Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 22 juni 2005, 21:19
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Hmm, ik heb net KeySuite opnieuw moeten installeren, want bij de synchronisatie daarvan kreeg ik steeds een reset en nu werkt het weer.

De standaard PIM's zijn echter niet opnieuw te installeren, dus hoe je dat op moet lossen? Wellicht toch nog een keer de ROM-update uitvoeren op een zo'n schoon mogelijke pda? En probeer je Outlookdata zo goed mogelijk veilig te stellen op je PC.

Succes, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #42  
Oud 23 juni 2005, 15:56
sjapy vien sjapy vien is offline
Die goeie ouwe tijd...
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 18 februari 2004
Berichten: 27
misschien moet je de sync. conduits opnieuw installeren?

jaap
Met citaat reageren
  #43  
Oud 25 juni 2005, 16:28
kkorpershoek
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
De standaard PIM's zijn echter niet opnieuw te installeren, dus hoe je dat op moet lossen? Wellicht toch nog een keer de ROM-update uitvoeren op een zo'n schoon mogelijke pda? En probeer je Outlookdata zo goed mogelijk veilig te stellen op je PC.
Ik heb nog een keer de ROM-update gedaan (ik hou wel van spannend). Tenzij je me er om gaat vragen, zal ik je de details besparen. Uiteindelijk ben ik met een nieuwe User in HotSync helemaal opnieuw begonnen. Nog eens geoefend met alle instellingen van de diverse communicatieprogramma's. Maar nu werkt het weer en lekker snel (want ik heb 20Mb vrij geheugen, omdat ik de meeste programma's op mijn SD-kaart heb gezet.)
Citaat:
misschien moet je de sync. conduits opnieuw installeren?
Welke programma's zijn dat en hoe doe je dat? (Ik ben allesbehalve thuis in het Palm-jargon.

In ieder geval beide bedankt voor de antwoorden. Het idee dat je er niet alleen voorstaat, is erg prettig.

(Weten jullie zeker dat Palm geen Gates-project is?)
Met citaat reageren
  #44  
Oud 25 juni 2005, 21:46
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Batterijduur minder na upgrade?

Na de upgrade (PlamOne USA, firmware 01.28 treo650-1.13-ROW)) heb ik deze week mijn Treo 650 tweemaal moeten opladen. Ook vandaag weer bijna leeg. Niet gebeld wel TomTom (v4) ongeveer een uur gebruikt. Kan dat leeg raken aan de upgrade liggen? Of aan Bluetooth (headset)?

Nagekomen: Deze nacht genoteerd: gisteren avond (GSM uit) stond batterij op 13%, volgende ochtend: batterij leeg. Ik ga het nu bijhouden.

Laatst gewijzigd door Dick99999; 26 juni 2005 om 09:24.
Met citaat reageren
  #45  
Oud 26 juni 2005, 15:43
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Een enkele keer komt het voor dat als je je palm uitschakelt dat dan alleen het scherm uitgaat. Een soft reset zorgt er dan voor dat je palm in het vervolg weer uitgaat zoals zou moeten.
Misschien dat dat je probleem is.
Met citaat reageren
  #46  
Oud 28 juni 2005, 07:50
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Geweldig! de soft reset werkte. Nu gebruik is slechts 1% 'snachts. Dank je zeer!
Met citaat reageren
  #47  
Oud 28 juni 2005, 13:06
peetcabrio03 peetcabrio03 is offline
Senior lid
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Locatie: Zuid Nederland
Berichten: 98
Stuur een bericht via Skype™ naar peetcabrio03
Ik ben me aan het voorbereiden op de update, en wil graag een kleine opschoning houden in de bestandenlijst. Ik heb inmiddels het programm FileZ geinstalleerd (op mijn sd card). Kan iemand mij helpen om uit te zoeken welke bestanden ik kan verwijdieren?
Alvast bedankt
Peter
__________________
So Long and thanks for all the fish
Het blijft een koelkast.....
Met citaat reageren
  #48  
Oud 28 juni 2005, 16:08
sjapy vien sjapy vien is offline
Die goeie ouwe tijd...
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 18 februari 2004
Berichten: 27
Keez,

Doet'ie het al?
Ik bedoel misschien moet je Palm Desktop eens opnieuw installeren, die zorgt voor de verbinding met je adressenboek enz.

