Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #101  
Oud 17 december 2007, 20:30
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr Bekijk bericht
Het gekke is dat een zekere softwareconcurrent van Palm in die 8 jaar op Embedded OS gebied en zeker de ontwikkelomgevingen daarvan enorme wijzigingen heeft doorgemaakt en voor die omgevingen kapitalen vraagt, maar daar hoor ik niets over.....
Bedoel je Windows met de Pocket PC en Windows Mobile? We hebben jaren geleden de PocketWijzer gemaakt op basis van Pocket PC 2000 en hebben de afgelopen jaren vrijwel niets hoeven te wijzigen aan de software. De compatibiliteit is steeds heel goed onderhouden. De ontwikkelomgevingen die we gebruiken en hebben gebruikt waren elke keer gratis te downloaden. En die zijn gewoon goed.

De grootste ergernis van Microsoft is dat ze alles Windows Mobile noemen. Ook het OS ("Standard") dat op de smartphones werkt en geen touchscreen heeft, en waar de PocketWijzer niet geschikt voor is.

Laatst gewijzigd door PalmWijzer; 17 december 2007 om 21:08.
Met citaat reageren
  #102  
Oud 17 december 2007, 21:06
Myriam Myriam is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 10 augustus 2006
Berichten: 9
Reiswijzer en Palm TX

Beste Atomsk,

Ik had een 9292 palmwijzer voor mijn Tungsten T gekocht, en stapte over op Palm TX die op de reiswijzer crachte. Ik heb toen de makers gemailed, en kreeg het volgende, zeer werkzame antwoord:

"De technische problemen met de Palm TX zijn helaas niet op te lossen; het betreft een fundamentele verandering in het PalmOS. Een work-around die wel werkt op een TX is het gebruik van een geheugenkaartje en een programma als PowerRun te gebruiken (http://simple-palm.com/powerrun/index-e.html). De manier om dat te doen:
1. zet de 2 bestanden OVR.prc en PalmOVR.pdb op de gebruikelijke wijze via een hotsync in de Tx
2. controleer vervolgens of op de SD-kaart nog een map staat met de naam ‘OVR’; deze map bevindt zich dan in de volgende directory:
PALM/Programs/PowerRun
delete indien nodig deze map met een file-management programma als FileZ
3. activeer PowerRun en zorg ervoor dat ‘internal’ actief is; zoek ‘Palmwijzer’ en activeer de Move-button; PowerRun zal nu de Palmwijzer naar de SD-kaart kopiëren
4. controleer even of het programma daadwerkelijk naar de SD-kaart gekopieerd is door op ‘internal’ uit punt 3 te klikken; PowerRun activeert nu de memory card en zal het programma laten zien, de grootte en de laadtijd
5. ga tot slot nog even via ‘Applications’ in het App-menu via info na wat de grootte is van Palmwijzer in het interne geheugen van de Palm; in het ‘Applications-menu komt ‘Palmwijzer’ ook voor maar nu voorzien van een *, ten teken dat het door PowerRun wordt geladen vanaf de SD-kaart.

Het bleek inderdaad goed te werken met PowerRun, dus ik heb de reiswijzer gewoon kunnen blijven gebruiken met mijn Palm TX.
Met citaat reageren
  #103  
Oud 17 december 2007, 22:49
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385

Off-topic
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PalmWijzer Bekijk bericht
Palm Nederland, ook zo een fijn verhaal. Werd op een gegeven moment een PR bureau. Contact mee gehad, ze zouden vanalles voor ons proberen. We hebben afgesproken dat we ze de PalmWijzer bij elke nieuwe versie van de dienstregeling zouden toesturen zodat het op de demo's kon. Zij zouden bij elk nieuw model even proberen of het wel of niet werkt zodat we daarvan op de hoogte zouden zijn. We hebben ze trouw elke versie van de PlamWijzer gestuurd en nooit meer een berichtje van ze gehad. Ik heb ze dit jaar dus maar van de lijst gekieperd.
Ah, dat PR bureau dat continu heerlijke vertalingen maakt op nota bene de voorpagina van Palm's website als: "Op de Treo 500v kunt u moeiteloos gebruik maken van e-mail, chat en tekst".

Tekst? Wat nou Tekst?! 'Texting' zoals ze in Amerika zeggen, heet bij ons nog altijd SMS in de volksmond!

Als je je geen ruk interesseert voor het jargon in de consumenten elektronica/communicatie-branche, neem Palm dan niet als klant.



Ja ik geef nog wel een beetje om Palm hoor.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #104  
Oud 18 december 2007, 11:45
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Gelukkig zijn het wel hele gekke jongens van het pr-bureau...
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023