Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Windows Mobile - Algemeen > Palm Treo 750 (Windows Mobile)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16 februari 2007, 06:37
ismo2004
Guest
 
Berichten: n/a
Windows Mobiel 5 en leesbare tekens

Ik heb een Treo 650 al een jaar en heb weinig problemen met het lezen van het scherm. Helaas kan ik hetzelfde niet zeggen voor windows mobile: de tekens zijn gewoon te klein voor mijn ogen. Het probleem is dat ik WIFI wil op mijn Treo 650 (wat er NIET is muv de enfora wifi slee) en daarom overweeg een overstap naar een smartphone met wifi. Helaas zijn deze apparaten voor me ONLEESBAAR! weet iemand een manier of PROGRAMMA die ik kan kopen waarmee ik de systeemfont kan vergroten tot een "leesbaar grootte"?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 februari 2007, 13:19
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ismo2004 Bekijk bericht
weet iemand een manier of PROGRAMMA die ik kan kopen waarmee ik de systeemfont kan vergroten tot een "leesbaar grootte"?
Is ingebouwd in Windows mobile 5:
Ga naar Start -> Settings -> System -> Screen -> Text size.
Hier kun je het systeemfont in vijf stappen verkleinen of vergroten. Als je de text dan nog niet kan lezen, raad ik je een bezoekje naar de opticien aan
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 februari 2007, 14:35
ismo2004
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank Bekijk bericht
Is ingebouwd in Windows mobile 5:
Ga naar Start -> Settings -> System -> Screen -> Text size.
Hier kun je het systeemfont in vijf stappen verkleinen of vergroten. Als je de text dan nog niet kan lezen, raad ik je een bezoekje naar de opticien aan
Dat weet ik allemaal en heb dat al geprobeerd.. maar was NIET TOEREIKEND! Daarom vroeg ik om een ALTERNATIEF!!!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 februari 2007, 14:43
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
ismo2004, het gebruik van hoofdletters om een heel woord te schrijven wordt op internet (en hier ook) gezien als schreeuwen...
Overigens, het was natuurlijk handig geweest als je in je eerste post had gezegd wat je zelf allemaal al hebt geprobeerd.

Maar goed, kan iemand ismo2004 helpen?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 februari 2007, 15:54
jurgen_dewilde's schermafbeelding
jurgen_dewilde jurgen_dewilde is offline
Happy Palm User
Voornaam: Jurgen
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 11 april 2006
Locatie: Tilburg
Berichten: 71
Of je probeert ergens de wifi slee van enfora op de kop te tikken.
Heb ik ook gedaan en werkt, ondanks het ontbreken van wpa (wep werkt wel), zeer goed.
__________________
(1998) Palm III > (2000) Palm m500 > (2006) Palm m515 > (2007) Treo 650 > (2009) Centro + LiveDrive (Mod 2 LifeCard )
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 februari 2007, 08:27
ismo2004
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen_dewilde Bekijk bericht
Of je probeert ergens de wifi slee van enfora op de kop te tikken.
Heb ik ook gedaan en werkt, ondanks het ontbreken van wpa (wep werkt wel), zeer goed.
bedankt voor je bericht over de ENFORA wifi slee. Ken ik wel van Expansys.nl en anderen. Las wat slechte berichten hierover en vond de prijs hoog (inmiddels 30 euro gezakt!). Waar heb je hem gekocht? Is 'ie makkelijk te installeren en gebruiken?
bedankt en groetjes,
i.s.moore
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 februari 2007, 19:49
jurgen_dewilde's schermafbeelding
jurgen_dewilde jurgen_dewilde is offline
Happy Palm User
Voornaam: Jurgen
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 11 april 2006
Locatie: Tilburg
Berichten: 71
ismo, de installatie is enorm simpel. Volg de handleiding en zoek het jusite ac (accesspoint) en stel hiervoor de juiste parameters in en je bent klaar om te surfen (en op je favoriete forum vragen te beantwoorden ). De enige nadelen zijn de beperkte batterijcapaciteit ~3uur en het onbreken van wpa. wep wordt wel ondersteund, dus een beveiligde verbinding met je ac.
ik heb mij wifislee van een forumgebruiker overgenomen. Die tip kan ik je meegeven: kijk op online marktplaatsen.

Succes,
Jurgen.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 februari 2007, 15:59
schagen.net
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ismo2004 Bekijk bericht
Ik heb een Treo 650 al een jaar en heb weinig problemen met het lezen van het scherm. Helaas kan ik hetzelfde niet zeggen voor windows mobile: de tekens zijn gewoon te klein voor mijn ogen. Het probleem is dat ik WIFI wil op mijn Treo 650 (wat er NIET is muv de enfora wifi slee) en daarom overweeg een overstap naar een smartphone met wifi. Helaas zijn deze apparaten voor me ONLEESBAAR! weet iemand een manier of PROGRAMMA die ik kan kopen waarmee ik de systeemfont kan vergroten tot een "leesbaar grootte"?
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar wel een tip.
Ik heb een mini SD wifi card aangeschaft voor €99 deze is wel een stuk groter dan een standaard mini SD card waardoor het klepje van de Treo 750 niet dicht kan. Dat is erg onhandig en niet erg fraai.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 28 februari 2007, 19:38
ismo2004
Guest
 
Berichten: n/a
easytweak 2.0 trialInventory Software for Pocket PC, Windows Mobile handhelds and Windows PCs - Home Inventory

ga naar deze site en download de "trial version" van Easy Tweak 2.0... werkte perfect op mijn HP 6515 en nu kan ik alles weer lezen. Twee alternatieven zijn CETuner en NyDitot. succes, het is me OOK GELUKT! Ik verwacht dat het ook zal lukken op de Treo 650. Inmiddels heb ik ook eindelijk Wifi: Shetec Wlan MiniSDkaart. Werkt perfect onder windows 2003 versie 2 op de HP. Jammer dat Treo hier niets aan doet. Zonder van de mooi apparaat.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023