg dat de menu's vullend zijn en dat tijdens het scrollen direct naar de volgende rij icoontjes snapt - bij een lange lijst kun je nu tijdens het scrollen een gedeelte van de bovenste icoontjes in beeld houden wat vrij onoverzichtelijk is
  3. maak dat de scrolbars verdwijnen, deze zijn oerlelijk en dragen niet bij aan de gebruiksvriendelijkheid
  4. zorg voor een betere ondersteuning voor hogere resolutie schermen

Kortom: Palm heeft een goede hardware / design combinatie gevonden, het telefoongedeelte zit goed in elkaar en de aanpasingen aan het WinMob OS zijn zeker een verbetering t.o.v. het traditionele WinMob OS. Ik hoop dat Palm deze lijn doorzet in de nieuwe PalmOS Treo en dat de prestaties van het toestel evengoed zijn als deze, dan heeft Palm opnieuw een ijzersterk toestel. Het is dus nog even afwachten.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #68  
Oud 05 oktober 2006, 01:24
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice
- Dit toestel heeft beter bereik dan mijn Treo 650 ooit gehad heeft (denk dat het gedeeltelijk ook te maken heeft met het feit dat Vodafone een beter netwerk heeft dan Telfort).
Telfort heeft nogal wat gaten in de dekking. Om een objektieve vergelijking te maken zou je je Treo 650 moeten uitrusten met een Vodafone-SIM. Maar dan nog is het appelen met peren vergelijken, want GSM en UMTS zijn twee verschillende netwerken.
Citaat:
- De geluidskwaliteit en het geluidsniveau zijn echt heel goed (zelfs bij de speakerphone is het geluid duidelijk verbeterd) - waar ik het vroeger bij mijn Treo 650 toch nog prettig vond om VolumeCare te gebruiken om het geluid te boosten, dat is hier echt niet nodig.
UMTS maakt ook gebruik van betere codecs met 10,2 en 12,2 kbps bitrate, welke voor de normale GSM niet beschikbaar zijn. Tevens wordt gebruik gemaakt van een nieuwere generatie chips, waardoor de audiokwaliteit op alle vlakken vooruitgaat.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #69  
Oud 05 oktober 2006, 20:47
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Toetsenbord

Nog een kleine aanvulling: het toetsenbord is ook beter uitgevoerd bij deze serie. De knoppen steken niet zoveel uit als bij de Treo 650, zijn breder en beter gerangschikt. Ik kon prima typen op mijn Treo 650 maar maakte af en nog wel een een foutje. Met deze nieuwe indeling gaat het typen net wat makkelijker en maak je minder snel fouten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Hebben wij de Treo 750v-gebruikers iets te bieden? Ikzelf bezit geen enkele expertise op het vlak van WM. Maar natuurlijk zijn er vele anderen.
@ Ghia: Trouwens... WinMob 5 stelt niks voor, het is wel zo dat het (veel) minder gebruiksvriendelijk en effectief is dan PalmOS en dat je af en toe even moet denken van "waar zat die instelling ook alweer" omdat het niet allemaal even logisch is opgezet (door al die vervelende vensters ).
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #70  
Oud 05 oktober 2006, 23:55
SpeedDemon SpeedDemon is offline
Senior lid
Voornaam: René
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 05 juli 2005
Locatie: Emmen
Berichten: 67
Stuur een bericht via MSN naar SpeedDemon
Ik ben sinds vandaag ook in het bezit van een 750v en inderdaad is het wennen aan de andere struktuur. Maar gaandeweg kom je er ook wel uit. Het voordeel van de treo 750 tov andere smartphones is dat WM5 aangepast is en niet klakkeloos eropgeknald.
Met citaat reageren
  #71  
Oud 06 oktober 2006, 13:40
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice
Nog een kleine aanvulling: het toetsenbord is ook beter uitgevoerd bij deze serie. De knoppen steken niet zoveel uit als bij de Treo 650, zijn breder en beter gerangschikt. Ik kon prima typen op mijn Treo 650 maar maakte af en nog wel een een foutje. Met deze nieuwe indeling gaat het typen net wat makkelijker en maak je minder snel fouten.



