Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #101  
Oud 29 september 2003, 11:28
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 29-09-2003, om 12:19 heeft Ellen dit gezegd in bericht #100
Ja, oké..... Is natuurlijk wel erg persoonlijk: wat vindt de een niet en de ander juist wel een must voor een pda. Persoonlijk denk ik dat de TE een waardige opvolger is voor mijn Zire, zeker gezien de prijs en de -voor mij- geringe meerwaarde die de T3 zou hebben voor pakweg 200 euro meer. En dan heb ik het nog niet over de schuif van de T3...

Ik denk dat je dus niet direct naar een Ipaq hoeft te gaan als de T3 je niet aanstaat, maar nogmaals dat is persoonlijk en is maar net afhankelijk van wat je zoekt in een pda....
Nee, maar dat zegt ook niemand hier. De discussie was hier waarom de iPaqs wel een rechthoekig scherm in een kleine formfactor weten te proppen, en waarom Palm daar een schuif aan koppelt terwijl het ingeschoven qua volume zelfs nog groter is dan een iPaq. Je zegt het zelf al: wat je zoekt in een PDA, en daar gaat deze discussie dan ook over.

Daarnaast gaat men hier ervan uit dat je twee apparaten met een rechthoekig scherm vergelijkt, en daarbij doet de Tungsten|E in deze discussie even niet mee omdat die een vierkant scherm heeft. De T|E zou inderdaad een goeie opvolger zijn van je Zire, en anders de nieuwe Sony Clié TJ25 of TJ35.
__________________
FoleoCentral.com
  #102  
Oud 29 september 2003, 11:34
Kingpin's schermafbeelding
Kingpin Kingpin is offline
Forumbikkel
Voornaam: Eric
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 april 2001
Locatie: Breda
Berichten: 118
De Ipaq 2210 heeft bijvoorbeeld een dual expansion slot. Navigeren gaat er beter mee (vraag maar aan een aantal Palm'ers die PPC's in hun auto hebben hangen ) en dus als ik weer eens voor iets nieuws ga dan kan ik of beter mijn T|T houden of naar een PPC...voor mij persoonlijk is dat een logische stap..

Maar voorlopig gewoon nog T|T

En zoals als eerder gezegd is zit ik er ook niet op te wachten om de slider iedere keer uit te schuiven..voor een T|T is het een ander verhaal, omdat daar het graffiti gedeelte onder zit.

T3 is net zo groot ingeklapt als een Ipaq 2210 (misschien een paar milimeter kleiner), maar dan moet je wel iedere keer het scherm uitklappen...
__________________
Palm Vx, Palm Tungsten|T, Palm Tungsten|T3 + Nokia 6310i


Laatst gewijzigd door Kingpin; 29 september 2003 om 11:39.
  #103  
Oud 29 september 2003, 11:58
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Voor de duidelijkheid, je moet hem niet uitklappen he. Op zich werkt het ook met een kleiner scherm, maar het is dan dus wel zonde van je grote scherm.

Ik moet zeggen die extra CF slot van de iPAQ is wel erg handig inderdaad. Had ik vooraf eerlijk gezegd nooit zo verwacht. Ik heb zelf dus een iPAQ 2210, maar wat mij betreft is het vooralsnog een teruggang vanaf mijn Clie NX70. Met name de beperkingen in het gebruik doordat het scherm van de iPAQ 240x320 is ipv 320x480 (dus half zoveel pixels) heeft mij doen besluiten om het toch bij mijn NX70 te houden (en dan meer persoonlijk nog mijn voorkeur voor een toetsenbord, maar in deze discussie is dat waarschijnlijk niet echt een punt) Overigens heeft de NX ook een groter scherm dan de T3.

Ik denk dat de T3 dus zeker een belangrijk voordeel heeft ten opzichte van de PocketPC's. Ook al mist er een CF slot en zit er zo'n schuiver op. Windows Mobile 2004 zou trouwens ook moeten zorgen dat PocketPC's hi-res schermen gaan krijgen. Dan kunnen we pas echt gaan vergelijken.

Overigens is die Tungsten E inderdaad ook een goed punt. Waarom is die zoveel kleiner dan de Tungsten T's? Bluetooth, connector en schuifmechaniek eruit; accu wat kleiner; en dan ... ?
  #104  
Oud 29 september 2003, 13:30
N@gel's schermafbeelding
N@gel N@gel is offline
Houd van Palm........bier
Voornaam: Erik
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Spakenburg
Berichten: 80
Voor degene die een beetje spaans kunnen:

T3 online op mexicaanse sitePalmone
  #105  
Oud 29 september 2003, 13:45
BartVB
Guest
 
Berichten: n/a
Cool! Thanks voor de link. Eindeljk wat info over de capaciteit van de accu (900mAh).

