Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 08 februari 2004, 02:40
Damanios
Guest
 
Berichten: n/a
Een hoop bluetooth USB dongles e.d. maken gebruik van drivers en software van WIDCOMM. Belkin geloof ik ook.

Deze software is niet altijd even logisch en stabiel. En jammergenoeg zijn er vaak nergens updates op te vinden.

In dit geval klinkt het probleem alsof de 'serial port' herkent wordt voordat de 'network access' herkent wordt. Ik ken dit probleem.

Beide type connecties zijn in eerste instantie (de PC kant) te configureren onder 'local device' van 'My bluetooth places'.
- controleer of bij 'network access' startup automatically is aangevinkt.
- Controleer hier of onder de 'network access', ICS is ingericht
(Zie verder voor netwerk inrichting de vele andere posts hierover op het forum).
- 'Disable' desnoods de 'serial port' (rechtermuisknop), om te testen of er sowiso een network connect gemaakt kan worden. (bluetooth Hotsync doet het nu niet meer!)

Conroleer nu onder 'Bluetooth Neighborhood' de volgende zaken:
- Je palm staat ertussen (pairing is gedaan)
- Onder 'properties' (rechtermuisknop), tab 'authorization' is 'serial port' en 'network access' aangevinkt.

Soms heeft het zin om hierna ook voor 'discover services' te kiezen, hoewel dit er vaker voor zorgt dat zaken als file transfer via OBEX zich automagically repareren...
Of opnieuw op te starten. (Maakt niet uit welk probleem je hebt met windows, opnieuw opstarten hoort er gewoon bij

Laatst gewijzigd door Damanios; 08 februari 2004 om 02:49.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 27 februari 2004, 15:17
Servan
Guest
 
Berichten: n/a
Talking Eindelijk

Ik ben er uit allen dank voor de goede raad,
Nu kreeg ik de Palmclub nieuwsbrief en daar stond een link op bij palmtips: http://www.spug.net/features/btadapter.htm
Ik heb Softick PPP gedownload en geinstaleerd en gewoon werken.

Helemaal te gek

[moderator]ik heb de link toegevoegd waarvoor je elders een nieuwe thread had aangemaakt[/moderator]

Laatst gewijzigd door metck; 28 februari 2004 om 00:01.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023