Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #81  
Oud 04 mei 2006, 08:34
basvandesande's schermafbeelding
basvandesande basvandesande is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Rhenen
Berichten: 169
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi
wat bedoel je met 'persistent geheugen werk niet naar behoren'?
waarschijnlijk bedoelt hij hiermee dat het NVFS geheugen de oorzaak is van de vele crashes van de TX. Probleem is dat het geheugen gedefragmenteerd raakt en dat er daardoor soms te weinig geheugen voorhanden is.
Er zijn wel tooltjes (zoals die van dimitri) die het fragmenteren kunnen tegengaan.

Oudere applicaties (en dat is het gros) gaan niet helemaal goed om met het NVFS geheugen, waardoor het niet altijd correct wordt vrijgegeven. Is dat de schuld van deze applicaties? Naar mijn mening niet. Naar mijn mening heeft Palm onvoldoende gezorgd voor een 100% backward compatibility.

Ik heb zelf ook een TX gehad en ik ben blij dat ik hem kwijt ben. Hij heeft nooit kunnen tippen aan mijn eerdere Tungsten C
Met citaat reageren
  #82  
Oud 04 mei 2006, 08:44
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basvandesande
Ik heb zelf ook een TX gehad en ik ben blij dat ik hem kwijt ben. Hij heeft nooit kunnen tippen aan mijn eerdere Tungsten C
Maar je Tungsten|E2 heeft toch ook NVFS ?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #83  
Oud 04 mei 2006, 08:49
basvandesande's schermafbeelding
basvandesande basvandesande is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Rhenen
Berichten: 169
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Maar je Tungsten|E2 heeft toch ook NVFS ?

klopt, maar ik heb deze van mijn opdrachtgever gekregen. De E2 ligt overigens stof te happen in de kast waarin ik hem heb opgeborgen.

Voor test en ontwikkel doeleinden heb ik een palm nodig.

Ik heb wel het idee (misschien is dat gevoelsmatig) dat de E2 beter werkt (lees: stabieler is) dan de TX
Met citaat reageren
  #84  
Oud 04 mei 2006, 13:47
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi
wat bedoel je met 'persistent geheugen werk niet naar behoren'?
Ik bedoel daar vooral het DBcache-verhaal mee. De TX beschikt over een behoorlijke hoeveelheid intern geheugen, maar toch moet je goed oppassen wat je installeert: voor je het weet loopt de DBcache vol met als resultaat een soft-reset. Verder vind ik het knap waardeloos dat je soms ruim 15 seconden moet wachten voordat Blazer opstart. En dan komt het ook nog weleens voor dat grote web-pagina's niet volledig worden weergegeven of dat downloaden niet lukt omdat het geheugen vol zit (en dat met een haast lege 1GB sd-kaart).

Ik kon met al mijn voorgaande Palms alles wat ik wilde installeren zonder dat ik me zorgen hoefde te maken over de stabiliteit. Met de TX is het tegenovergesteld. Bijna alle hacks en verfraaiingen (Fonts4OS5, Palmrevolt, etc) gaan ten koste van de stabiliteit.
Met citaat reageren
  #85  
Oud 04 mei 2006, 13:51
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Ik kon met al mijn voorgaande Palms alles wat ik wilde installeren zonder dat ik me zorgen hoefde te maken over de stabiliteit. Met de TX is het tegenovergesteld. Bijna alle hacks en verfraaiingen (Fonts4OS5, Palmrevolt, etc) gaan ten koste van de stabiliteit.
Eensch.

Dat hele NVFS gedoe is goed voor beginnende / zakelijke gebruikers die er niet zoveel op installeren, maar voor powerusers is het echt een crime. De hele bedoeling van het NVFS is het nooit kwijtraken van data. Maar ik heb me de Treo al meer spontane saved preferences-weg resets gehad dan al mijn voorgaande Palms bij elkaar.

Goed idee, slechte implementatie. Ik vertrouw nog op mijn dagelijkse kaart-backup.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #86  
Oud 04 mei 2006, 14:04
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Zelf draai ik 's ochtends als eerste MemInfo (ca. 5 sec. wachten) en de rest van de dag draait mijn TX prima. Alleen Blazer laat soms op zich wachten. Dat Blazer grote webpagina's niet goed weergeeft, vergeef ik 'm trouwens: veel websites zijn nooit ontwikkelt met iets als Blazer in het achterhoofd, dus zo vol meuk dat alleen een stevige jongen (PC, Mac) het nog kan renderen.