Lijkt er op dat er een nieuw toetsenbord komt dat ook (?) gebruikt kan worden in landscape mode

http://palm.grupouno.com/mx/TungstenT3/customize.html

Nog steeds pas een paar shops die hem hebben in NL. Zit vooral nog te wachten op wat screenprotectors die op de T3 passen..
  #106  
Oud 29 september 2003, 14:32
Kingpin's schermafbeelding
Kingpin Kingpin is offline
Forumbikkel
Voornaam: Eric
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 april 2001
Locatie: Breda
Berichten: 118
Citaat:
Op 29-09-2003, om 12:58 heeft patrickl dit gezegd in bericht #103
Voor de duidelijkheid, je moet hem niet uitklappen he. Op zich werkt het ook met een kleiner scherm, maar het is dan dus wel zonde van je grote scherm.

Ik moet zeggen die extra CF slot van de iPAQ is wel erg handig inderdaad. Had ik vooraf eerlijk gezegd nooit zo verwacht. Ik heb zelf dus een iPAQ 2210, maar wat mij betreft is het vooralsnog een teruggang vanaf mijn Clie NX70. Met name de beperkingen in het gebruik doordat het scherm van de iPAQ 240x320 is ipv 320x480 (dus half zoveel pixels) heeft mij doen besluiten om het toch bij mijn NX70 te houden (en dan meer persoonlijk nog mijn voorkeur voor een toetsenbord, maar in deze discussie is dat waarschijnlijk niet echt een punt) Overigens heeft de NX ook een groter scherm dan de T3.

Ik denk dat de T3 dus zeker een belangrijk voordeel heeft ten opzichte van de PocketPC's. Ook al mist er een CF slot en zit er zo'n schuiver op. Windows Mobile 2004 zou trouwens ook moeten zorgen dat PocketPC's hi-res schermen gaan krijgen. Dan kunnen we pas echt gaan vergelijken.

Overigens is die Tungsten E inderdaad ook een goed punt. Waarom is die zoveel kleiner dan de Tungsten T's? Bluetooth, connector en schuifmechaniek eruit; accu wat kleiner; en dan ... ?
Scherm is voor mij niet zo'n probleem, ik heb nu een 320x320 schermpje, maar ik bekijk er nooit foto's op ofzo en mijn agenda werkt ook niet in HiRes mode omdat ik dat allemaal te klein vind. Maar ik wil van mij PDA ook een navigatie systeem maken in de toekomst. Dan kies ik dus toch voor een PPC omdat het daar gewoon een stuk beter mee gaat (lees: Tom Tom) en omdat ik niet met 2 PDA's wil zitten... Maar ik wacht het wel even af, 2210 lijkt me ondertussen een prima PDA als je je niet stoort aan de 240x320 (heb een Ipaq h3850 gehad en was geen probleem)
__________________
Palm Vx, Palm Tungsten|T, Palm Tungsten|T3 + Nokia 6310i

  #107  
Oud 29 september 2003, 15:13
tomas's schermafbeelding
tomas tomas is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 28 mei 2002
Locatie: Twente
Berichten: 94
Tungsten E specificaties

Processor ARM OMAP 311 Texas Instruments 126MHz

hoogte 11,4 cm Breedte 7,9 dikte 1,3

ter vergelijking : zire m150 Afmeting: 11,1 x 7,36 x 1,6
zire 71 Afmeting: 11,4 x 7,4 x 1,7 mm
Gewicht 130 g

ter vergelijking : zire m150 gewicht:108 gram
zire 71 gewicht:150 gram
mini usb aansluiting

840mAh batterij

Prijs bij Beat-it 217,- euro inclusief (dat kan lager )
__________________
<<niets ingevuld>>
  #108  
Oud 29 september 2003, 15:46
tomas's schermafbeelding
tomas tomas is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 28 mei 2002
Locatie: Twente
Berichten: 94
Angry

Net nu ik op dit moment de spaanse site van palm bekijk,

blokkeren ze de site dmv een wachtwoord.

je kunt er dus niet meer op

tja dat lekt natuurlijk snel uit zoiets
__________________
<<niets ingevuld>>
  #109  
Oud 29 september 2003, 16:10
walbeehm
Guest
 
Berichten: n/a
Question T3

Heeft iemand hem al gekocht??
  #110  
Oud 29 september 2003, 16:37
walbeehm
Guest
 
Berichten: n/a
T3

Ben namelijk erg benieuwd, want hij staat al op de takeitnow website voor ±400 euro. Hij is net even op de mexicaanse en UK website geweest (zie www.taoofmac.com ) en stond daar voor pakweg 500 euro!!
Zou deze versie een "normale" versie zijn?? En wat zou dat "NON" betekenen??
Iemand een idee??

Groet,

E.
  #111  
Oud 29 september 2003, 16:51
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Hier op ZDNet las ik dat de TT3 geleverd zou worden met enige accessoires (cases, styli, e.d.) voor € 565,-. Misschien is de NON-versie de versie zonder die accessoires, aangezien de hardcase nu nog niet eens los leverbaar is.

Dit zou echter wel betekenen dat het dure accessoires zijn .

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 29 september 2003 om 16:57.
  #112  
Oud 29 september 2003, 18:56
N@gel's schermafbeelding
N@gel N@gel is offline
Houd van Palm........bier
Voornaam: Erik
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Spakenburg
Berichten: 80
Heb de T3 vrijdag besteld bij takeitnow.

