Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21 maart 2003, 17:17
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Review: HandyShopper

Ook zo moe van het schrijven van steeds hetzelfde boodschappenlijstje? Gerrit Kramer heeft een review geschreven van het HandyShopper. En het programma is nog gratis ook!

Klik hier voor het review van HandyShopper

Dankjewel, Gerrit!
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 maart 2003, 18:35
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Prima review en prima programma. HandyShopper gebruik ik al jaren voor allerlei databases (niet voor de boodschappen).
Eén van mijn topprogramma's!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 maart 2003, 18:41
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Hi Henk,

Ben toch wel benieuwd naar voorbeelden van zulke databases die je dan beheert in HandyShopper...
__________________
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 maart 2003, 20:14
ginkgo's schermafbeelding
ginkgo ginkgo is offline
Senior lid
Voornaam: Marc
Model: Overig
 
Geregistreerd: 21 maart 2001
Locatie: Veldhoven
Berichten: 88
Ik gebruik al heel lang de to do lijst voor mijn boodschappen. Dus als je onlangs iemand in de aldi heb gezien die al zijn boodschappen op zijn palm afvinkte, dan was ik dat . Als thuis iets op is haal ik met palmdesktop het vinkje weer weg. Nadeel van to do is dat ik de items niet op alfabet kan sorteren, voor een lange lijst is dat lastig.

Ik heb de review nog niet gelezen (doe ik zo meteen off-line) maar ik ben zeker op een idee gebracht. Ik heb HappyShopper wel alvast gedownload.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 maart 2003, 22:33
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Susan
Hi Henk,

Ben toch wel benieuwd naar voorbeelden van zulke databases die je dan beheert in HandyShopper...
Ik heb enkele databases in HS.

Eén ervan is een urenregistratie. In verband met certificering van ons beroep wordt verlangd dat je per diersoort (rund of paard) bijhoudt hoeveel tijd je per dier (eigenaar) bent bezig geweest, waarmee en op welke datum. Daarvoor heb ik de 'Currency' in de preferences veranderd in minuten i.p.v. Euro. Eventueel kan ik het uitprinten via export naar Memopad, zodat de toetsingscommissie een duidelijk overzicht heeft (maar eerst laat ik ze natuurlijk de gegevens zien vanuit mijn Tungsten...).

Daarnaast moeten we een bepaald aantal nascholingspunten per jaar per diersoort halen. Erkenningsregelingen heet dat. Ja, ja, ook ons vak wordt geteisterd door bureaucratie! Ook hier heb ik een database van.

Dan heb ik nog een database van therapieën/doseringen/ziekten. per diersoort (paard, rund, schaap, hond, kat, knaagdier en vogel).

Tenslotte heb ik nog een database van nota's betreffende tekeningen (bijbaantje, zeg maar) die ik voor verschillende opdrachtgevers maak. Deze zijn gesorteerd naar o.a. opdrachtgever, datum nota en aard van de illustratie.

Dan heb ik ook nog een paar databases voor bv. vakanties van de afgelopen jaren (leuk om af en toe te zien waar je in bv. 1999 bent geweest) en nog wat kleinere dingetjes.

HandyShopper washet eerste programma wat ik op mijn, toen nog PalmV, zette. Er zijn natuurlijk voldoende andere (die probeer ik ook wel eens, om er na korte tijd toch maar weer af te gooien), maar ik kan met HS inmiddels lezen en schrijven.


Hier is al eens eerder over dit progje gesproken!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 maart 2003, 22:35
Roelof's schermafbeelding
Roelof Roelof is offline
Forumbikkel
Model: Pilot 5000
 
Geregistreerd: 10 augustus 2001
Locatie: Leiden
Berichten: 164
Haha, da's ook een mooie. Ik stond inderdaad van de week met m'n Palm in de Digros, komt er een medewerker naar me toe:

Hij: [argwanende toon] "meneer, U noteert toch niet alle prijzen he?"
Ik: [verbaasd] "euh nee, ik vink m'n boodschappen af en reken uit hoeveel ik kwijt ben"
Hij: [nog steeds niet overtuigd ] "Oh enne, waar staat je mandje dan?"
Ik: Daar
Hij: "euh oh sorry, nog een prettige dag"

