Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13 december 2007, 16:00
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
[Nieuws] Ontslaggolf bij Palm als gevolg van slechte financiële resultaten

Wegens de slechte resultaten van de afgelopen tijd is Palm gedwongen een gedeelte van haar personeel te ontslaan. Dit heeft een woordvoerder van Palm bevestigd tegenover de Amerikaanse techsite CNet.com.

Gisteren waren er al geruchten op PalmInfocenter dat er ontslagen zouden vallen bij Palm. Dit is ook een logische reactie op de verminderde resultaten van het bedrijf in de afgelopen kwartalen. Dit nieuws volgt enkele maanden na het feit dat Palm een gedeelte van het team heeft ontslagen dat verantwoordelijk was voor de implementatie van Wi-Fi in Palm's producten. Vandaag heeft Palm dan de geruchten bevestigd tegen CNet.com. Het zou gaan om honderden van de 1247 werknemers van Palm.

In een verklaring naar de pers heeft Palm het volgende laten weten:

"Palm is working to sharpen its focus and better align resources behind core initiatives that will make the greatest impact to our business. To this end, and to ensure that our expenses are in line with projected revenues, we have made some reassignments and reductions in staff. This will better enable us to compete most effectively and ensure our long-term success."

Ondanks de loze, wollige PR-praat, komt het erop neer dat Palm moet snijden in het personeelsbestand, om de lagere verwachte omzet te kunnen compenseren.

Bron: Layoffs coming as Palm sinks lower | One More Thing - CNET News.com
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 4938-w0zwn4z85w2.jpg‎ (14,3 KB, 0x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 december 2007, 16:31
The Adder The Adder is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 08 juli 2005
Locatie: Wilde Westen
Berichten: 80
Citaat:
ensure our long-term success
Of dat er nog van gaat komen valt, mijn inziens, te betwijfelen, of ben ik nu heel wel erg pessimistisch...

Maar nadat PalmGear begin deze maand al onze software zonder enige melding eruit heeft gegooid (o ja was toch maar freeware ) en na het lezen van bovenstaand bericht wordt het toch wel erg moeilijk nog enige motivatie te vinden voor het schrijven (c.q. ondersteunen) van Palm software
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 december 2007, 16:40
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ah, jij bent van Deepweb (F1 en Tour de France software )

Ik denk dat we het allemaal wel anders hadden willen zien. Misschien was ik er wel vroeg bij, dat ik een jaar of twee geleden al riep dat het foute boel begon te worden, maar het glijdt nu wel heel erg naar beneden.

Maargoed, Palm is nog *niet* dood.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 december 2007, 20:02
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Maargoed, Palm is nog *niet* dood.
Nee, maar eigenlijk zou euthanasie wel gepast zijn om ze uit hun lijden te verlossen.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 december 2007, 20:14
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Morgen zal ik een stukje doen over nieuwe held Jon Rubinstein en hoe hij er Palm bovenop wil helpen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 december 2007, 21:15
@ber's schermafbeelding
@ber @ber is offline
Lid
Voornaam: Arjen
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 19 oktober 2007
Berichten: 22
Citaat:
wordt het toch wel erg moeilijk nog enige motivatie te vinden voor het schrijven (c.q. ondersteunen) van Palm software
Hoop dat je de motivatie wel blijft houden, aangezien je het uiteindelijk voor "ons" enthousiaste PALM gebruikers maakt. En die weten het nog steeds te waarderen.

Grt,
__________________
@ber
_______
  • Satisfied with Palm!!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 december 2007, 21:37
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @ber Bekijk bericht
Hoop dat je de motivatie wel blijft houden, aangezien je het uiteindelijk voor "ons" enthousiaste PALM gebruikers maakt. En die weten het nog steeds te waarderen.

Grt,
Dit soort berichten maakt me weer blij
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 december 2007, 11:09
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ene Dan Frommer heeft de killer app om Palm er weer bovenop te krijgen: How Palm Can Beat Apple's iPhone: The Flash Phone - Silicon Alley Insider (Gaz , misschien kun jij er ook nog wat mee in je stukje over Jon ).

Lees trouwens ook de comments!
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 december 2007, 11:27
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Dat opiniestuk sloeg inderdaad op het stukje over Rubinstein.

