Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 19 januari 2006, 16:03
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik had 7-8 MB vrij op mijn Treo doen ik de update startte vanaf de Desktop. Kreeg dan netjes een foutmelding op de desktop dat ik te weinig geheugen vrij had en ik toch echt 15 MB vrij moest maken. Werd ook meteen door de updater naar een pagina gestuurd van de Palm knowledge base waarin mij verteld werd hoe ik bestanden naar de kaart moet verplaatsen e.d.

Dus waar die 600 KB op slaat weet ik niet. Volgens mij loopt je Treo ook compleet om de haverklap vast als je dagelijks met 600 KB vrije RAM werkt. Met de oude firmware dan.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #22  
Oud 19 januari 2006, 17:19
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
At least 0.6 MB (600k) free memory on your Treo 650 smartphone.
@ Armydoc en Gazpacho - Ik lees dit zo: nadat je de update op je Treo hebt geinstalleerd moet je nog 0.6 MB vrij hebben om de app te kunnen draaien. Dus naast die 15 MB voor het laden van de update moet je nog 0.6 MB vrij hebben om de applicatie te laten werken.

Ik heb nog meer goed nieuws. De bug "zoekaktie laat bij uitkomsten van Calendar geen data (meervoud voor datum) zien" is nu ook opgelost. Vroeger kon je niet zien op welke dag je een afspraak hebt door gebruik te maken van de zoekfunctie en te zoeken naar de naam van degene met wie je een afspraak hebt.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #23  
Oud 19 januari 2006, 19:38
Armydoc's schermafbeelding
Armydoc Armydoc is offline
PalmOne Kenobi
Voornaam: Arjan
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 december 2005
Locatie: Malden
Berichten: 43
Succes!

M'n Treo is weer up-to-date! Update geïnstalleerd via de backup-hard reset -update-hard reset -restore methode, geen centje pijn. Alles lijkt naar behoren te werken, 'k moet alleen m'n Bluetooth apparaten nog pairen, en dan TomTom N5 nog effe testen (want bluetooth GPS).

Maakt het eigenlijk überhaupt verschil of je een ROW of ENA versie installeert? Ik kan alleen maar de ENA vinden, terwijl alle screenies van Palm wel 1.20-ROW laten zien.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 20 januari 2006, 03:38
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Valt me toch wat tegen, het aantal reacties op de eerste dag

Deze firmware is een driedubbele verbetering van de oude officiele firmware op de Treo qua geluidskwaliteit en stabiliteit. Maargoed, ik hoor de enthousiaste reacties over een week wel, vooral van de Tomtom gebruikers.

Oh, en vergeet niet Volumecare, Resco Locker en DBCachetool uit te schakelen. Die drie zijn echt niet meer nodig met de nieuwe firmware.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #25  
Oud 20 januari 2006, 07:12
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Nou, hier dan een halve enthousiaste gebruiker van de nieuwe firmware...

heb gisteravond de update geinstalleerd, en inderdaad, de Treo is een stuk sneller, op allerlei gebieden en ook bluetooth werkt nu beter.

Maarr..... Ik heb nog steeds de cache problemen met Tomtom, ook overigens de enige applicatie waar ik problemen mee heb. Wederom als ik hem probeer te starten verschijnt de melding 'not enough free db cache'.

Heb de laatste versie van Tomtom, zelfs opnieuw geinstalleerd (net als alle andere apps) maar voor mij blijft DBCache dus nog gewoon op de Treo staan. *zucht*
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #26  
Oud 20 januari 2006, 07:53
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Valt me toch wat tegen, het aantal reacties op de eerste dag
Tijd mijn beste, tijd

Ook vanavond is alweer volgeboekt, dus dat wordt hopelijk zaterdag.

De reacties tot nu toe klinken goed (geen wonder met die volumeverbetering ).

En ik hoef 'maar' 6 MB vrij te maken.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #27  
Oud 20 januari 2006, 08:05
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Geluid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Valt me toch wat tegen, het aantal reacties op de eerste dag
Komt vandaag wel goed.

Hier zou ik nog op terugkomen, ik heb het geluidsniveau van de Treo in een luidruchtige omgeving getest (station + naderende trein + volume treo op max ) en de persoon aan de andere kant van de trein was nog goed te horen, het is dus echt een duidelijke verbetering.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #28  
Oud 20 januari 2006, 10:14
Teus
Guest
 
Berichten: n/a
Misschien rare vraag, maar bij updates ben ik altijd erg voorzichtig:
Ik gebruik BUBuddy als backup-prog. Zijn de door mij te volgen stappen dan:
1-Backup maken met BU-buddy
2-Hard reset (hoe doen op een treo?)
3-Treo update
4-Restore met BUBuddy

Of zijn dit te grote stappen?? MOet is software van PC verwijderen??
Hoop dat ik niet te lastig of "domme"vragen stel.

