Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25 oktober 2002, 10:50
Zef
Guest
 
Berichten: n/a
Palm nuttig voor mij?

Hallo allen,

Omdat ik sinds kort naast mijn studie een bijbaan heb komt een Palm PDA financieel eindelijk in zicht. Ik overweeg nu een Palm m130 te kopen (leek me de beste keus aangezien ik er toch niet erg veel meer dan 300 euro voor uit wil geven en ik een kleurenscherm wel op prijs stel).

Nu is de vraag of ik er wat aan heb, en het geen zonde is van mijn geld.

De dingen die ik verwacht er mee te doen:

- Eigen proramma's gebruiken/schrijven, ik studeer Informatica en ben groot Java fan, ik geloof dat er een J2ME versie voor de Palm te krijgen is? Dat zou in ieder geval al erg leuk zijn.

- Mailen, ik heb geen mogelijkheid mbv een mobiele telefoon mail binnen te halen. Ik heb wel gezien dat je makkelijk je mail kunt synchroniseren met je pc, nu gebruik ik Mozilla Mail, weet iemand of daar ook zo'n utility voor is? (zal wel compatible zijn met Netscape mail). En verder kan ik ook mail schrijven en die daarna, als ik thuis ben via mijn normale pc versturen? Zijn daar mogelijheden voor?

- PDF/Word documenten lezen/schrijven. Ik zou graag pdf en word documenten lezen op mijn Palm. Ik weet dat dit technisch mogelijk is, maar ik heb geen idee hoe leesbaar dit is? Leent het zich om redelijk grote hoeveelheden tekst te lezen of is dit niet te doen met zo'n klein schermpje? En hoe zit het met het maken van Word documenten, gaat dat een beetje?

- Bekijken van websites. Ik begrijp dat je makkelijk een site kunt rippen, op je PDA zetten en daarna offline kunt bekijken, het lijkt me prettig op deze manier bijvoorbeeld Tweakers.net (heeft een pda.tweakers.net) te lezen.