Haha, dus let maar op met je Palm in de super
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 maart 2003, 13:03
DeM@rt's schermafbeelding
DeM@rt DeM@rt is offline
Cyber lid
Voornaam: Martin
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Eerste stad aan de Waterweg
Berichten: 621
Ik gebruik Handyshopper voor van alles en nog wat. Om een idee te geven:

- Database van songteksten (is ook te downloaden bij Yahoo)
- Checklist voor vakantie (wat moet er mee?)
- Checklist voor spullen die ik geleend dan wel uitgeleend heb
- Boodschappen ........
- To Do list

De review geeft een aardig idee van de mogelijkheden maar ik heb nog wat aanvullingen :

Er zijn mogelijkheden om te synchroniseren met de desktop. Meer details zijn te vinden in de gebruikersgroep op Yahoo.

Met betrekking tot het afvinken van gedane boodschappen, naast de optie zoals in de review beschreven is het mogelijk deze te laten verdwijnen uit de NEED view wat ik prettiger vind dan ze onderaan de lijst te plaatsen.

Categorieen blijft wat onderbelicht, dit is naar mijn mening een heel belangrijke optie voor de boodschappen, veel handiger dan Aisles (gang). Denk bijvoorbeel aan het gebruik van categorieen als Diepvries, Drank, Brood enz. Sta je in de buurt van de diepvriesproducten, kies dan die categorie en voila een kort lijstje verschijnt op je palm met wat je daar nodig hebt.

Wat ik mis is zijn de opties Unit en Price. Denk bij Unit aan zaken als Liter, Kg, Ons, enz. Prijs spreekt voor zich. Je kunt bij gebruik van prijzen direct verschillende supermarkten vergelijken. Dit is af en toe schrikken! Bezitters van bv een Senseo Crema betaalden voor D&E pads tot voor kort meer dan 2 € voor 1 pak bij AH, tot prijzen van 1€57 bij andere supermarkten. Kortom je kunt ook nog geld verdienen met dit proggie.

Ook is het mogelijk om Notes aan te leggen per item. Dit gebruik ik bijvoorbeeld bij tijdelijke aanbiedingen.

De Handyshopper gebruikersgroep op Yahoo tenslotte is, naast het downloaden van bestaande databasen, een ideaal platform om ideeen uit te wisselen, vragen te stellen (ook aan de maker van HS) en evt bugs aan te kaarten.

Groet,
M@rt
__________________
When I see the price that you pay
I don't wanna grow up
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 maart 2003, 17:56
Hans Keesom Hans Keesom is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 19 januari 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 77
Heeft Gerrit al die boodschappen zelf ingetypt? Lijkt me een aardige klus. Zou ik die database kunnen krijgen? Aangezien de meeste supermarkten gelijk zijn ingericht wil ik 'm graag loslaten op de lokale de Wit super.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 maart 2003, 18:21
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
In deze tread vind je de boodschappenlijst. Ik zag net dat de link in het review verkeerd was, daar ga ik nog achteraan.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 23 maart 2003, 02:46
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster
daar ga ik nog achteraan.
Moet ik nog wat doen?
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #11  
Oud 23 maart 2003, 10:01
Hans Keesom Hans Keesom is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 19 januari 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 77
Wat mij betreft niet, ik heb nu een prachtige lijst waar het meeste al instaat...... te veel bijna, zo gevarieerd koop ik nou ook weer niet in
Met citaat reageren
  #12  
Oud 23 maart 2003, 10:36
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
HS is trouwens zojuist vernieuwd .
Met citaat reageren
  #13  
Oud 23 maart 2003, 14:25
linde's schermafbeelding
linde linde is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 februari 2001
Locatie: Ugchelen
Berichten: 90
HandyShopper

Wat ik mis in de review: Bruikbaar op Palm OS v.5.0 ?????
__________________
linde
Met citaat reageren
  #14  
Oud 23 maart 2003, 14:51
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Alhoewel het inderdaad informatie is die in het review hoort (met welke versies werkt het), is het een kleine moeite om even op de productlink te klikken (in dit geval Palmgear). Als je daar kijkt zie je dat het programma PalmOS 5 Enhanced is, en het antwoord op je vraag dus ja is.

