Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 01 augustus 2003, 08:01
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Inderdaad: als je weer stopt met KeySuite, dan gaan de Outlookgegevens (hooguit de Conduits weer activeren) weer netjes naar de standaarddatabases op de Palm.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #22  
Oud 01 augustus 2003, 14:26
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Unhappy

Klopt, ik het het inmiddels ook al gedaan.
Mijn taken heb ik onderverdeeld in catogorieen, die ik in outlook via Fieldchooser Palmcategories zichtbaar kan maken. kennelijk ziet Keysuite dit niet, want wijzigingen op mijn palm in deze categorien van bv. A-vandaag naar B-morgen worden niet gesynct. met Outlook.

Agenda werkt wel, echter doe ik veel met taken. Heb de boel er dus maar afgehaald, totdat ik weet hoe dit op te lossen is.
Trouwens ik zie ook de standaard Categorien niet, alleen die ik zelf gemaakt heb. Daar zal waarschijnlijk wel het probleem zitten.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 14 augustus 2003, 15:21
Lemon
Guest
 
Berichten: n/a
Question

Ik maak geregeld afspraken die langer duren dan 1 dag. Bijvoorbeeld start een afspraak op 14 aug. 8.00 uur en eindigt op vrijdag 15 aug. om 17.00. Via de Hotsync log kwam ik erachter dat KeySuite deze afspraken niet kan handelen. Is dit een bug of doe ik misschien iets fout? Een oplossing is natuurlijk er een terugkeerdende afspraak van te maken in Outlook, maar dat vergt weer de nodige extra handelingen.
Hoe is dit in DateBk5 geregeld en kan deze probleemloos sync. met outlook?

CU, Lemon
Met citaat reageren
  #24  
Oud 14 augustus 2003, 15:57
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik moet dit nog verder uitzoeken, maar een bug wil het niet noemen, eerder een ontbrekend iets.

DateBk5 heeft hier wel een oplossing voor.

Voor beiden moet ik even kijken hoe dit er uiteindelijk uitziet in Outlook (ik heb nu wel een vermoeden, maar wil het even zeker weten en dat kan pas vanavond achter mijn eigen PC).

In de FAQ sectie van Chapura staat hierover het volgende:
Citaat:
At this time, multi-day timed appointments created in Outlook and synchronized to the handheld will only appear in the KeyDates calendar on the first day of the multi-day appointment. The multi-day appointment must be created as individual, daily appointments in Outlook before they will appear on each individual day in the KeyDates calendar.
Oftewel: je zal er (voorlopig) een dagelijks terugkerende afspraak van moeten maken. Per dag kun je dan weer de juiste tijden invullen. Niet echt ideaal dus.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 14 augustus 2003 om 15:59.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 19 augustus 2003, 15:09
Lemon
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 14-08-2003, om 15:57 heeft RoelvdV dit gezegd in bericht #24
Voor beiden moet ik even kijken hoe dit er uiteindelijk uitziet in Outlook (ik heb nu wel een vermoeden, maar wil het even zeker weten en dat kan pas vanavond achter mijn eigen PC).
Roel,

Ben je nog in de gelegenheid geweest het verder uit te zoeken?''

Thanx, lemon
Met citaat reageren
  #26  
Oud 19 augustus 2003, 16:33
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Oeps! Vanavond dan maar
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #27  
Oud 20 augustus 2003, 22:47
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik heb in DateBk5 een afspraak gemaakt die om 23 uur begint en 10 uur duurt. Op de Palm levert dit een afspraak op van 23 tot 23.59 en dan op de volgende dag een afspraak van 0 tot 9 uur.

In Outlook wordt dit een terugkerende afspraak. Echter: op beide dagen start deze afspraak nu om 23 uur en eindigt ook om 23 uur en dat lijkt me niet de bedoeling.

In KeySuite zelf kun je dit dus niet opgeven. In Outlook een terugkerende afspraak plannen levert meerdere afspraken op in KeySuite Agenda.

Groeten, Roel.

PS. Die nu in Outlook zijn afspraken weer moet herstellen vanwege een stomme fout bij het synchroniseren. Ik heb namelijk vanuit een leeg Date Book al mij KeySuite Agenda afspraken weten te overschrijven... Slepen van Verwijderde Items naar Agenda is gelukkig voldoende. Pfff! Thnx JP!
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 20 augustus 2003 om 22:53.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 22 augustus 2003, 20:39
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Hoezo 21 Days Trial Keysuite??


