Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03 maart 2006, 15:22
palm-o-fiel
Guest
 
Berichten: n/a
Twijfel tussen Z22 en Tungsten E2

Hoi allemaal,

Ik ben nog geen Palm bezitter, maar overweeg dit ernstig na het zien van de Treo 650 van een vriend en in de oneindige quest om orde in mijn leven te krijgen

Voor mij gaat de race tussen de Z22 en de Tungsten E2

De Z22 omdat ie zo fijn klein en handzaam is en niet duur. Makkelijk synchroniseren met USB kabel (een reserve in de winkel kopen en kan ook bij vriendin thuis laden en syncen zonder alle kabels mee te slepen)
De Tungsten E2 wegens een groter scherm met hogere resolutie.

Aanvankelijk wilde ik een Z22 kopen dus, maar las in sommige reviews op het internet (tussen de veelal lyrische overigens) dat de Z22 soms hapert met het invoeren van de stylus. Ik wil graag weten of dit heeeel af en toe voorkomt of dat het stelsel- en regelmatig zo is. Ik ben een vrij ongeduldig persoon en kan niet tegen traag werkende apparaten. Zo heb ik al eens een SonyEricsson T210 in een baan om de aarde gebracht, wegens retetraag OS.

De Tungsten E2 is gewoon erg mooi (heb in de winkel een demo gekregen) en het geluid van de speaker met alarm is hard genoeg om mij op (vergeten) afspraken te attenderen.

De Z22 heb ik nog nergens live mogen bewonderen en over de hardheid van de geluiden lees ik niet zulke positieve verhalen.

Kortom: vanwege de handzaamheid en de prijs wil ik eigenlijk een Z22, maar als er teveel problemen zijn met lastig invoeren met de stylus en het geluid is echt te zacht ga ik voor de E2. Alhoewel ik dus niet perse zit te wachten op WiFi.

Wie wil/kan over deze twijfels/gedachten iets zinnigs zeggen.

Alvast mijn dank!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 03 maart 2006, 15:31
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik zou haast dit willen zeggen: als je met telefoons ook altijd niet genoegen neemt met bare-bone modellen maar toch liever voor de midrange modellen gaat met iets mooier scherm, betere functies, dan zou ik nu ook voor de E2 gaan. Volgens mij is die ook gewoon via USB op te laden.

De Z22's grootste probleem in mijn ogen is de resolutie van het scherm. 160x160 op dat oppervlak is aanmerkelijk slechter dan wat de meeste mobiele telefoons tegenwoordig hebben.

En welkom op de Palmclub

>> Koopadvies
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 04 maart 2006, 12:04
beginnerson
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo,

Ik heb ook lang getwijfeld tussen een Z22 en een Tungsten E2. Het is een Z22 geworden omdat die toch wel goedkoper was. Ik heb me wel voorgenomen om toch een E2 te kopen indien de Z22 niet voldoet. Die verkoop ik dan wel op de tweedehandsmarkt. Ik verlies er wat geld aan maar zolang dat niet nodig is heb ik er geld aan gewonnen.
Tot nu toe ben ik tevreden(2 weken gebruikt)

succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 04 maart 2006, 12:08
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302

VERZOEK
Beste beginnerson, zou je je profiel willen aanpassen met je huidige model handheld of smartphone? We kunnen je dan in de toekomst beter helpen bij eventuele problemen. Alvast bedankt!

__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #5  
Oud 05 maart 2006, 11:36
palm-o-fiel
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram

VERZOEK
Beste beginnerson, zou je je profiel willen aanpassen met je huidige model handheld of smartphone? We kunnen je dan in de toekomst beter helpen bij eventuele problemen. Alvast bedankt!

Beste AdminiMuis,

Ik heb nog geen Palm , maar hoop middels deze thread snel tot een keuze te komen...

Dank aan allen tot zover voor reactie!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 05 maart 2006, 14:11
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
palm-o-fiel, het verzoek van Bram was gericht tot beginnerson. Succes met jouw keuze.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 05 maart 2006, 14:24
palm-o-fiel
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
palm-o-fiel, het verzoek van Bram was gericht tot beginnerson. Succes met jouw keuze.
Oops... Niet goed gelezen.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 05 maart 2006, 14:47
raptor's schermafbeelding
raptor raptor is offline
Forumbikkel
Voornaam: Colin
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 133
Ik zou toch voor een T|E2 gaan. Niet alleen vanwege het veel mooiere scherm, maar vooral vanwege het beperkte geheugen.

Als je wat foto's en programma's op de Palm zet, is 20 MB (Z22) of 26 MB (T|E2) snel vol. In de T|E2 kun je een SD kaartje stoppen om je geheugen uit te breiden, in de Z22 niet.
__________________
Met citaat reageren
  #9  
Oud 06 maart 2006, 12:55
palm-o-fiel
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation Ik ben eruit!

Na flink twijfelen ben ik eruit. Het is de Z22 geworden. De keuze werd makkelijk gemaakt door mijn vriendin, die mij aanbood de Z22 over te kopen mocht ie niet bevallen zodat ik dan naar een Tungsten E2 kan upgraden. Dank voor jullie reacties.

Met citaat reageren
  #10  
Oud 06 maart 2006, 12:59
jrutjes's schermafbeelding
jrutjes jrutjes is offline
PalmPunk
Voornaam: Jasper
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 juli 2004
Locatie: Zwollywood
Berichten: 132
Stuur een bericht via MSN naar jrutjes
Hey have phun with it.

Enne welkom bij d palmclub
__________________
It's not the fall that kills you, it's the sudden stop at the end -=Douglas Adams=-
Met citaat reageren
  #11  
Oud 06 maart 2006, 13:04
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Wedden dat je vriendin over maximaal 2 weken een Z22 heeft?!
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023