@ Ghia: Trouwens... WinMob 5 stelt niks voor, het is wel zo dat het (veel) minder gebruiksvriendelijk en effectief is dan PalmOS en dat je af en toe even moet denken van "waar zat die instelling ook alweer" omdat het niet allemaal even logisch is opgezet (door al die vervelende vensters ).
Adrian, nu jij inmiddels ervaringen hebt met de 750.....welke zou jij adviseren (puur hardwarematig maar wel rekening houdend met bedieningsgemak en kwaliteit van de telefoon) de 750 of de 650...of zelfs wachten op de 680 (waarvan we de specs alleen op papier hebben). Ik heb, na drie weken ploeteren en 3 verschillende TyTN's, het ding volkomen gefrustreerd in de QC van HTC teruggestuurd naar de PDA shop. Omdat een smartphone voor mij toch het makkelijkst is (ik gebruik zowel de telefoon als de PIM functies veel) wil ik een andere keuze maken. Een klein duwtje in de goede richting wordt zeer gewaardeerd

Carel

Laatst gewijzigd door Ce; 06 oktober 2006 om 13:50.
Met citaat reageren
  #72  
Oud 06 oktober 2006, 14:33
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Treo 750v vs Treo 650 vs Treo 680

@ Carel:

De Treo 750 is naar mijn persoonlijke mening een geslaagde combinatie tussen A hardware en B software (Als je een besturingsysteem anno 2006 op deze manier presenteert dan is dat te triest voor woorden - hiermee bedoel ik voornamelijk dat WM5 niet gebruiksvriendelijk noch intuitief is). Ik heb onbevooroordeeld naar WM5 proberen te kijken maar het feit alleen al dat je registry na slechts 3 dagen vervuild kan raken door het installeren en verwijderen van een drietal softwareapplicaties zegt eigenlijk genoeg.

PPC fans en mensen die "vertrouwd" zijn met een Windows omgeving zou ik dit toestel zeker adviseren. Die kunnen dan toch nog een beetje meegenieten van het gebruiksgemak van Palm. Zo'n ingewikkelde software en toch zo'n eenvoudig te bedienen toestel hebben zij zelden gezien.

Ik heb trouwens Style Tap op mijn Treo 750v geinstalleerd, daarmee krijg je je vertrouwde PalmOS omgeving terug en kun je alle Palm Software draaien (zegt eigenlijk al genoeg ). Nadeel is dat de resolutie te slecht is (je krijgt een kleiner scherm binnen een 240x240 scherm). Als deze functie over een paar jaar volledig ontwikkeld is dan kun je kiezen welk OS je op het toestel draait. Agendus deed het overigens wel prima, maar ik vond dat deze slecht zichtbaar was.

Kortom: wil je niet gefrustreerd raken, wil je een gebruiksvriendelijke, intuitieve en productieve Palm dan kies je voor de nieuwe PalmOS Treo. Carel ik zou je zeker adviseren om op de Treo 680 te wachten, als het goed is dan komt de kerstman hem brengen Ik ga zelf tegen die tijd ook mijn Treo 650 "upgraden". Ik merk nu al dat ik steeds de neiging heb om mijn 650 te pakken i.p.v. 750 als ik een afspraak wil maken.

Ik vind de hardware specificaties/vormgeving/prestaties van deze nieuwe serie echt een 10 waard en met PalmOS aan boord wordt het een supertoestel. Enuh... nee, ik stoor me niet aan het ontbreken van Wi-Fi.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #73  
Oud 06 oktober 2006, 15:48
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Adrian, bedankt voor je antwoord...hier kan ik wat mee!!!
Met citaat reageren
  #74  
Oud 06 oktober 2006, 15:58
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Graag gedaan, ik zal de Treo 750v meenemen op de aankomende borrel, dan kun je zelf even kijken wat je ervan vindt.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #75  
Oud 06 oktober 2006, 16:53
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice
Graag gedaan, ik zal de Treo 750v meenemen op de aankomende borrel, dan kun je zelf even kijken wat je ervan vindt.
Helaas kan ik niet die dag vanwege een feest elders.
Met citaat reageren
  #76  
Oud 06 oktober 2006, 17:25
Joep Joep is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 225
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice
@ Carel:

Carel ik zou je zeker adviseren om op de Treo 680 te wachten, als het goed is dan komt de kerstman hem brengen Ik ga zelf tegen die tijd ook mijn Treo 650 "upgraden". Ik merk nu al dat ik steeds de neiging heb om mijn 650 te pakken i.p.v. 750 als ik een afspraak wil maken.
.

Zolang wachten nog ........ toch eigenlijk niet te geloven, twee jaar na intro van de 650 is de enige echte vooruitgang het vervallen van de antenne ;-(
Met citaat reageren
  #77  
Oud 06 oktober 2006, 20:06
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice
Graag gedaan, ik zal de Treo 750v meenemen op de aankomende borrel, dan kun je zelf even kijken wat je ervan vindt.
De kans bestaat dat de 680 pas over een paar maanden beschikbaar zal zijn. Is de 650 nog steeds een goede keuze?? Over de HTC TyTN kan ik inmiddels een boek schrijven....dus van WM5 als OS voor een smartphone ben ik wel zo'n beetje genezen.
Met citaat reageren
  #78  
Oud 06 oktober 2006, 21:08
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue zelf
Carel ik zou je zeker adviseren om op de Treo 680 te wachten, als het goed is dan komt de kerstman hem brengen
Subtiele hint...

Reken maar op dat Palm met kerst ook de winst wil tellen.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #79  
Oud 07 oktober 2006, 10:52
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce
De kans bestaat dat de 680 pas over een paar maanden beschikbaar zal zijn. Is de 650 nog steeds een goede keuze??
Daarvoor dien je best op de prijs van de Treo 680 te wachten.
Maar deze thread is voor de Treo 750v, dus voor de Treo 680 bedenksels graag hier verder.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #80  
Oud 07 oktober 2006, 11:05
Hans Keesom Hans Keesom is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 19 januari 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 77
Ik ben al jarenlang palm gebruiker en droomde al jaren van de volledige integratie van telefoneren en mobiel internet gebruik. De Treo komt daar aardig in de buurt maar door het ontbreken van Wifi net niet.
Zo langzamerhand wordt bijvoorbeeld de Nokia E61 en de Blackberry toch wel erg interessant. De eerste vanwege alle verbindingen, de tweede vanwege de software die er voor beschikbaar is.

Mijn vraag is of ik wifi nu aan het overschatten ben of niet. Of overschat ik het gemak van alles in 1 apparaat en zou ik een lifedrive moeten kopen en die verbinden met mijn bluetooth telefoon en zo ook een mooie combinatie hebben? Met m'n laptop doe ik al een beetje hetzelfde, met usb kabeltje verbinden met telefoon en internetten maar, als het niet via wifi kan...

Een beetje achtergrond :
Op m'n werk hebben we wifi op de meeste plekken en dan maak ik daar toch liever gebruik van dan dat ik een dure databundel moet aanschaffen. Ook onderweg staan vaak zoveel wifi-accesspoints open dat het voor de hand ligt die te gebruiken.

Mijn belangrijkste gebruik voor wifi is trouwens het maken van een VNC verbinding naar de computer thuis. Daarop bekijk ik dan mijn mail en maak een antwoord, alles lekker op 1 plek. Als ik dan af en toe toch achter een computer kan, maak ik ook een VNC verbinding, tussen alles netjes op 1 plek hebben is wel aardig.
Laatst een weekendje voor zaken naar Noorwegen geweest en toen genoten van hoe gemakkelijk ik met VNC de thuiscomputer kon raadplegen. Zelfs de internetterminals op de luchthavens laten dat (java) tegenwoordig toe, even je creditcard erin en 10 minuten verbinding is niet eens duur en genoeg om de belangrijkste zaken af te handelen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023