Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 31 maart 2003, 01:24
Arthur7
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Verschil GSM en GPRS

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wjan
Beste Niek

Ik heb de Sony Clié met een infraroodverbinding aan een Siemens S45 telefoontje met GPRS. De snelheid is aanmerkelijk hoger - GSM is maximaal 9600 kbps en GPRS circa 50.000 kbps (iets minder dan een 56k6 modem). Ik gebruik het vooral om te e-mailen en dat bevalt mij prima. Ik heb er een KPN abonnement voor GPRS bij, je belt niet meer via je gewone provider, maar via KPN op een apart nummer voor GPRS. Wanneer je via XS4ALL geabonneerd bent op 'gewoon' internet kun je gebruik maken van een gewoon e-mailprogramma. Anders moet je webmail gebruiken, bijvoorbeeld via Blazer.

In het buitenland schijnt het ook te werken, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Succes ermee!
Hallo Wjan en Niek,
Als een bijna volslagen analfabeet op het gebied van computers, vind ik het leuk hier wat te leren wat kbps en GPRS etc etc.nou eigenlijk betekent!En misschien kan ik je van dienst zijn met wat informatie over mobiel internetten vanuit het buitenland.
Ik zit nu in Italie, mobiel te internetten met een Siemens S 45 +kabeltje aan mijn laptop, een oude Acer.
Als ik op modum klik zie ik staan:" HPS56 Micromodum" en "S45 Modum (GPRS)"
Ik heb een Italiaans GPRS-abonnement bij TIM-Italia.
Wat zijn de kosten.
Het Italiaanse GPRS SIM-kaartje met 64Kb-geheugen kostte 50 euro, maar dat is inclusief 25 euro-beltegoed voor je mobiele telefoon die dus wel een italiaans telefoonnummer krijgt...
Vervolgens: mobiel internetten is mogelijk zonder abonnement. Je betaalt dan per Megabyte en dat wordt automatisch van je beltegoed afgeschreven.Kosten : 1 Mb voor +- 5 euro. Een kostbare zaak dus.

Maar veel goedkoper is het volgende:
Ik bel in Italie het Italiaanse nummer 119 van TIM-Italie en zeg (in het engels) dat ik een maandabonnement wil op GPRS_FREE van TIM_Italia. Dan vraagt men wat je telefoonnummer is. Dat moet je dan mondeling opgeven en het moet hetzelfde zijn als van het toestel waarmee je belt. Dan kijken ze naar je beltegoed, want het moet direct betaald worden. Dat tegoed moet minsten 23 euro zijn, want dat kost een maand mobiel, vrij internetten.
Je kunt dan 24 uur per dag en dat een maand lang , dus dag en nacht vrij internetten zonder verdere kosten. Je kunt natuurlijk ook een jaar abonnement nemen : kost 240 euro, maar het minimum is een maand.

Dus totale kosten : 25 (sim-kaartje) + 20 (maandabonnement)= 45 euro en dan heb je nog 5 euro beltegoed.

Wat de batterij van de S45 betreft als je zeer veel internet: tot nu toe geen problemen. Maar ik vind het raar dat de batterij van de telefoon niet tegeljker tijd via de laptop op peil gehouden wordt.
Ik laat het hierbij en zeg:
Ciao e arriverdercci
Arthur.

Even een "correctie": het éérste maandabonnement kost 20 euro en de dan volgende 23 euro.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 31 maart 2003, 15:38
wjan
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo Arthur

Leuk om te lezen dat het zo werkt in Italië. Iets om in het achterhoofd te houden - en er zal ook wel een parallel zijn in andere landen.

Geniet van het weer daar.

Vriendelijke groet
WJan
Met citaat reageren
  #23  
Oud 03 april 2003, 13:43
Arthur7
Guest
 
Berichten: n/a
GPRS in buitenland 2.

Ook in Spanje , Griekenland en Portugal heb je zo'n maandabonnementen , maar het vervelende is dat ik daar in 99 van de 100 gevallen de boodschap krijgt, anno 2003, dat je buiten het bereik van een GPRS zender bent. Dan is zo'n abonnement waardeloos en eigenlijk pure oplichting. Tot mijn grote verbazing heb je echter in Italie overal , zelfs in het meest afgelegen gehucht binnen een fractie van een seconde een verbinding. Wel valt soms even vanuit een rijdende camper in een tunnel of diep-dal weggetje de verbinding even uit,maar de verbinding wordt vaak automatisch hersteld.
Internetcafees/bars zijn er maar heel weinig, volgens mij is mobiel internetten nergens zo populair en goedkoop als in Italie en zowat iedere camping ook de kleinste , hotelletje of boerderij waar je kunt camperen heeft zijn internet-website. Maar nou dwaal ik aardig af! Ik zoek eigenlijk een on-line nederlands-talige handleiding voor mijn nieuwe Siemens s45 die ik in Italia voor 245 euro (inclusief 100 euro beltegoed en inclusief kabeltje voor mijn laptop) in een Tim-telefoon winkel gekocht heb, met tot dusverre één groot nadeel:de handleiding is alleen in het Italiaans !
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023