Jaap
Met citaat reageren
  #49  
Oud 28 juni 2005, 16:10
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peetcabrio03
Ik ben me aan het voorbereiden op de update, en wil graag een kleine opschoning houden in de bestandenlijst. Ik heb inmiddels het programm FileZ geinstalleerd (op mijn sd card). Kan iemand mij helpen om uit te zoeken welke bestanden ik kan verwijdieren?
Alvast bedankt
Peter
Gebruik gewoon de Delete optie in de launcher.

menu >> Delete
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #50  
Oud 28 juni 2005, 16:37
peetcabrio03 peetcabrio03 is offline
Senior lid
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Locatie: Zuid Nederland
Berichten: 98
Stuur een bericht via Skype™ naar peetcabrio03
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Gebruik gewoon de Delete optie in de launcher.

menu >> Delete
bedankt voor je antwoord Gazpacho
Ik heb alle software die ik niet gebruikte middels de delete ook inderdaad verwijdwerd. Echter.. na mijn ingebruikname van mijn Treo heb ik de eerste sync gedaan met daarbij ook de software (denk ik) van mijn vorige palm (Handspring Platinum). Veel software werd inderdaad niet geaccepteerd maar soms ook dingen wel. Daarnaast wil ik graag weten welke bestanden waarvoor dienen. Opdoen van extra kennis dus.
Alvast bedankt
Peter
__________________
So Long and thanks for all the fish
Het blijft een koelkast.....
Met citaat reageren
  #51  
Oud 28 juni 2005, 16:56
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peetcabrio03
Echter.. na mijn ingebruikname van mijn Treo heb ik de eerste sync gedaan met daarbij ook de software (denk ik) van mijn vorige palm (Handspring Platinum). Veel software werd inderdaad niet geaccepteerd maar soms ook dingen wel. Daarnaast wil ik graag weten welke bestanden waarvoor dienen. Opdoen van extra kennis dus.
Met het klakkeloos installeren van de software van je oude pda op je nieuwe Treo moet je wel uitkijken. Sommige software is namelijk niet zonder meer over te zetten en dat kan leiden tot narigheden als onverklaarbare (softe) resets en dergelijke.
Als ik jou was zou ik de Treo een harde reset geven, de update installeren, vervolgens de PIM-gegevens synchroniseren en dan afzonderlijk elk 'oud' programma installeren en het dan eerst testen om te kijken of het geen problemen oplevert. Ik zou dus niet gaan werken met Filez om elk afzonderlijk bestand weg te halen.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #52  
Oud 29 juni 2005, 09:32
peetcabrio03 peetcabrio03 is offline
Senior lid
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Locatie: Zuid Nederland
Berichten: 98
Stuur een bericht via Skype™ naar peetcabrio03
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Met het klakkeloos installeren van de software van je oude pda op je nieuwe Treo moet je wel uitkijken. Sommige software is namelijk niet zonder meer over te zetten en dat kan leiden tot narigheden als onverklaarbare (softe) resets en dergelijke.
Als ik jou was zou ik de Treo een harde reset geven, de update installeren, vervolgens de PIM-gegevens synchroniseren en dan afzonderlijk elk 'oud' programma installeren en het dan eerst testen om te kijken of het geen problemen oplevert. Ik zou dus niet gaan werken met Filez om elk afzonderlijk bestand weg te halen.
Hmm ja je hebt gelijk over het klakkeloos instaleren. Echter net een nieuw apparaat en dan wil je met de agenda synchroniseren. Komen ineens volledige backupgegevens mee terug van mijn Handspring platinum. Niet bedoeld maar toch gebeurd.
Nu zit ik dan ff met de gebakken peren (ook lekker). Hoe schoon ik hen nu een beetje op? Help
bedankt alvast
Peter
__________________
So Long and thanks for all the fish
Het blijft een koelkast.....
Met citaat reageren
  #53  
Oud 29 juni 2005, 10:02
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Wat je het beste kunt doen heb ik hierboven al geschreven:
Citaat:
Als ik jou was zou ik de Treo een harde reset geven, de update installeren, vervolgens de PIM-gegevens synchroniseren en dan afzonderlijk elk 'oud' programma installeren en het dan eerst testen om te kijken of het geen problemen oplevert. Ik zou dus niet gaan werken met Filez om elk afzonderlijk bestand weg te halen.
Kijk ook nog even in de Grote Schoonmaak Tip in de Tipssectie voor wat extra informatie.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #54  
Oud 29 juni 2005, 10:10
kkorpershoek
Guest
 
