Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16 februari 2003, 12:38
Steven Peete
Guest
 
Berichten: n/a
Question connecting palm to internet via pc

Beste lezers,

Is het mogelijk om mijn palm via de cradle en dus USB poort zo op het internet te krijgen of is dit te ver gezocht?


Kan ik een zelfgemaakte website rechtstreeks van mijn pc op mijn palm Hotsyncen en dan lezen met Web Browser Pro?
(het is me gelukt hem te lezen met Mobipocket)

Bedankt
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 februari 2003, 13:01
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
Re: connecting palm to internet via pc

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steven Peete
Is het mogelijk om mijn palm via de cradle en dus USB poort zo op het internet te krijgen of is dit te ver gezocht?
Ik weet dat het voor Psion kan met Mocha, en ik zie hier dat er ook een mocha-client voor Palm OS te downloaden is, dus misschien is dat wat?

Succes!
__________________
Wacht nog even tot de UX50 betaalbaar wordt......
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 februari 2003, 13:24
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
De MochaPPP client werkt niet met USB, alleen met seriele (COM) poorten. Je kunt een Bluetooth connectie met de PC overwegen, je hebt immers een Tungsten|T en het levert je een draadloze verbinding op! Kost je alleen een extra Bluetooth dongle en wat installatie gedoe. Zie deze (ingewikkelde) thread voor meer info.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 februari 2003, 15:46
jwitteman jwitteman is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 57
Onder linux lukt het prima om mijn Clie SJ30 via usb met internet te verbinden.

Voor windows is er nu ook een beta driver maar die werkt helaas (nog) niet met mijn SJ30. Misshien heb jij meer succes met een TT.

Softick PPP over USB Gate v1.01beta

Jeroen
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 februari 2003, 17:16
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Ik heb die Softick USB driver even snel uitgeprobeerd en het werkt goed met de Tungsten|T. De opzet is ongeveer hetzelfde als met de "RAS Incoming connections" opzet via Bluetooth, zoals beschreven in deze thread. Maar toch net weer iest anders. De uitleg over de installatie in het README bestand van Softick blijft beperkt tot het PC gedeelte. Hoe je de Tungsten moet instellen wordt niet beschreven. Dat is overigens vrij eenvoudig.

Ik prefereer zelf de Bleutooth connectie omdat het draadloos is en (tot op zekere afstand) elders in huis of op werk gebruikt kan worden. Internetten met een Palm die in de cradle staat vind ik erg onhandig werken. Ik zie ook de toegevoegde waarde niet als ik met de PC ernaast ook kan Internettern. Voor hotsyncen is het al helemaal niet nodig, just press the button!

Het allerliefst heb ik overigens een echte draadloze netwerk connectie (WiFi). Rechstreeks op het netwerk. De ervaringen die ik nu met Bleutooth heb zijn wel redelijk goed, maar voor netwerk connecties vind ik het matig. Vooral de software die bij Bluetooth devices geleverd wordt vind ik nogal gammel en de Bluetooth connecties zelf vind ik ook (nog) niet erg betrouwbaar. Ik ben zelf dus erg benieuwd wanneer de WiFi SD kaartjes voor de Tungsten|T beschikbaar komen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 maart 2003, 21:54
Hendrikus40
Guest
 
Berichten: n/a
Tungsten en Internet

Ik kom wel een aantal beschrijvingen tegen met Windows XP, maar hoe zit het met de Tungsten in combinatie met een bluetooth adapter in de laptop welke op zijn beurt is aangesloten op netwerk/router. DIt alles draait onder Windows 98se
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 maart 2003, 10:05
bdebeus's schermafbeelding
bdebeus bdebeus is offline
iQue Lover
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: NL, Holten (ov. bij de Holterberg!)
Berichten: 46
Stuur een bericht via ICQ naar bdebeus
Fijne thread voor mij! Kan ik ook 'ns gaan expirimenteren met een BT internet connectie via mijn PC ipv de dure (en trage) BT-GSM verbinding.

N.B.: Volgens mij zijn de Wifi-SD kaarten verkrijgbaar. Kijk maar 'ns op de site van SanDisk. Echter, ik kan geen leverancier in NL vinden voor deze SD kaart!

Greetz, Brian.
__________________
Garmin iQue 3600, a way of living
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 juni 2003, 12:43
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Het Sandisk kaartje is een Compact Flash (CF) kaartje. Wi-Fi SD kaartjes zijn er nog niet. Lees de informatie in deze thread maar eens door.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023