Zoals uit bovenstaande vragen in deze thread wel blijkt heb ik een probleem gehad met Keysuite, waarover ik ook vragen bij Chapura gesteld heb. Uiteindelijk heb ik de oplossing zelf gevonden in de standaard instellingen van Pocketmirror.

Nog even de geschiedenis in het kort. Ik werkte n.l. thuis met mijn Palmcategories, omdat ik thuis n.l. Palmdesktop gebruikte. Op mij werk gebruik ik Outlook. Toen ik eerst thuis Outlook geďnstalleerd had en via Veldkiezer mijn Palmcategorieen zichtbaar gemaakt had, zoals ook op mijn werk, heb ik Keysuite geinstalleerd. Ik kwam er achter dat alleen maar de Agenda syncte, maar de rest niet. Na veel gezoek en reacties via het forum (nogmaals dank, Roel en Gazpacho) en gemail naar Support @ Chapura heb ik zelf toch uiteindelijk de oplossing gevonden. Ik heb Support @ Chapura nog mijn ervaringen gemaild en verteld dat ik toch wel teleurgesteld was dat ze zelf niet met de oplossing gekomen waren. Het was uiteindelijk via de standaard instellingen eenvoudig op te lossen. Dit probleem(pje) hadden ze toch snel moeten herkennen bij Chapura. Ik kreeg echter geen reactie meer van ze.

Ik had op de dag van installatie en ontdekking van het probleem Keysuite wel weer van mijn PC en Palm afgehaald, omdat ik mijn Palm dagelijks nodig heb voor mijn werk. Met de veranderde instellingen van Pocketmirror kon ik zonder problemen prima werken in Outlook en mijn Palm met de Outlookcategories. Na een tijdje (17 dagen) werd ik toch nieuwsgierig of Keysuite nu wel goed werkte en het opnieuw geďnstalleerd. Dat lukte, en het werkte ook. Echter bleef ik weer met een klein probleempje zitten. Ik kon het programma nog maar 4 dagen uitproberen. Daar baalde ik dus behoorlijk van! Heb toen een mail gestuurd naar Sales @ Chapura met uitleg van mijn 2de probleempje en daarbij gevoegd de eerdere mailwisseling met Support @ Chapura. Ik vroeg eigenlijk om een oplossing voor nog slechts 4 dagen Trial. Wat kreeg ik? Niets, niet eens een reactie op mijn verzoek. Heb Chapura vanmorgen nog een mail gestuurd dat ik wel zeer teleurgesteld was over het feit dat ik helemaal geen reactie mocht ontvangen.Ook daarop geen reactie.........De 21 Days Trial Keysuite is vandaag verlopen en mijn idee om het te kopen nu ook.......

Frits
Met citaat reageren
  #29  
Oud 22 augustus 2003, 20:44
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Jammer, van een professioneel bedrijf met een klantenservice afdeling.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #30  
Oud 25 oktober 2003, 15:37
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Question Palm database verwijderen?

Heb Keysuite weer geinstalleerd. Krijg nu geen melding melding meer van nog slechts 3 dagen geldig, komt blijkbaar van de updateversie.

Heb nu wel een vraag: Als het nu goed bevalt, kan ik dan de "oude" databases van agenda, takenlijst, adressen, en memo verwijderen? Scheelt geheugenruimte in mij 8MB Prism en als ik eventueel weer terug wil kan dat toch via de backup met Palmdesktop?
Met citaat reageren
  #31  
Oud 25 oktober 2003, 16:14
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
KeySuite gebruikt eigen databases, dus de Palm databases heb je niet nodig.
1 keer de Hotsync goed instellen (desktop overwrites handheld) is dan voldoende om vanuit Outlook deze databases wel weer te vullen, maar zolang je KeySuite gebruikt kun je in Hotsync de standaard conduits op Do Nothing zetten.

Ik hoop dat KeySuite nu beter bevalt (ik heb zelf nog niet gewerkt met versie 2.1).

