Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20 november 2001, 20:05
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Palm alleen als afstandsbediening?

Naar aanleiding van een post op Tweakers.net heb ik zitten nadenken:
Zo'n programmeerbare afstandsbediening is best duur. De oudere modellen Palm (denk aan IIIe, Visor, etc) zijn sterk in prijs gezakt, vooral tweedehands, en op zich is zo'n Omniremote-achtige IR module/springboard nog wel te betalen.

Zou het niet goedkoper zijn dan de gemiddelde programmeerbare ab van enige kwaliteit om dan zo'n oude Palm met IR module te nemen en daar OmniRemote of iets dergelijks op te draaien?
Dan zou je ook nog met AvantGo je tv-gids erop kunnen synchen, en je Palm een alarm af laten gaan als een favorite show begint, enzo.. daar is 2mb nog wel genoeg voor.

Een Palm die je alleen als AB gebruikt. Eigenlijk heligschennis, maar misschien wel praktisch
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 november 2001, 10:22
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Misschien snap ik het niet helemaal, maar waarom zou je een EXTRA palm kopen voor iets wat je ook met je huidige palm kan doen?

De infrarode poort moet werken, Omniremote (o.i.d.) moet geinstalleerd zijn en Avantgo zal heel waarschijnlijk ook al in gebruik zijn. Dus waarom hiervoor een tweede apparaat aanschaffen?

Maar zoals gezegd, misschien mis ik iets.

Ben benieuwd naar het waarom.
Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 november 2001, 11:51
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Het bereik (de afstand tot het tv-toestel (bv)) waarop de meeste Palm-PDA iets kunnen aansturen is vrij klein (30cm of zo).
Sommige modellen (iiixe bijvoorbeeld) kunnen tot op een paar meter eenvcr or tv aan sturen. Die zijn nu geodkoop en daar doelt Guy Sie op.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 november 2001, 15:44
Joeyke
Guest
 
Berichten: n/a
Ik denk dat hij bedoelt dat hij een palm wil hebben die altijd bij z'n TV (of wat dan ook) ligt...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 november 2001, 16:22
QuinnBlackwatch
Guest
 
Berichten: n/a
ik gebruik een M505 met palmRemote en het werkt prima ik kan tot 6 meter "zappen" en palmremote heeft een database met de standaard AB configuraties van verschillende merken.Je moet wel iets beter mikken dan met je normale AB maar dat mag de pret niet drukken...

Omniremote werkt op de M50x serie niet.

dit is een stuk makelijker dan een univers. AB , en leuker ook ( wie verwacht dat je de tv besturen kunt met je palm)

Aanrader dus!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 november 2001, 19:07
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Ik vond mijn eerste berichtje vrij duidelijk, maar goed, laat ik het nog een keer proberen

Veel mensen kopen een programmeerbare (dit is wat anders dan een universele!!!) afstandsbediening die makkelijk tegen de 1000 piek aan kan liggen. Leuke apparaatjes, maar beetje duur.

Je hebt voor, zeg, 200 piek een tweedehandse 2mb Palm/Visor en voor iets van 100 piek de bijbehorende sterke IR module. Doe daar Omniremote bij als ab-software. Doe daar AvantGo bij voor een tvgids. Stop je favoriete shows als alarms in het datebook. Of ga nog verder; hou een database bij van je CDs, DVDs, mp3s, etc zodat je weet wat je kan gaan kijken/luisteren met je hele set. Er zijn vast nog andere dingen te bedenken.

Voor 300 piek heb je volgens mij dan een afstandsbediening waar die dure modellen nog respect voor moeten hebben. Deze zou je dan inderdaad puur alleen als afstandsbediening gebruiken.

Mijn eigen Palm zou ik hier niet voor gebruiken omdat:
1) Mijn V8 een zwakke IR poort heeft waardoor het niet lekker in gebruik ligt
2) Mijn Palm bedoeld is voor organizen, niet voor ab'n. Ik ga niet m'n datebook vervuilen met tv-shows en m'n ruimte opgeven aan een tv-gids, etc
3) Mijn Palm ligt nooit binnen handbereik van de TV/stereo.

Een aparte unit met IR zou deze problemen niet hebben.