mvg
Teus
Met citaat reageren
  #29  
Oud 20 januari 2006, 11:11
jwoerdma's schermafbeelding
jwoerdma jwoerdma is offline
Forumbikkel
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 07 maart 2001
Locatie: leiden
Berichten: 219
update en Goodlink/Tomtom

Heeft iemand al ervaring met de update en Tomtom en Goodlink. Deze combinatie is in de vorige versie dodelijk (steeds maar resets )
__________________
Woerdman
Met citaat reageren
  #30  
Oud 20 januari 2006, 11:27
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Oh happy day ! Ik heb gisteren een Treo 650 met BT headset en TomTom kunnen kopen van een Belcompany medewerker. Hij had gebruik gemaakt van een medewerkersaanbieding om daar een familielid blij mee te maken. Familielid zag er van af en ik heb het spul, ongeopend in doos, voor een geschikt bedrag over kunnen nemen. Met nota en dus met garantie. Tot mijn verrassing las ik ook vandaag nog eens over de update. Een frisse start. Kan er nu nog iets misgaan?

Ja, dus. De pagina waar het zip bestand moet staan opent niet bij mij. Drukte ? Ik krijg de update in ieder geval niet te pakken.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #31  
Oud 20 januari 2006, 11:30
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coenox
De pagina waar het zip bestand moet staan opent niet bij mij. Drukte ? Ik krijg de update in ieder geval niet te pakken.
Deze pagina opent wel gewoon hier. Heb jij toevallig een pop-up blocker? Dan moet je deze even uitzetten en dan op de link op de eerste pagina van deze thread klikken.

Hier heb je een directe link naar de update:

http://palmone.r3h.net/downloads.pal...r_1_20_ENA.zip
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #32  
Oud 20 januari 2006, 11:54
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Kwestie van geduld en vaak proberen dus. Downloaden gaat nu goed.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #33  
Oud 20 januari 2006, 12:43
Armydoc's schermafbeelding
Armydoc Armydoc is offline
PalmOne Kenobi
Voornaam: Arjan
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 december 2005
Locatie: Malden
Berichten: 43
Unhappy Succes... van korte duur



Was ik gisteren nog positief, vandaag is de stemming al wat minder. Wat ik gisteren niet had geprobeerd was bellen en wat blijkt: bij elke belpoging een soft reset
Recente backups terugzetten heeft geen effect, alleen harde reset biedt soelaas. Inmiddels ben ik dus maar begonnen al mijn software opnieuw te installeren, en dat een paar uur voor de wintersportvakantie begint.

Weet iemand mij te vertellen waar op een Palm met Agendus de contacts database in wordt opgeslagen? Dan ik ik die nog selectief terugzetten...
Met citaat reageren
  #34  
Oud 20 januari 2006, 12:45
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ook ik heb inmiddels de update gedaan en wat me vooral opvalt, is de enorme snelheid waarmee tussen applicaties gewisseld wordt en dat BT veel beter lijkt te werken. Daarnaast is Webpro ongeveer vijf keer zo snel met het weergeven van pagina's.
Een echte verbetering dus!

(zo goed Gaz )
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #35  
Oud 20 januari 2006, 13:14
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Weet iemand mij te vertellen waar op een Palm met Agendus de contacts database in wordt opgeslagen? Dan ik ik die nog selectief terugzetten...
In de standaard contacts-database (c:\program files\palm\[username]\address\).
Soms wil het na een soft reset helpen om te bellen naar #*377 (staat bij een normale GSM voor #*ERR). Je krijgt dan een popup met de reden van de reset . Soms kun je daar makkelijk de boosdoener aan herkennen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #36  
Oud 20 januari 2006, 13:26
Armydoc's schermafbeelding
Armydoc Armydoc is offline
PalmOne Kenobi
Voornaam: Arjan
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 december 2005
Locatie: Malden
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Soms wil het na een soft reset helpen om te bellen naar #*377 (staat bij een normale GSM voor #*ERR). Je krijgt dan een popup met de reden van de reset . Soms kun je daar makkelijk de boosdoener aan herkennen.
Dat had ik idd al gedaan, volgens mijn Treo waren de boosdoeners Telefoon en Applicaties - redelijk basale en essentiële onderdelen van een Treo dacht ik zo.

De ware boosdoener was waarschijnlijk PiLoc (die je bij Palm speciaal voor de Treo kon downloaden). Na herinstallatie en activatie trad het probleem direct weer op, en de-activatie heb ik geen problemen meer, en heb ik inmiddels de bulk van mijn software weer geïnstalleerd.
Ach, het geeft in elk geval de mogelijkheid all bagger de Treo al te laten
Met citaat reageren
  #37  
Oud 20 januari 2006, 13:36
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog
Heb de laatste versie van Tomtom, zelfs opnieuw geinstalleerd (net als alle andere apps) maar voor mij blijft DBCache dus nog gewoon op de Treo staan. *zucht*
Heb je wel de legale versie?

