alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
||||
|
||||
![]() Tijdens mijn nachtelijke escapades ontdekt op Cliésource en Palminfocenter:
Sony Clié PEG-TH55 ![]() ![]() Specs (en hou je vast): - Palm OS 5.2 - Sony handheld Engine - 320 x 480 display (TFT, 65K colors) - 32MB of RAM (32MB user accessible) - 310K pixel CMOS camera w/ 2X digital zoom - Voice REC - built in bluetooth Class 2 (approx 10m range) - wireless LAN 802.11b - flip cover - CLIE organizer software - 6.5 oz (185g) w/flip cover - dimensions 73.3mm x 121.5 mm x 15.7mm (w/flip cover) - Memory Stick / PRO / DUO / DUO PRO compatible Wat me opvalt in willekeurige volgorde is: - Dit is dan eindelijk het apparaat waar alle Clié-gebruikers om geschreeuwd hebben. En het scherm ziet er even groot uit als die op de NX serie. Ik hoop dat er ook eentje komt zonder Wifi, zoals ze dat ook met de UX40 hebben gedaan. - BT en Wifi dus, yippie. - Batterijduur in de manual zegt: 4.5 PIM en 2.5 movie met full backlight. Whoei. - Op de een of andere manier is er een application rits aan de rechterkant van het scherm... - Clié Organiser software. Lijkt me ZEER krachtig. Als ik zo de handleiding erop doorlees, lijkt het heel erg op Outlook, en je kunt zelfs handwriting en pics in je calender doen. Of dat er ook rechtstreeks opkomt, kan ik niet uit de context halen. - De jog dial + back button zit aan de ACHTERKANT, hier gaan veel mensen over klagen. Hmm, ik heb net eens met mijn uitgeschoven TT zo gezeten, en op zich is het wel ergonomisch, het hangt *heel* erg van de 'indrukbaarheid' van de knoppen af, vooral van het scrollwieltje zelf. Mijn voorspelling is dat het wel meevalt. - Geen Documents to Go, al zal dat voor die prijs (?) ook al wel niks uitmaken voor de kopers - Sony API voor het geluid, dus geen Aeroplayer of PTunes. (huh) - Geen landscape support ![]() ![]() - Geen cradle - Er is een gerucht op Palminfocenter dat dit ding 350 USD gaat kosten. Echter, als dat zo is, eet ik mijn Palm op. (en koop ik deze nieuwe ja) Links - Manual
FoleoCentral.com Laatst gewijzigd door Gazpacho; 13 januari 2004 om 11:18. |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Mooi zwart is niet lelijk. ![]() Ik heb overigens nu al medelijden met Proporta en Innopocket, met zoveel knoppen aan de zijkanten van de Clié, wordt het echt een gaten-cäse ontwerp! ![]()
FoleoCentral.com Laatst gewijzigd door Gazpacho; 13 januari 2004 om 05:24. |
|
||||
|
||||
lol al die connectors erop.
Dat ding ziet er goed uit! ![]()
|
||||
|
||||
@Gaz: Er komt er volgens Brighthand ook één zonder Wifi. Het scherm is iig groter dan de UX. Het is wel de kleinste HiRes+ tot nu toe.
Op Cliesource zijn ze wel blij met de nieuwe T-serie ![]() Maar ook deze nieuwe clie kan geen vlideo's opnemen. Geen landscape is misschien ook een beetje jammer. Zou er een extern toetsenbord op kunnen (ik verwacht dat het wireless toetsenbord van PalmOne wel zal werken)?
groet, r2d2 My last Sony... Laatst gewijzigd door r. dohmen; 13 januari 2004 om 08:12. |
|
|||
|
|||
Geweldig!
Ik ben helemaal blij! Compact, groot scherm, geen sliders, WiFi... Woohoo! Nu nog even hopen dat de bluetooth stowaway werkt, en dat 'ie maar snel naar Europa mag komen.... Mike |
|
||||
|
||||
Hmm, de tekst deed mij erger vermoeden, in verband met de flipcover (moest meteen aan de TG50 denken) Maar aan de foto's te zien valt het best mee.
![]() Alleen die camera hé... Wat moet ik nou toch met zo'n *pruts* camera in mijn pda? ik vind dat echt zo'n onnodige toevoeging, net als dat ze ook in mobiele telefoons zitten... wat een onzin. ![]() Nou ja, er zal wel een markt voor zijn ![]()
|
|||
|
|||
Die camera hadden ze inderdaad achterwege mogen laten. de TH55 zit eigenlijk een beetje gek tussen multimedia apparaat en business use.
De flip cover ziet er prima uit. Daarnaast lijkt het me erg moeilijk om hier een case voor te maken. Mike |
|
||||
|
||||
Is dit nou de CLIE waar PatrickL al zo lang op zit te wachten?