Nu staat er in de order status: Verwachte uitleverdatum: 20030930

Dus woensdag zie ik de postbode met spanning tegemoet.
  #113  
Oud 29 september 2003, 20:25
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Wat ik echt zou willen is er nog steeds niet.... In principe vind ik de T3 perfect, afgezien van het formaat en het gewicht. Daarnaast snap ik in dit geval het sliderprincipe ook niet helemaal.

Ikzelf zou graag de T|E zien met tikkie snellere processor en ingebouwde Bluetooth. Ik wacht nog even af, maar als ik naar de afmetingen kijk, gaat het toch de T|E worden. Dan ga ik er alsnog op achteruit qua afmetingen en gewicht, maarja, het verschil is millimeter werk (13 mm tov 11 mm). Maar het apparaat moet ik het borstzakje van m'n jas passen en dat lukt in het geval van de T3 niet. En ik vind dat ik het apparaat wel gemakkelijk mee moet kunnen nemen.

Dan moet ik nog wel wachten op een Bluetooth SD-kaartje voor PalmOS5, maar die verwacht ik binnenkort toch wel. Ik hoop wel dat de geluidskwaliteit en het volume op de T|E goed is.

Link naar Tungsten|E thread De link die in deze thread over de Tungsten|E gaat heb ik nog eens nader bekeken en ik heb op de plaatjes gezien dat ook de TE de softwarematige aanpassingen heeft wat betreft de standaard PIM programma's.

Laatst gewijzigd door domo; 29 september 2003 om 20:50.
  #114  
Oud 30 september 2003, 08:07
Vlammend's schermafbeelding
Vlammend Vlammend is offline
Heeft net een nieuwe!
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 07 augustus 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 147
Question

Citaat:
Op 29-09-2003, om 21:25 heeft domo dit gezegd in bericht #113
Link naar Tungsten|E thread De link die in deze thread over de Tungsten|E gaat heb ik nog eens nader bekeken en ik heb op de plaatjes gezien dat ook de TE de softwarematige aanpassingen heeft wat betreft de standaard PIM programma's.
Welke link, welke software aanpaassingen???
Kun je daar alsjeblieft meer over vertellen.
__________________
Mijn T2 is dood , lang leve mijn T|X
  #115  
Oud 30 september 2003, 08:50
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Gewoon goed lezen De link die ik bedoel is de eerste van die thread, in het eerste bericht. Wat betreft de software aanpassingen moet je eventjes in deze thread terug kijken, waarin ik eventjes aan heb gegeven wat de grote verschillen zijn.Dat is dit bericht Niet dat daarmee DateBk5 of Agendus ineens overbodig is hoor, maar voor mij is het wellicht voldoende.
  #116  
Oud 30 september 2003, 11:44
Vlammend's schermafbeelding
Vlammend Vlammend is offline
Heeft net een nieuwe!
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 07 augustus 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 147
hamvraag

En nu de hamvraag, hoe krijg ik deze aanpassingen in mijn T2?????
__________________
Mijn T2 is dood , lang leve mijn T|X
  #117  
Oud 30 september 2003, 13:01
Yoshi's schermafbeelding
Yoshi Yoshi is offline
Forumbikkel
Voornaam: Marco
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 07 april 2003
Locatie: Kwintsheul
Berichten: 132
Re: hamvraag

Citaat:
En nu de hamvraag, hoe krijg ik deze aanpassingen in mijn T2?????
Via een softwareupdate maar dat kan je denk ik vergeten....je hebt al mazzel dat je 5.2 draait, denk niet dat je alles uit de T3 krijgt maar dat is mijn mening. Als het wel zo zou zijn hoop ik dat de T1 eigenaars niet worden vergeten. Tenslotte hebben zij het pad geeffend voor de rest van de T-familie (door bijv. 500 euro voor een T1 te betalen, een half jaar geleden).

Greetz
Marco
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel - Theo Maassen, Functioneel Naakt

I'm not mentally unstable, i'm emotionally flexible - Theo Maassen, Functional Nudity
  #118  
Oud 30 september 2003, 13:46
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik ga geen (mogelijk illegale) zaken aankaarten, maar jullie weten hoe het werkte met de software van Gazpacho's Sony audiospeler en hoe het met Graffiti 2 op een TT1 zit......
  #119  
Oud 30 september 2003, 17:52
N@gel's schermafbeelding
N@gel N@gel is offline
Houd van Palm........bier
Voornaam: Erik
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Spakenburg
Berichten: 80
Exclamation

Ik heb de T|T3 nu op de lader staan!!!

Door DHL gebracht, perfect zo snel.

Heeft me 399 euries gekost maar dan heb je ook wat.

Ga nu oude software deinstalleren (heb nu M505, met bluetooth kaart...wie bied
  #120  
Oud 30 september 2003, 19:05
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Fotooooooooos!
__________________
FoleoCentral.com
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:39.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023