Hoewel de beste man Dan Frommer een goed idee heeft, is Flash voor Mobile op dit moment technisch nog niet haalbaar: mijn (toch wel vrij rappe) laptop heeft op Flashsites merkbaar moeite om dingen bij te houden, dus mijn Treo die qua processor- en videokracht zo'n 20x zo zwak is zal dat nooit kunnen trekken. Om dan een 'flash-lite' versie te maken zou het doel voorbijgaan: je wil in theorie namelijk juist een volledig werkende Flash hebben om andere platformen naar de draak te steken.

Overigens hebben de Clie's wel Macromedia (!) Flash gehad, maar dan als apart programma'tje waar je leuke . swf'jes op kon draaien: maar ook hier, met moeite (terwijl de processors al jaaaaren hetzelfde zijn en Flash steeds ingewikkelder wordt).

Palm en het PalmOS liggen in coma en Rubinstein mag Palm een tweede leven geven. Als er niets wat veranderd was op dat gebied had ik het nog veel somberder in gezien, maar nu is er tenminste nog wat kans.

Persoonlijk denk ik dat Palm voornamelijk te lijden heeft gehad van managementperikelen, en arrogantie naar c.q. betutteling van de gebruiker. Denk hierbij aan Benhamou van 3Com die Hawkins, Colligan en Colligan weg heeft gejaagd en Handspring een concurrent maakte, en een paar jaar daarna dat trio weer terugkwam. In de tussentijd was Palmsource verkocht (zeer slecht idee) terwijl die drie dat nooit hadden gewild toen ze nog bij Palm zaten. Benhamou heeft daarna nog 5 jaar uit zijn neus lopen vreten als voorzitter van het raad van bestuur, terwijl hij en Colligan geen vriendjes zijn. Hij is nu eindelijk vervangen door Jon Rubinstein, die, als je de verhalen mag geloven, in een half jaar tijd al meer heeft uitgevoerd dan Benhamou in de afgelopen 5 jaar.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 14 december 2007 om 11:33.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 14 december 2007, 17:39
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ja, het management heeft inderdaad wat zaken laten liggen.

Ik vind het hele flash-idee trouwens echt kul. Alsof mensen vooral een apparaat kopen met het oog op de flashmogelijkheden. Zoveel sites met Flash zijn er niet. Youtube is natuurlijk een belangrijke uitzondering maar Flash zal met het oog op die grote conversieslag die er plaatsvindt naar H.264 encoding ook daar minder prominent worden, vermoed ik.
Sinds een tijdje heb ik een iPod Touch en hoewel dat ding een aantal belangrijke dingen niet kan (knippen/plakken/kopieren, meerdere foto's als attachments versturen, attachments opslaan, out-of-the-box bestanden downloaden en nog wel wat meer) is de gebruikerservaring vergeleken met de Treo formidabel. Het idee dat een volgende generatie Treo (vanzelfsprekend platter natuurlijk) een multi-touch screen met accelerators (kantelend scherm) heeft doet mij bijvoorbeeld al watertanden.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 16 december 2007, 04:40
Bommeltje's schermafbeelding
Bommeltje Bommeltje is offline
Kei lang lid
Voornaam: Peter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2001
Locatie: Grave, gelegen in het BRABANTSE land, waar het (Palm)leven nog goed is
Berichten: 273
Na jaren een onverbeterlijke Palmfreak te zijn geweest, ben ik onlangs, na het crashen van mijn Palm TX overgegaan naar de PokkePC. Althans, zo noemde ik de PPC altijd. Echter ben aangenaam verrast door het apparaat, maar miste toch de Palm. Wie schetst mijn verbazing: ik heb een Palmemulator en heb daardoor toch toegang tot mijn geliefde Palmprogramma's

Doordat Palm zich echter lijkt te richten op Treo-achtige PDA's en niet meer op de "normaal-formaat" PDA's en er geen opvolger lijkt te komen voor bijv. de TX, heb ik mijn conclusies getrokken en ben overgestapt naar de "vijand"

Dit laatste mag als illustratie dienen waarom Palm in financiële problemen is gekomen. Ik ben niet de enige die deze stap gezet heeft
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023