Berichten: n/a
Jaap,

Ja, hij doet het weer! (Nieuwe user aangemaakt en alles opnieuw geinstalleerd en geconfigureerd.)

Ik heb overigens nog een probleempje met Outlook dat dateert van ver voordat ik de Treo in gebruik nam: de ingevoerde verjaardagen van mijn contactpersonen zijn niet meer zichtbaar in de agenda. Voordat ik met synchroseren begon heb ik ze stuk voor stuk weer zichtbaar gekregen door in de datum iets te wijzigen en weer terug te wijzigen. Daardoor leek het voor Oulook of er een nieuwe datum ingevoerd was en liet-ie ze weer zien. Echter: na een synchronisatie zijn ze weer weg (uit agenda, niet uit contacten) en ik heb niet veel zin meer dan 1000 contacten weer helemaal door te lopen ...


Nog ideeën? (Bestaat er misschien een tooltje voor? Bij Microsoft heb ik niets kunnen vinden en ik heb mbv setup Outlook al een paar keer laten herstellen en opnieuw geïnstalleerd
Met citaat reageren
  #55  
Oud 29 juni 2005, 15:12
peetcabrio03 peetcabrio03 is offline
Senior lid
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Locatie: Zuid Nederland
Berichten: 98
Stuur een bericht via Skype™ naar peetcabrio03
Maurice,
Bedankt voor je hulp. Ik heb inmiddels de updater erop gezet met een nieuwe user. Dit ging succesvol, en heb nu ineens veel meer geheugen vrij dan voor de update. Alle apps werken nog steeds.

Peter
__________________
So Long and thanks for all the fish
Het blijft een koelkast.....
Met citaat reageren
  #56  
Oud 30 juni 2005, 22:16
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Ik heb die legale update erop gezet, maar nu krijg ik ineens weer vaker een spontane reset dan toen ik die (illegale) update 1.21 erop had gezet. Zijn er meerdere die daar last van hebben? Is het evt mogelijk te downgraden?

Groet,

Peter
Met citaat reageren
  #57  
Oud 30 juni 2005, 22:33
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bulthuis
Ik heb die legale update erop gezet, maar nu krijg ik ineens weer vaker een spontane reset dan toen ik die (illegale) update 1.21 erop had gezet. Zijn er meerdere die daar last van hebben? Is het evt mogelijk te downgraden?
Ik stel voor dat we illegale zaken buiten dit forum houden.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #58  
Oud 30 juni 2005, 22:36
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi,


Ik heb geen reset problemen. Heb je een hard-reset gedaan voordat je de upgrade deed?
In elk geval tijd voor een grote schoonmaak lijkt mij.

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #59  
Oud 30 juni 2005, 22:38
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Met de illegale update bedoel ik de update die voor de officiele update was te downloaden op Internet. Deze was tot zover illegaal, omdat het niet om een officiele update ging. Die bestond namelijk niet. Het ging om een beta-versie, die was uitgelekt. Dus, semi-illegaal. Hierover is in dit forum al vele threads volgeschreven.

Peter
Met citaat reageren
  #60  
Oud 30 juni 2005, 22:41
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik076
Hoi,


Ik heb geen reset problemen. Heb je een hard-reset gedaan voordat je de upgrade deed?
In elk geval tijd voor een grote schoonmaak lijkt mij.

Groeten
Erik

Ja,

Ik heb het geinstalleerd na een hard-reset en met een nieuwe user, zodat het er schoon op kwam.

Groet,

Peter
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023