Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04 februari 2007, 21:38
Jeroen E
Guest
 
Berichten: n/a
512mb geheugenkaart op Tungsten E

Ondersteunt een TE een 512mb SD kaart soms niet? Ik heb mijn oude TE uit de kast gehaald om als mp3 speler te gebruiken. Helaas zijn echter lang niet alle mp3's zichtbaar in de Real One speler die wel op de kaart staan. Ik heb op dit forum en bij Palm gezocht naar oplossingen voor dit probleem, maar niets gevonden.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 februari 2007, 21:57
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Ik heb op dit forum en bij Palm gezocht naar oplossingen voor dit probleem, maar niets gevonden.
Heb je in onze veelgestelde vragen gekeken? 512 MB staat onder de T|E als geen probleem.

Misschien zijn sommige MP3's niet compatible gecodeerd, bijv. 320 kbps VBR ofzo.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 februari 2007, 10:36
Jeroen E
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Heb je in onze veelgestelde vragen gekeken? 512 MB staat onder de T|E als geen probleem.

Misschien zijn sommige MP3's niet compatible gecodeerd, bijv. 320 kbps VBR ofzo.
Nee, die veelgestelde vragen had ik nog niet gevonden

In de trackeigenschappen staat bij álle mp3's 128 bitwaarde en VBR Nee

Ik heb een aantal nummers die niet herkend worden nu opnieuw op de kaart gezet en de rest eraf gegooid. Deze worden, nu de kaart verder leeg is, ook niet herkend. Het zal dus aan deze mp3's liggen maar geen idee wat er dan aan de hand is. Betekent dat ik van de 110 mp3's er maar zo'n 30 kan afspelen
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 februari 2007, 19:14
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ik zou de geheugenkaart eens formatteren, en dan alle muziek er opnieuw opzetten. De kaart moet FAT-geformatteerd worden en niet FAT32.
Verder moet je er op letten dat je alle muziek in de Audio map plaatst, als je ze niet via de Realone van je pc op je palm plaatst.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 07 februari 2007, 21:49
Jeroen E
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster Bekijk bericht
Ik zou de geheugenkaart eens formatteren, en dan alle muziek er opnieuw opzetten. De kaart moet FAT-geformatteerd worden en niet FAT32.
Verder moet je er op letten dat je alle muziek in de Audio map plaatst, als je ze niet via de Realone van je pc op je palm plaatst.
FAT geformatteerd heb ik gedaan, maar dat maakt niets uit. De opmerking over 'de muziek in de audio map plaatsen' begrijp ik niet.

Wat ik doe is de kaart in de kaarlezer van mijn laptop stoppen, vanuit mijn jukebox programma de mp3's kopieren naar de kaart. Kaart in de Palm, klaar.

Ik heb ook nog een andere kaart geprobeerd (256mb), die doet hetzelfde. Ongeveer de helft van de nummers wordt niet herkend.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 07 februari 2007, 22:53
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Het kan misschien ook liggen aan de DRM-beveiliging op sommige mp3-tjes bijvoorbeeld als je die via de iTunes Music Store gekocht hebt.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 07 februari 2007, 23:29
Jeroen E
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck Bekijk bericht
Het kan misschien ook liggen aan de DRM-beveiliging op sommige mp3-tjes bijvoorbeeld als je die via de iTunes Music Store gekocht hebt.
heb ik niet, maar hoe kan ik daar achter komen?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 08 februari 2007, 19:53
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
De opmerking over 'de muziek in de audio map plaatsen' begrijp ik niet.
Vaak kijken mp3-programma's op PalmOS alleen naar in de map genaamd "Audio" op de geheugenkaart. Alleen de mp3's die in die map geplaatst zijn kun je dus zien in je mp3-programma.
Maar dit geldt niet voor alle mp3-programma's hoor.

Vanaf wat voor "jukebox" kopieer je je mp3's eigenlijk naar je geheugenkaart? En wat voor mp3-programma gebruik je op je palm?
Misschien is het zo dat je vanuit de jukebox alleen snelkoppelingen kopieert, maar dat zou je ook wel aan de snelheid moeten merken waarmee de bestanden verplaatst worden.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 februari 2007, 17:41
Jeroen E
Guest
 
Berichten: n/a
Excuus dat ik zo laat reageer, weinig tijd gehad.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster Bekijk bericht
Vaak kijken mp3-programma's op PalmOS alleen naar in de map genaamd "Audio" op de geheugenkaart. Alleen de mp3's die in die map geplaatst zijn kun je dus zien in je mp3-programma.
Er staat geen map 'audio' op de geheugenkaart. De mp3 worden gewoon in de root gezet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster Bekijk bericht
Vanaf wat voor "jukebox" kopieer je je mp3's eigenlijk naar je geheugenkaart? En wat voor mp3-programma gebruik je op je palm?
Misschien is het zo dat je vanuit de jukebox alleen snelkoppelingen kopieert, maar dat zou je ook wel aan de snelheid moeten merken waarmee de bestanden verplaatst worden.
Ik gebruik media monkey en de mp3's worden als bestanden op de kaart gezet en niet als snelkoppelingen. Op de Palm staat de meegeleverde speler RealOne Player
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 februari 2007, 09:50
Jeroen E
Guest
 
Berichten: n/a
met de Palm software lukt het wel. Duurt wel een eeuwigheid voordat 100 mp3's naar de kaart zijn gekopieerd (gelukkig heb ik geen 2 gb kaart!) , maar het werkt wel
Met citaat reageren
  #11  
Oud 12 februari 2007, 17:45
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Zet Hotsync de bestanden automatisch neer in de Audio-map, of heeft het daar uiteindelijk niks mee te maken?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 12 februari 2007, 18:57
Jeroen E
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster Bekijk bericht
Zet Hotsync de bestanden automatisch neer in de Audio-map, of heeft het daar uiteindelijk niks mee te maken?
Er wordt wel een map Audio op de kaart gezet door Hotsync. Die stond er voorheen niet. Maar of dat er iets mee te maken heeft lijkt me niet. Want dat verklaart toch niet dat ik een deel van de mp3's wel kon zien en een deel niet. Ze stonden allemaal in dezelfde map.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 12 februari 2007, 20:51
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen E Bekijk bericht
Er wordt wel een map Audio op de kaart gezet door Hotsync. Die stond er voorheen niet. Maar of dat er iets mee te maken heeft lijkt me niet. Want dat verklaart toch niet dat ik een deel van de mp3's wel kon zien en een deel niet. Ze stonden allemaal in dezelfde map.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck Bekijk bericht
Het kan misschien ook liggen aan de DRM-beveiliging op sommige mp3-tjes bijvoorbeeld als je die via de iTunes Music Store gekocht hebt.
Misschien is dit de oorzaak?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 07 mei 2007, 16:40
danielharmens danielharmens is offline
Junior lid
Model: Geen
 
Geregistreerd: 20 maart 2007
Berichten: 4
.

Laatst gewijzigd door danielharmens; 12 februari 2013 om 23:05.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 07 mei 2007, 16:46
Jeroen E
Guest
 
Berichten: n/a
nee, alleen mp3's
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023