In het verlengde hiervan: verwachten jullie nog een keer een ROM-update voor de TX? De T5 kreeg er een omdat het echt niet langer meer ging. De T3 had het niet nodig (wat wil je, geen NTFS). Maar de TX is voor veel gebruikers toch stabiel genoeg.
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #87  
Oud 04 mei 2006, 14:18
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb
De T3 had het niet nodig (wat wil je, geen NTFS). Maar de TX is voor veel gebruikers toch stabiel genoeg.
De T3 heeft wel een ROM-update gekregen vanwege geroosterde SD-kaartjes. Maar gezien de weinige problemen die je hier op het forum ziet met de TX, denk ik niet dat er snel een update aan zal komen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #88  
Oud 04 mei 2006, 15:14
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
De T3 heeft wel een ROM-update gekregen vanwege geroosterde SD-kaartjes. Maar gezien de weinige problemen die je hier op het forum ziet met de TX, denk ik niet dat er snel een update aan zal komen.
Er zijn toch genoeg problemen te vinden voor een serieuze update:
- verbeteren van geheugenbeheer
- Digitizer problemen, graffiti-lag
- Blazer en Versamail
- Screen whine en geluidskwaliteit audio out
- Fout in ingebouwde Calendar applicatie

Verder zou ik het niet erg vinden als je het nieuwe focus-systeem (blauwe rand) uit kunt zetten en terug kan naar de oude manier van navigeren via de 5-weg navigator.
Ook mag wat mij betreft de vertraging van de aan-uit knop verholpen worden.
Met citaat reageren
  #89  
Oud 04 mei 2006, 21:01
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Treo 650 of bv HP 6515 of zijn opvolger?

Op het gevaar af in de verkeerde thread dit te noemen.....maar toch een duit in dit zakje doen, omdat m.i. de oorspronkelijke vraag was: "Dan toch een pocket PC?"

Als ik kijk naar de prijs van bovengenoemde smartphones dan wordt het me wel heel moeilijk gemaakt. Dat is toch wel een aanzienlijk verschil. De HP heeft een ingebouwde GPS, voor mijzelf wel een uitkomst. De Treo 650 heeft dit niet.Palm lijkt nu met de 650 ook de uitverkoop in te gaan. Komt er iets nieuws? Zo ja , wat dan wel? Heb zelf al een tijdje een PPC ASUS 620 voor mijn Tomtom5. Die ook door de rest van de familie gebruikt kan worden. Hoef ik dus mijn eventuele Treo 650 met Tomtom niet af te staan . Ben zelf wel Palmfan , maar de Treo 650 is mij nu echt nog te duur t.o.v. de HP. Toch maar een Treo700? Is ook wel duur. M.a.w. ik twijfel..... (en dat zal ook nog wel even zo blijven, totdat Palm meer duidelijkheid geeft over een opvolger c.q. uitbreiding van het 650 programma.

Groet,
Frits
Met citaat reageren
  #90  
Oud 04 mei 2006, 22:21
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
De conclusies van alle vergelijkingen die ik tot nu toe ben tegengekomen tussen de Treo 650 en een Pocketpc smartphone, is dat de Treo superieur is. Dus wat dat betreft heeft de Treo geen noemenswaardige concurrentiel. Bovendien zijn de problemen met de Treo door Update 1.20 nagenoeg opgelost.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #91  
Oud 05 mei 2006, 11:05
Smart_Jim Smart_Jim is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 25 april 2004
Berichten: 49
Algemeen gezien heeft Pocketpc (WM2003SE) tot dusver geen betrouwbare indruk op mij achtergelaten, ook al zijn de standaard mogelijkheden beter te combineren met een Windows op de pc.
Het is maar wat je gewend bent. Als ik onderweg ben, en moet "ff" dit of "ff" dat, dan gaat het me met de Treo vlotter af dan met de HP. Vooral nu met de update 1.20 zijn de spontane soft-resets volledig verleden tijd.
Met citaat reageren
  #92  
Oud 05 mei 2006, 11:35
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Ik ben iemand die zelfs na jaren nog geen definitieve keuze voor OF Palm OF Pocketpc kan maken. Ik heb dus naast een TX ook nog een Loox 720. Beide zijn "volledig geladen" en gesynchroniseerd waarbij ik de ene keer voor de PPC kies en de andere keer (maar wel vaker) voor de Palm. Vind ik dit leuk?.......NEE!

Inderdaad, voor het snel raadplegen is er geen betere dan de Palm. Gaat het bijvoorbeeld om weer (meteorologische) programma's is er geen betere dan de Pocketpc. Adresboeken....Palm, RSS readers....Pocketpc, en ga zo maar door. De Loox heeft een geweldig mooi VGA scherm, de TX is een stuk sneller.

Palm of Pocketpc...gewoon zelf proberen, beide hebben hun voor- en nadelen, en indien je vooraf al twijfel hebt probeer dan een apparaat van een kennis te lenen voordat je je zuurverdiende euro's uitgeeft aan iets waar je drie dagen later al spijt van hebt.
Met citaat reageren
  #93  
Oud 23 juni 2006, 18:27
aquagga aquagga is offline
Senior lid
Voornaam: pieter
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 30 november 2003
Locatie: grun
Berichten: 67
na een half jaar zeer tevreden over mijn x51v. Is stabiel na enige tricks die ik heb toegepast. Compleet getweaked is die inmiddels.

Wat mis ik van de palm. De agenda functie die was tenminste lekker snel. Gaat bij de ppc naar mijn gevoel stukken omslachtiger. Ook kan ik nu geen iconen zien op mijn pc. Agendus for windows is nog niet compatible met de outlook van de ppc.

Apparaat waar ik naar uitzie is de palm functionaliteit van de snelle pim gegevens. Met de windows compatibiliteit.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023