- jp
Met citaat reageren
  #15  
Oud 23 maart 2003, 15:17
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gonny


Moet ik nog wat doen?
Zie SRT HandyShopper...
Met citaat reageren
  #16  
Oud 23 maart 2003, 15:20
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
In deze tread vind je de boodschappenlijst. Ik zag net dat de link in het review verkeerd was, daar ga ik nog achteraan.
Fixed!

- jp
Met citaat reageren
  #17  
Oud 24 maart 2003, 08:18
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Het is een geweldig programma. Er staat dat sorteren 'onhandig' gaat via Aisle (gangpad). Zelf vind ik de handigheid meevallen wat dat betreft. Ik gebruik zelf trouwens 'Priority' voor de POSITIE in het gangpad. 1 = aan het begin, 5 = aan het eind. Ik hoef nauwelijks meer te denken, heerlijk. (Prioriteit sortering is niet per-winkel, dat is een nadeel.)

(Ik heb trouwens ook af en toe dat mede-klanten mij om informatie vragen, omdat ik met een apparaat loop langs de schappen...)
Met citaat reageren
  #18  
Oud 24 maart 2003, 11:05
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Met zoveel enthousiaste reacties, ga ik HandyShopper toch ook weer eens proberen. Ik heb het ooit wel geinstalleerd, maar vond de standaard ToDo-list eigenlijk net zo makkelijk. Mijn plaatselijke AH-filiaal is niet zo groot, dat het nodig is om bij elk artikel ook het gangpad aan te geven. OK, nu ga ik wel eens kriskras door de winkel, maar of dat zo erg is?
In mijn geval lijkt het me juist handiger voor allerlei andere aankopen, die niet zoveel haast hebben en waarbij je wel op zoek wilt naar de beste aanbieding, een afwasmachine bijvoorbeeld.

In het maart-nummer van het Duitse e-zine Beam Magazin (nr. 12) staat trouwens een artikel van iemand die als projectleider in de bouw werkt. Hij gebruikt HandyShopper om de bestelde bouwmaterialen vast te leggen. Zo zie je maar weer: niet alleen voor kleine boodschapjes...
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #19  
Oud 24 maart 2003, 11:14
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Citaat:
Met zoveel enthousiaste reacties, ga ik HandyShopper toch ook weer eens proberen. Ik heb het ooit wel geinstalleerd, maar vond de standaard ToDo-list eigenlijk net zo makkelijk. Mijn plaatselijke AH-filiaal is niet zo groot, dat het nodig is om bij elk artikel ook het gangpad aan te geven. OK, nu ga ik wel eens kriskras door de winkel, maar of dat zo erg is?
Zeker niet erg! Je moet doen wat je prettig vindt. Zelf ervaar ik dat ik de tijd die ik verlies met het electronisch bijhouden van mijn lijstje, moet goedmaken door efficienter door de gangen te lopen.

Citaat:
In mijn geval lijkt het me juist handiger voor allerlei andere aankopen, die niet zoveel haast hebben en waarbij je wel op zoek wilt naar de beste aanbieding, een afwasmachine bijvoorbeeld.
Ik gebruik het veelvuldig voor supermarkten. Het is heerlijk dat ie waarschuwt dat ik iets beter bij de Konmar kan kopen dan bij de AH, wanneer de prijs bij de AH hoger ligt.

Echter is misschien nog het fijnste gebruik, dat voor boodschappen die inderdaad niet urgent zijn. Ik heb zo wat boodschappen voor de Praxis, Hema, Blokker, etc.. erin staan. Als ik dan in zo'n winkel kom, kijk ik altijd even of ik daar iets nodig had. Ik ga zelden specifiek voor iets naar een winkel, maar zamel boodschappen op tot ik er toevallig toch ben. Nieuwe nietjes, een plantenspuit, de verfkwasten die ik te kort kwam, etc.. Heel relaxed allemaal.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 24 maart 2003, 11:15
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Wat trouwens helemaal handig zou zijn voor de AH Bonus-shoppers onder ons, is om een Palm-applicatie te hebben waarin de wekelijkse Bonus-aanbiedingen staan (en die via een conduit wekelijks automatisch wordt geupdate).
De boodschappen die je wilt hebben vink je aan, waarbij ze naar HandyShopper worden ge-exporteerd. Om het helemaal mooi te maken, zou het programma er ook nog wat passende recepten bij moeten leveren.
__________________
gonny
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023