Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14 december 2000, 07:48
aalte001
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

Voor de prijs lijkt me de nieuwe REX6000 (www.rex.net) organizer een leuk apparaat. Ik besef dat deze lang niet zo uitgebreid is als een PALM, maar voor het hoofddoel Agendasynchronisatie doet hij volgens mij goed zijn werk?

HEEFT IEMAND ERVARINGEN OF TIPS HIEROVER??
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 december 2000, 23:14
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Lightbulb rex6000

Het ziet er inderdaad prima uit, die REX! Ook de site [www.rex.net] ziet er gaaf uit. Het nadeel van de rex is dat het niet meer is dan een agenda. Wil je niet meer? geen probleem dan is de REX een goede keus denk ik: superklein, licht en vooral het touch-screen is heel cool. Er is alleen geen extra software voor. Dus wil je meer? Dan moet je echt een Palm hebben. 1001 programma's en nog meet toepassingen. Ik zou niet meer zonder kunnen!

Denk er eens rustig over na, en zet voor jezelf op een rijtje waarvoor je je organiser denkt te gaan gebruiken.

Succes!
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 06 februari 2001, 22:20
interactyvo
Guest
 
Berichten: n/a
Rex is een leuk apparaat.
Ik had hiervoor een palm maar de rex bevalt beter...
Doordat deze kleiner is heb je hem gewoonweg altijd bij je, de palm liet ik regelmatig liggen.
Alle gadgets voor de palm zijn leuk, ik gebruikte alleen de agenda en adressenboek, dit doe ik met de rex ook.
Je kan ook webcontent synchroniseren op channels van rex net (Avantgo achtig).
M.a.w. een zeer tevredenn gebruiker
Met citaat reageren
  #4  
Oud 07 februari 2001, 07:44
aalte001
Guest
 
Berichten: n/a
He he, eindelijk een REX-gebruiker gevonden!

Ben erg benieuwd naar de ervaringen. Ik heb het idee dat hij een beetje traag is. Ook werk ik met Win NT4.0. Ik begreep dat synchronisatie met outlook onder NT niet mogelijk was!?!?!??! Werk jij ook met NT?


Met citaat reageren
  #5  
Oud 07 februari 2001, 09:04
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Smile

En die touchscreen: werkt die goed. Ik hoorde verhalen dat de handschriftherkenning slecht is.
Klopt dat? Wat zijn jouw ervaringen?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 februari 2001, 17:05
Marco Marco is offline
Forumbikkel
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 205
Thumbs up

Ik gebruik al enige tijd een Rex 6000, een collega van mij ook. Ik heb een versie met USB craddle in combinatie met Windows ME, mijn collega heeft een versie met seriële craddle, voor gebruik onder Windows NT4.
Synchroniseren met Outlook onder NT4 werkt uitstekend. Bijgeleverd is Intellisync, wel bekend neem ik aan.
Je kunt tegelijkertijd meerdere agenda's synchroniseren, ook uit public folders bij Microsoft Exchange server. Als je de Rex installeert onder NT4 moet je de Windows 2000 drivers gebruiken. NT4 drivers komen mogelijk later. 1 ding wat ons niet lukt onder NT4 is het downloaden van Webcontent, we krijgen steeds een Access Violation in NT. De Rex is buitengewoon handig, klein genoeg om altijd in mijn borstzak te hebben, dus ALTIJD bij de hand. Ik heb afgelopen week een Palm Vx gekregen die ik bij Compuserve heb gewonnen, maar die is te groot om altijd bij je te hebben. Het scherm van de Rex is haarscherp, er is geen handschriftherkenning maar de invoer doe je met een virtuele keyboard, zoals ook bij de Palm kan, alleen is de uitvoering bij de Rex veel beter. Kortom: als je geen behoefte hebt aan programma's (hoewel er nog wat schijnt te komen voor de Rex), maar wel aan een agenda, contactpersonen, takenlijst en memo's, vind ik de Rex beter dan voldoen dan de Palm.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 februari 2001, 19:56
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Re: rex6000

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob
Het ziet er inderdaad prima uit, die REX! Er is alleen geen extra software voor. Dus wil je meer? Dan moet je echt een Palm hebben. 1001 programma's en nog meet toepassingen. Ik zou niet meer zonder kunnen!

Denk er eens rustig over na, en zet voor jezelf op een rijtje waarvoor je je organiser denkt te gaan gebruiken.

Succes!
Helemaal mee eens..

Palm heeft superveel gave software en voor een scholier als ik is dat errug tof!!!

mzzl!!

Ivo
Met citaat reageren
  #8  
Oud 23 februari 2001, 09:03
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Ikzelf ben begonnen met een sharp organiser, ZQ serie, waar toch vrij veel mee mogelijk was, agenda, memo e.d. maar zelf merkte ik dat hoe langer je een electronische agenda hebt, hoe meer je ervan gaat verlangen qua geinstalleerde software. Op een gegeven moment heb ik toen besloten op hem in te ruilen voor een Palm V. Iets waar ik voorlopig niet meer van af stap. Aangezien ik vrij wisselend werk heb, is het heel makkelijk om iedere dag/week/maand te kiezen wat je nodig hebt en dat installeert. Gegevens van verwijderde apps worden gewoon bewaard, dus kwijt ben je het niet. en voor ontspanning kan je ook nog eens een spel installeren....

Daarnaast kan je ook (als je in het buitenland zit) heel makkelijk in contact blijven met de buitenwereld, door gewoon verbinding te maken met je GSM en zo je e-mail te controleren of iets op het WWW op te zoeken.

Dit zijn allen functies die ik zo 1-2-3 niet op een REX o.i.d tegen kom. Daarbij is de Palm wereldwijd zo populair dat voor practisch alles wel software te verkijgen is.

Ik hoop dat dit je beslissing ook iets eenvoudiger maakt, en qua grootte, ja, de Palm is groter, maar past in een borstzak van je overhemd, maar ook in je broekzak en heeft veel meer mogelijkheden!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023