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #32  
Oud 25 oktober 2003, 18:45
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Thumbs up

Roel,

Bedankt voor je reactie. Heb er vanmiddag wat mee zitten spelen. Alles ziet er goed uit, is goed mee te werken en in te stellen. Wil het ook op de zaak installeren. Kijken of dit ook goed werkt.
Vindt het wijzigen van categorie in Tasks wel wat omslachtiger dan met ToDo Plus. Daar werkt het via een drop down menu. Zal ik even aan moeten wennen.
Ik kan nu wel net als in Outlook een item aan 2 categorieen koppelen, dat is wel mooi.

Groeten,
Frits
Met citaat reageren
  #33  
Oud 28 oktober 2003, 22:39
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Question Takenlijst-deleten-archive?

Zit me af te vragen of ik na het deleten van een afgevinkte taak deze later ook in de archive terug kan vinden? Bij de paldatabase wordt altijd gevraagd of ik deze wil bewaren in de archive op de PC. Bij Keysuite wordt dit niet gevraagd. Hoe gaat Keysuite hiermee om?

Groet,
Frits
Met citaat reageren
  #34  
Oud 29 oktober 2003, 08:20
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Afgevinkte taken blijven in ieder geval gewoon op de Palm aanwezig. Ik kan het vanavond pas nakijken op mijn PC, maar ik ga er van uit dat dit gewoon gesynct wordt.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #35  
Oud 31 oktober 2003, 11:16
GSWolf
Guest
 
Berichten: n/a
Om ons leven nog wat complexer te maken

Op kantoor wil ik Outlook gaan gebruiken. Nu werk ik zowel thuis als op kantoor met de Palm Desktop.

Ben nu Keysuite aan het trialen. Maar met een lege Outlook blijft ook Keysuite op m'n Palm leeg.

Hoe krijg ik de gegevens vanuit Palm of Desktop naar Outlook danwel Keysuite? Eenmalig Pocketmirror installeren?
Met citaat reageren
  #36  
Oud 31 oktober 2003, 14:31
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Re: Om ons leven nog wat complexer te maken

Citaat:
Op 31-10-2003, om 11:16 heeft GSWolf dit gezegd in bericht #35
Op kantoor wil ik Outlook gaan gebruiken. Nu werk ik zowel thuis als op kantoor met de Palm Desktop.

Ben nu Keysuite aan het trialen. Maar met een lege Outlook blijft ook Keysuite op m'n Palm leeg.

Hoe krijg ik de gegevens vanuit Palm of Desktop naar Outlook danwel Keysuite? Eenmalig Pocketmirror installeren?
Complexe dingen zijn leuk.

Maar volgens mij is het vrij simpel. Je wil eigenlijk in zijn geheel overstappen op Keysuite. Echter, keysuite werkt niet met Palm Desktop. Ofwel, je kunt thuis niet synchroniseren tussen keysuite en Palm Desktop, waardoor het hele feestje in principe niet doorgaat.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #37  
Oud 31 oktober 2003, 14:39
GSWolf
Guest
 
Berichten: n/a
Stel dat ik de palm Desktop helemaal opgeef. Hoe krijg ik de data die hier nu in staat naar Outlook of naar Keysuite?
Met citaat reageren
  #38  
Oud 31 oktober 2003, 14:47
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 31-10-2003, om 14:39 heeft GSWolf dit gezegd in bericht #37
Stel dat ik de palm Desktop helemaal opgeef. Hoe krijg ik de data die hier nu in staat naar Outlook of naar Keysuite?
Dat is makkelijk.

- Synchroniseer voor de laatste keer Palm Desktop met PocketMirror (of wat je nu gebruikt)

- (Her-)installeer PocketMirror en geef aan dat je met Outlook wil synchroniseren. Synchroniseer.

- Installeer Keysuite, en synchroniseer.

Nu zitten je gegevens én in Outlook, én in Keysuite.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #39  
Oud 31 oktober 2003, 14:56
GSWolf
Guest
 
Berichten: n/a
Dan had ik het goed. Pocketmirror installeren.

Thanks voor de tips.
Met citaat reageren
  #40  
Oud 04 november 2003, 23:26
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Unhappy Takenlijst-deleten-archive?

Blijf ik toch mooi zitten met mijn vraag hoe dit nu geregeld wordt in Keysuite.

Groeten,
Frits
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023