Grapje

Da's echt bizar want ik liep dus de hele tijd met het idee rond dat dbcache juist niks deed bij Tomtom omdat hij wel dbcache vrijmaakte, maar de dbcache niet defragmenteerde (en dus werd de totale free cache na een schoonmaak wel groter, maar niet de max. allocated cache), waardoor Tomtom bij mij soms alsnog niet opstartte.

Met de ingebouwde dbcachetool functie van de 1.20 ROM, wordt en de totale free cache, en de max allocated cache bij mij automatisch verhoogd als ik Tomtom draai.

Voorbeeld: Ik heb dbcachetool uitstaan. Ik zie nu dat ik 2 MB Free en 1 MB Max alloc. heb. Ik draai Tomtom (die 2 seconden langer dan normaal doet om op te starten, waarschijnlijk omdat de dbcache gepurged moet worden), ik verlaat Tomtom meteen weer en check mijn DBcache in dbcachetool: 5 MB free en 3 MB Max. alloc.

Is dat bij jou niet zo?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #38  
Oud 20 januari 2006, 13:55
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Heb je wel de legale versie?
Ik heb op een rommelmarkt een versie gekocht op diskettes met een kladblaadje met codes, das legaal toch?


Maar alle gekheid op een stokje, ik snapte er namelijk ook niet veel van. Veel berichten op internet hadden het al over het verbeterde geheugen management, met de bèta versies, dus ik had goede hoop! Als ik Tomtom opstart gaat alles prima, kijk ik echter voor en na het opstarten in dbcachetool, dan snoept hij toch 100k geheugen weg. dat was gisteravond.

Nu kan het natuurlijk ook een andere applicatie zijn die de boel laat vollopen, maar in mijn geval zou dat dan alleen Backupman (1.54) kunnen zijn. want dat is de enige applicatie die tussen tomtom gisteravond en tomtom vanmorgen heeft gedraaid. Zodra ik dbcachetool gebruik is er niks aan de hand... Ik ga dus nu ook proberen om dbcachetool alleen een clean te laten doen na gebruik van backupman, om te kijken of die het probleem veroorzaakt.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #39  
Oud 20 januari 2006, 14:19
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Firmware updates: a Nightmare?

Beste mede Treo bezitters,

Ik begrijp dat deze nieuwste firmware update een hoop verbeteringen bevat, dus daar kun je eigenlijk al niet meer onderuit. Omdat ik in het verleden veel problemen heb gehad met dit soort firmware updates, krijg ik altijd al een koude en natte rug van die instructies...
Ik heb mijn Treo nog niet zo lang en heb 'm net redelijk stabiel opgebouwd, maar ik zie al een hoop programma's, die je schijnbaar eerst eraf moet halen: CleanUp, Uninstall Manager, Ringo Pro, BackupMan...En wat moet ik met SplashPhoto, Kinoma Player, DateBk5, AvantGo, SplashID en de moeizaam gemaakte icons..???
En dan 15 MB vrije ruimte beschikbaar maken...Ik heb nu nog slechts 6MB vrij en da's niet genoeg dus...dat betekent dus eerst een harde reset en terug naar "fabrieksaf"? Ik krijg al nachtmeriies van het idee, dat ik straks alles kwijtben...Hoe maak je nu een backup naar de harddisk van je PC? Dat gebeurt toch automatisch na elke HotSync?
En na de firmware update? Hoe zet je dan alles weer terug aan data en programma's?
Zoals ik het zie, wordt dat dus een soort Grote Schoonmaak, waarbij ik effciënt gebruik moet maken van Uninstall Manager (dan haal je tenminste ook de aanverwante files eraf) en Uninstall manager zelf dus pas als laatste verwijderen..?
Misschien zie ik het te moeilijk en valt het wel mee, maar ik wil niet meer zoals laatst op zondagmiddag zitten met een Treo die hersendood is.
Kan iemand me hier een beetje in geruststellen en m.b.v. een soort stappenplan begeleiden? Misschien veel gevraagd, maar mijn dank zou zeer groot zijn....
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #40  
Oud 20 januari 2006, 14:24
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice
Ik zou iedereen adviseren om eerst een backup van de gegevens te maken, dan een nieuwe gebruiker aanmaken enkel voor deze update (bijvoorbeeld Treo Update), daarna updaten, opnieuw hard reseten en opnieuw synchroniseren (dit keer met de oude gebruikersnaam) om de gegevens terug te zetten.
Apeka, heb je dit ook gelezen in deze thread? Dat beantwoordt namelijk exact jouw vraag. Zorg alleen dat je die programma's tijdelijk verwijderd hebt of non-actief en synchroniseer dan voor de backup
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023