Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05 december 2000, 20:32
Peter Hanssen Peter Hanssen is offline
Lid
Voornaam: Peter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 05 december 2000
Locatie: Breda
Berichten: 33
help - hulp gevraagd bij aanschaf Palm

Ik ben een beginner op Palm gebied. Wil er een aanschaffen maar weet niet welke.
Gedachten i.v.m. aanschaf (en mogelijk argumenten voor bepaald model);
-doel: agenda, adressen, afspraken, to do-list (prettig nederlands woord), memo's.
-synchronisatie / back-up van gegevens met Apple iMac Special Edition (zeer gewenst i.v.m. frusterende ervaring met andere electronische "agenda" waarbij gegevens complet verdwenen).

Vragen: welk model acht men (gezien bovenstaand doel) voor mij het geschikst. Welke extra zaken heb ik nodig voor synchronisatie. Waar kan ik e.e.a. kopen.

Dank voor eventuele antwoorden.

Leobert
Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 december 2000, 06:34
microkid
Guest
 
Berichten: n/a
In feite zijn er 2 Palm's : de III serie en de V serie. De III serie is qua ontwerp al wat ouder is qua omvang wat groter dan de V serie. Technisch zijn ze identiek. Ze draaien hetzelfde OS, zelfde programma's enz enz. Het is dus puur een keuze of je meer wilt betalen voor een kleinere Palm, of desnoods een kleuren Palm.
Je doel : afspraken, adressen, to-do list, memo's zijn standaard op zo'n beetje elke organizer, zo ook de Palm. Voordeel van een Palm is wel dat er erg veel software voor te krijgen zijn. Mocht een ingebakken applicatie je niet bevallen, gebruik je gewoon een andere. Zo gebruiken veel Palm gebruikers bijv. Datebook4 i.p.v. de standaard Datebook.
De meeste Palms beschikken over flash rom, zodat je het OS kan upgraden naar een toekomstige versie, of het niet gebruikte ROM als dataopslag kan gebruiken.
Synchronisatie met PC's en Mac's is standaard. Ik maak zelf dagelijks een backup naar m'n notebook. Werkt altijd snel en feilloos.
Ik kan nog veel meer vertellen, maar wellicht dat andere leden ook nog wat bijdragen. Met een marktaandeel van 85% heeft Palm aangegeven dat de Palm niet zonder reden de betere organizer is.
Kopen kan je ze overal: bij de betere computerzaken en op internet. Gewoon effe zoeken.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 06 december 2000, 10:06
Aristos's schermafbeelding
Aristos Aristos is offline
Lid
Model: Palm m515
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Berichten: 105
Ik zou vooral goed nadenken of je 2,4 of 8MB geheugen wilt. Ik heb er zelf 2, maar ik zou echt 8 mb aanraden. Dan kun je er gewoon lekker oppleuren wat je wilt en niet al te zuinig met je geheugen om te gaan. 2 mb is eigenlijk te weinig...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 december 2000, 10:11
microkid
Guest
 
Berichten: n/a
Wink

Zie je, ik wist dat ik iets vergeten was....
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 december 2000, 15:45
Peter Hanssen Peter Hanssen is offline
Lid
Voornaam: Peter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 05 december 2000
Locatie: Breda
Berichten: 33
Bedankt

Bedankt voor de uitleg. Er komt al wat structuur in de Palm-wereld. Heb je nog adressen die je aanbeveelt en die voorraden hebben (ik heb begrepen dat na wat rondzoeken de Palm III e.d. uitverkocht zijn).

Leobert
Met citaat reageren
  #6  
Oud 06 december 2000, 19:56
lex15
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

Als je niet om spelletjes geeft die je van internet kan downloaden zou ik voor de Pocket 1 gaan van Laser. (een vertaalde MyHelio) Prijs Fl469,-- , 8mb!!!, 75mhz, alleen niet zoveel veel spellen en proggies op internet te krijgen. (ze zijn een palm-emulator aan het maken)
Ik heb hem en vind hem geweldig!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 06 december 2000, 20:51
Peter Hanssen Peter Hanssen is offline
Lid
Voornaam: Peter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 05 december 2000
Locatie: Breda
Berichten: 33
Is deze te combineren met een iMac (USB)?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 07 december 2000, 06:22
microkid
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

Ga niet voor een Pocket1 of andere niet-Palm. Als je de beste PDA ter wereld wilt, en veel vrije keuze voor applicaties, is Palm de keuze. Je wilt toch geen Palm software draaien via een emulator???
Met citaat reageren
  #9  
Oud 07 december 2000, 06:23
microkid
Guest
 
Berichten: n/a
Kijk even op http://www.deprijs.nl voor de prijzen van de goedkooptste Palm's. De III is volgens mij (en ook deze site) nog steeds te koop trouwens.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 07 december 2000, 15:58
Peter Hanssen Peter Hanssen is offline
Lid
Voornaam: Peter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 05 december 2000
Locatie: Breda
Berichten: 33
Heb ik al gedaan. De adressen die ik heb gebeld melden "uitverkocht en moeilijk aan te komen". Als iemand mij het tegendeel kan vertellen, graag!!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 08 december 2000, 06:04
microkid
Guest
 
Berichten: n/a
Hmm, probeer eens http://www.elcheapo.nl. Bij Informatique staat de IIIxe genoemd, en ook bij meerdere dealers.
Suc6
Met citaat reageren
  #12  
Oud 08 december 2000, 22:07
lex15
Guest
 
Berichten: n/a
Ik weet zo niet of de Pocket 1 met de mac werkt.
Mail ff naar hot-orange en je weet het
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023