Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21 februari 2006, 20:41
EdgarP
Guest
 
Berichten: n/a
Question Piepen van TX bij gebruik van infrarood toetsenbord?

Ik heb sinds kort het Think Outside infrarood toetsenbordje (actie PDAShop) in bezit.
Bij de fabrikant de driver voor Palm OS gedownload en geïnstalleerd. Keurig de handleiding gevolgd voor Palm OS (meegedownload....).
Op het moment dat ik de TX onder de infrarood transmitter van het toetsenbord plaats, begint de TX te piepen.
Afgezien van de toegewezen functie en programma toetsen (kwestie van configureren) werkt alles wel naar behoren.
Ik heb het geluid maar helemaal uitgeschakeld om van het piepen af te zijn. Ik heb de opties Bluetooth en vast toetsenbord uitgeschakeld in de toetsenbord applicatie.
Ook valt me op dat wanneer de PDA in de houder op het toetsenbord staat het applications scherm a.h.w. naar beneden valt en dat het scherm niet meer naar boven is te krijgen (zowel niet met stylus als met pijltjes toetsen).

Mijn vraag: Is het piepen een normaal verschijnsel bij gebruik van infrarood? Of zie ik de een of andere instelling over het hoofd? In de handleidingen kan ik hier niets over vinden. Is er iemand die hiermee ervaring heeft?


De TX bevalt overigens PERFECT. Ik heb er ook eentje voor moeders gekocht (vandaar het toetsenbord). Die zit nu ook druk te Palmen.....
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 februari 2006, 07:41
BarB's schermafbeelding
BarB BarB is offline
Palmofiel
Voornaam: Barbara
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 21 december 2005
Locatie: Rijswijk
Berichten: 106
Wat betreft het piepen kan ik je nu nog geen antwoord geven, maar mijn IR toetsenboord is onderweg dus als deze binnen is en in gebruik zal ik mijn ervaringen hier posten.
__________________
"Kennis is nog geen wijsheid"
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 februari 2006, 15:06
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EdgarP
Ook valt me op dat wanneer de PDA in de houder op het toetsenbord staat het applications scherm a.h.w. naar beneden valt en dat het scherm niet meer naar boven is te krijgen (zowel niet met stylus als met pijltjes toetsen).
Ik heb dezelfde combinatie tx + ir toetsenbord. Dat het scherm naar beneden valt is te wijten aan het feit dat je D-pad tegen dat ijzeren staafje duwt .
Leg je TX horizontaal en dan heb je dat probleem niet...

Kan jij trouwens Documents To Go toewijzen aan een functietoets? Ik niet, al de de rest wel...

Mijn toetsenbord piept in ieder geval niet... ook niet de TX.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 februari 2006, 19:55
EdgarP
Guest
 
Berichten: n/a
Dat ga ik eens proberen (de TX horizontaal leggen).

Documents To Go toewijzen aan een functietoets heb ook ik nog niet voor elkaar. Die start ik op door te tappen op het scherm en dan de TX in de houder te zetten/leggen.

Bedankt voor de tip!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 februari 2006, 15:37
EdgarP
Guest
 
Berichten: n/a
Wonder o wonder!
Wellicht werd het piepen ook veroorzaakt doordat het metalen beugeltje op de PDA houder v/h het toetsenbord tegen de D-pad drukte.
Als ik de TX horizontaal leg is er geen piep meer te horen (en is ook inderdaad het omlaag "vallen" van het scherm opgelost).
Moraal: let goed op waar het beugeltje van de houder tegenaan drukt, als de PDA in de houder staat.
Dank voor de tips. Beide problemen zijn opgelost.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 februari 2006, 16:03
gvanderl
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb ook de combinatie TX en IR toetsenbord. Nu vind ik dat de TX bij gebruik van het toetsenbord (te) vaak vastloopt en zich reset . Vervolgens moeten diverse toetsenbordinstellingen opnieuw ingevoerd worden. Zijn er meer mensen met deze ervaring en heeft toevallig iemand een oplossing?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 februari 2006, 18:55
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb hiermee geen negatieve ervaringen, maar van mij staat er geen andere software op dan de standaardsoftware (met uitzondering van docsToGo 8)
Met citaat reageren
  #8  
Oud 27 februari 2006, 20:41
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Toetsenborddrivers worden wel vaker geassocieerd met vastlopers en dergelijke. Wat bij mij altijd helpt is het verplaatsen van de keyboarddriver naar de sdcard zodat 'ie indien nodig snel gebruikt kan worden, maar geen problemen veroorzaakt als ik het toetsenbord niet gebruik.
En je moet natuurlijk altijd de meest recente versie gebruiken.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 03 maart 2006, 17:30
BarB's schermafbeelding
BarB BarB is offline
Palmofiel
Voornaam: Barbara
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 21 december 2005
Locatie: Rijswijk
Berichten: 106
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EdgarP
Wonder o wonder!

Als ik de TX horizontaal leg is er geen piep meer te horen (en is ook inderdaad het omlaag "vallen" van het scherm opgelost).
Nu heb ik gisteren mijn toetsenbord ontvangen. Vertikaal plaatsen geen probleem, even beugeltje neerklappen. Maar bij horizontaal plaatsen zit de IR-poort aan de andere kant van het beugeltje waar de IR "zender" zit. Maakt niet uit in welke positie ik het beugeltje manouvreer. Communiceren met TX wil niet lukken als de TX op z'n kant ligt.

Hoe krijg ik dit werkend. Graag reactie van "ervaringsdeskundige"
__________________
"Kennis is nog geen wijsheid"
Met citaat reageren
  #10  
Oud 03 maart 2006, 20:24
EdgarP
Guest
 
Berichten: n/a
BarB,
Daar kan het volgende foefje bij helpen:
De infrarood zender iets schuin omhoog zetten,
de TX leg je in de houder, horizontaal met de ontvanger naar de zender gericht, maar dan ligt je TX als het ware "ondersteboven".
Met behulp van de ALT en DEL toets op het toetsenbord (tegelijk indrukken) kun je het scherm telkens 90 graden draaien en presto.
Je moet het toetsenbord wel activeren op de Palm, anders zal hij het toetsenbord nooit vinden.

Ik hoop dat je hiermee verder komt.
Succes.
(ik moest zelf ook wel even puzzelen, maar kreeg het snel voor elkaar).
Met citaat reageren
  #11  
Oud 03 maart 2006, 20:46
gvanderl
Guest
 
Berichten: n/a
Onder prefs de palm instellen voor linkshandigen en voila...
Met citaat reageren
  #12  
Oud 04 maart 2006, 10:46
BarB's schermafbeelding
BarB BarB is offline
Palmofiel
Voornaam: Barbara
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 21 december 2005
Locatie: Rijswijk
Berichten: 106
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gvanderl
Onder prefs de palm instellen voor linkshandigen en voila...
Top!
Dit werkt goed.

Bedankt voor de tip.
__________________
"Kennis is nog geen wijsheid"
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023