Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02 juli 2005, 13:59
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
Question Dilemma: T3, T5 of LifeDrive?

Mijn Tungsten E is aan vervanging toe en nu zit ik met een probleem, moet ik een T3, een T5 of toch maar die mooie LifeDrive kopen?

Het voordeel van de T3 is dat hij redelijk goedkoop is en toch een hoop kan.
De T5 heeft weer een hoop flash geheugen dat wel handig is en is iets sneller.
De LifeDrive heeft een grote harde schijf, bluetooth en Wifi. Deze heeft nog wel veel last van kinderziektes vind ik en ook de grote opstarttijd van applicaties en de lange resettijd zijn in zijn nadeel...

Als ik een van de T3 of T5 koop moet er nog wel een Wifi kaartje bij maar dat zijn de kosten tegenwoordig ook niet meer....

Wat moet ik doen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 02 juli 2005, 14:08
pve74 pve74 is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 13 juni 2005
Berichten: 49
Als je een Wifikaartje bij een T5 koopt, kom je volgens mij qua prijs al aardig in de buurt van een LifeDrive?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 02 juli 2005, 14:13
Menno
Guest
 
Berichten: n/a
keuzes

Bij de T3 ben je alles kwijt als de batterij leeg raakt. Vind ik toch een groot nadeel. De T5 is vlgns mij wat lichter. T3 is weer wat leuker (inschuiven/uitschuiven). Ik ben zelf net over gegaan van een T naar een T5. Van het prijsverschil tussen de T3 en de T5 hoef je het niet af te laten hangen. Als je even op internet zoekt merk je dat de T5 regelmatig voor een lagere prijs wordt aangeboden dan de T3.

De Livedrive was voor mij geen optie, groter, zwaarder en ik sjouw al vaak een laptop mee.
Altijd lastig, de luxe van keuze.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 02 juli 2005, 14:30
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Menno
Als je even op internet zoekt merk je dat de T5 regelmatig voor een lagere prijs wordt aangeboden dan de T3.
Als ik bijvoorbeeld op marktplaats kijk zie ik toch grote verschillen.... dat zijn dan wel tweede hands palmpjes maar nog steeds goed volgens mij...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 juli 2005, 15:03
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Ik had een T5, maar helaas ging die kapot. Toen heb ik besloten voor de LifeDrive te gaan, vooral omdat die bij WiFi WAP (ipv WEP) ondersteunt en Exchange Active Sync, wat voor mij betekent dat ik geen computer meer nodig heb om te syncen voor mijn agenda en email. Inderdaad starten applicaties langzamer op, maar ik heb niet meer crashes dan bij de T5 (die meestal crashte op digi-map, wat de LifeDrive ook doet, maar dan minder) en persoonlijk vind ik die 4 gig een uitkomst, alhoewel ik me afvraag hoelang ik dat genoeg ruimte vind . Ook vind ik het prettig dat ik nu in principe maar 1 extern geheugen heb (de LifeDrive), ipv een intern en een extern kaartje.

Met de T3 heb ik geen ervaring, maar als het gaat om T5 of LifeDrive zou ik voor de LifeDrive gaan.

--Hans
Met citaat reageren
  #6  
Oud 02 juli 2005, 15:10
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
>> koopadvies en succes
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 02 juli 2005, 16:14
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
Dus de keuze is eigenlijk nu nog LifeDrive of T3.... toch de LifeDrive dan maar?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 04 juli 2005, 18:19
JeroenB's schermafbeelding
JeroenB JeroenB is offline
Palm-addict
Voornaam: Jeroen
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 13 juni 2005
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 266
Stuur een bericht via MSN naar JeroenB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaiJun
Dus de keuze is eigenlijk nu nog LifeDrive of T3.... toch de LifeDrive dan maar?
Ik denk dat je met een LifeDrive de beste koop doet. 4GB is erg nuttig, en verder heeft de LifeDrive alle functies die jij wil.

Het enige nadeel van het ding is dat je wat langer moet wachten bij de applicaties, maar zodra ze in het cache zijn geladen starten ze direct op.
__________________
Pak ook eens een filmpje op je Palm!

palm (de ~ (m.), ~en)
1 tropische en subtropische boom, behorende tot de familie der Palmacae => palmboom
2 binnenvlakte van de hand => handpalm
3 buksboom
4 Personal Digital Assistent van uitmuntende kwaliteit
5 bier van hoge goesting (met dank aan ghia )
Met citaat reageren
  #9  
Oud 04 juli 2005, 18:58
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Als je wilt dat applicaties snel beschikbaar zijn, om even snel iets op te zoeken of zo, moet je gewoon voor de T3 gaan.... die heb ik nog steeds en het verschil in snelheid is echt schrikbarend. Ervan uitgaand dat je nog wel eens een (softe) reset gaat doen/krijgen, moet je ook daar kijken hoe belangrijk het voor je is dat dit niet teveel vertraging oplevert.
De LifeDrive heeft nog wat kinderziektes waarvan ik verwacht dat de meeste opgelost zullen worden, dat probleem met de snelheid lijkt mij iets structureels....
Met citaat reageren
  #10  
Oud 05 juli 2005, 14:25
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Aan de andere kant: wat is nou 3 seconden wachten? Mijn LifeDrive is aanzienlijk sneller dan mijn laptop (van de zaak), dus zal je mij niet horen klagen over snelheden of zo...
Een herstart is net iets minder snel dan de T5, maar niet dusdanig dat ik er echt last van heb. Zelfs herstarten bij het navigeren gaat voor mij nog snel genoeg (en ik rij meestal wel door )

--Hans
Met citaat reageren
  #11  
Oud 05 juli 2005, 17:43
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
Ik ben nu goed aan het kijken of ik ergens voor een redelijke prijs een Tungsten T3 kan krijgen.... als dat niet lukt ga ik waarschijnlijk van de zomer een LifeDrive halen.... moet nog ff kijken... alvast bedankt voor de hulp! andere tips zijn nog altijd welkom hoor!

@ Rudyheidenis: heb je die T3 in de verkoop toevallig? want ik zie dat je nu een LifeDrive gebruikt...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023