Ik vroeg me dus af of iemand al zoiets gedaan had of ervaringen had met de duurdere programmeerbare afstandsbediening en daarom een vergelijking kon maken...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 november 2001, 19:21
QuinnBlackwatch
Guest
 
Berichten: n/a
ok
wat is het verschil tussen een programmeerbare AB en een universele?
want als een unversele voorgeprogrammeerd is en een programmeerbare zelf inte stellen is dan kost die programmeerbare geen 1000, 100 zit meer in de richting.

maar goed om op jouw idee in te gaan...

welke palm heeft een sterk genoege IR-poort? Hebbem visor die trouwens niet aan de zijkant? want dan zijn ze onhandig in het gebruik, die vallen af dus...

ik heb betere ervaringen met palmremote dan met omniremote ,dat zul je zelf moeten testen...

je datebook en tvgids koppelen is trouwens een leuk idee, maar het is er nog niet...
eens even denken: zou je een avantgo channel kunnen koppelen aan je batebook? je vink eenmaal programma's aan die je leuk vind en elke keer dat je synct scant ie of een van de gewenste programma's op de buis is die dag en zet het in de agenda met een alarm...
(couchpotato-heaven)

om echt soepel te zijn moet je zelf dus nog wat progjes maken.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 21 november 2001, 19:41
Joeyke
Guest
 
Berichten: n/a
1000 gulden voor een afstandbediening is wel heel erg veel. Ik weet dat er Afstandbenieningen op de markt zijn die het uiterlijk van een palmtop hebben (dus ook met touchscreen) maar met een sterke IR-beam, die volledig programmeerbaar zijn en die rond de 750,- kosten.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 november 2001, 20:16
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Zulke afstandsbedieningen bedoel ik dus. Geloof me, daar zitten modellen tussen die echt tegen de 1000 piek zitten:

http://www.remotecentral.com/prontopro/index.html
Met citaat reageren
  #10  
Oud 21 november 2001, 20:20
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuinnBlackwatch
welke palm heeft een sterk genoege IR-poort? Hebbem visor die trouwens niet aan de zijkant? want dan zijn ze onhandig in het gebruik, die vallen af dus...
Voor zowel Palm III als Visor zijn er externe IR plugjes gemaakt die sterker zijn. Voor de Visor zit ie dan in de springboard, voor de III zit ie onderin in het slot geduwd.

Citaat:
je datebook en tvgids koppelen is trouwens een leuk idee, maar het is er nog niet...
om echt soepel te zijn moet je zelf dus nog wat progjes maken.
Jep, dat wist ik al, maar het idee lijkt me erg leuk. En ik heb hier al maanden boeken over programming in PalmOS liggen waar ik aan wil beginnen maar nog geen tijd voor heb gehad... voor een dergelijk projectje maak ik wel tijd
Met citaat reageren
  #11  
Oud 21 november 2001, 20:22
QuinnBlackwatch
Guest
 
Berichten: n/a
ok als dat is wat je wilt, koop een palm...

maar misschien heb je een externe ir poort nodig om een sterk en wijd genoeg signaal te verzenden....
Met citaat reageren
  #12  
Oud 21 november 2001, 20:23
QuinnBlackwatch
Guest
 
Berichten: n/a
als je hulp wilt... geef maar een gil
Met citaat reageren
  #13  
Oud 21 november 2001, 20:49
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Dit is natuurlijk een mooie applicatie voor je ab.

http://www.tektonica.com/projects/channel0/
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #14  
Oud 27 november 2001, 21:24
Zeke Zeke is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bert
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 17 november 2001
Locatie: Drenthe
Berichten: 121
Beter laat dan nooit,

Ik gebruik een programma dat heet simpelweg "Remote".
Werkt erg goed, en is aanleerbaar?????
Te vervangen aabeetje er voor houden, knopje drukken, en klaar is Zeke.
Het scherm dat op de Palm te zien is, kun je bewerken cq. zelf maken.
Je kunt zelf de plaats, vorm en functie van de gewenste toetsen bepalen.
Volgens mij kun je alle ab's die je gebruikt vervangen met dit programma.
Wees vooral creatief zou ik willen zeggen.

Indien gewenst mail ik je het programma.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 27 november 2001, 22:08
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Talking Nog Later, Nog Beter:

Als je een 505 hebt: niet verder vertellen, maar kijk vooral hier voor een wel werkende versie van Omniremote. Je zapt er zelfs de tv van de overburen mee!
http://www.pacificneotek.com/downloadAdvanced.htm

Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023