En over die camera: zet er of een goede camera in (minimaal 1.3 of 2 megapixels), of laat het ding gewoon weg en dat geldt voor alle apparaten met ingebouwde camera. Verder is dit een fraai apparaat, maar ook hiermee haalt Sony mij niet over (geen SD, geen PalmOne Universele connector). En dat ze geen landscape ondersteunen lijkt me een misser, gezien de T3. Groeten, Roel.
|
||||
|
||||
Citaat:
Op 13-01-2004, om 10:47 heeft RoelvdV dit gezegd in bericht #8
Is dit nou de CLIE waar PatrickL al zo lang op zit te wachten? En over die camera: zet er of een goede camera in (minimaal 1.3 of 2 megapixels), of laat het ding gewoon weg en dat geldt voor alle apparaten met ingebouwde camera. Verder is dit een fraai apparaat, maar ook hiermee haalt Sony mij niet over (geen SD, geen PalmOne Universele connector). En dat ze geen landscape ondersteunen lijkt me een misser, gezien de T3. Groeten, Roel. En ben ik nou echt de enige die per se een camera in zijn volgende Palm wil hebben? ![]() ![]() ![]() Verder zou ik moeiteloos zo weer overstappen naar memorysticks, en die UC... tja, ik heb dan ook helemaal geen accessoires die dat vereisen, en zolangzamerhand begint Sony universeler te worden met haar connectors dan Palm (als de nieuwe TE2 ook geen UC heeft). En om even advocaat van de duivel te spelen, stel ik mijn vraagtekens bij het directe praktische nut van native landscape support zoals de T3 dat heeft. 3 zaken die mij zo te binnen schieten waarbij het handig is zijn: - Ebooks, maar met Palmreader of TiBR kun je sowieso het scherm al kantelen, dus dit gaat daarvoor niet op - Browsen, naar mijn weten kantelt Netfront al mee - Tekstverwerken, okee, dan is dit wellicht een misser dat als je lekker aan het typen bent op je toetsenbord, dat het dan niet meekantelt. Maar voor de rest, waarom hires+ landscape eigenlijk? Omdat ik alweer een offtopic-golf voel aankomen, graag hierover in deze thread verder discussieren.
|
||||
|
||||
Het is een mooi apparaat, vooral de beschikbaarheid van zowel Wifi als BT spreken me erg aan. En ach ja, die camera. Op mijn oude Zire71 zat ook een camera en hoewel je geen topfoto's kon maken was het wel handig om snel een snapshotje te maken.
Maar toch weer een misser, het lijkt wel alsof elke pda-producent bij elk model (minimaal) 1 grote misser maakt; de TE geen universal connector, de T3 een waardeloze batterij en nu de Sony TH55 die geen landscape (en geen UC en een Sony geluid-API) heeft. En geloof me, als je eenmaal landscape hebt gehad dan ga je niet snel terug ![]() En natuurlijk is het ook jammer dat je niet gewoon een geheugenuitbreidingsstandaard hebt (SD bijvoorbeeld). Ik ben bang dat dit apparaat afgezien van de oooh's en aaaaah's niet zo goed verkocht zal worden; maar ja, wie ben ik ![]()
|
||||
|
||||
Citaat:
haalt Sony mij niet over (geen SD, geen PalmOne Universele connector).
![]() Citaat:
De flip cover ziet er prima uit. Daarnaast lijkt het me erg moeilijk om hier een case voor te maken.
![]()
|
||||
|
||||
Citaat:
Op 13-01-2004, om 11:03 heeft GJHartog dit gezegd in bericht #11
Waar zie je die flipover dan? ik ontdek hem niet zo snel eigenlijk, weet dus ook niet wat ik er van moet vinden ![]() ![]() ![]() (hint, te zien op beide foto's in bericht 2) Citaat:
Gaz: Er komt er volgens Brighthand ook één zonder Wifi. Het scherm is iig groter dan de UX. Het is wel de kleinste HiRes+ tot nu toe.
FoleoCentral.com Laatst gewijzigd door Gazpacho; 13 januari 2004 om 11:22. |
|
||||
|
||||
EN waarom wil ik deze liever kopen dan de UX50?
![]() ![]()
|
||||
|
||||
Ik vind het een topapparaat, maar tis wel erg jammer dat er zo'n flutcamera op zit. Als ik foto's wil maken wil ik ook goede en dan neem ik mijn sony cybershot wel mee....
Ik gebruik het toetsenbord op m'n NX niet zo heel erg vaak, dus als dit apparaat echt 350 dollar gaat kosten dan is ie van mij ![]() |
|
|||
|
|||
Het is me niet duidelijk welke versie Bluetooth gaat hebben. Op cliesource hebben ze een FCC documentje opgedoken dat aangeeft dat de US versie GEEN bluetooth zal hebben.
Of nu de Japanse en/of de Europese versie bluetooth heeft.... ? De NX73 doet het beste vermoeden. Mike ![]() Voorlopig boodschappen briefje: PEG-TH55 Stowaway Bluetooth Bluetooth usb dongle ![]() |
|
||||
|
||||
Is dit nou ook de Clie met OLED-scherm? Die zou in de lente van 2004 moeten komen.
|
||||
|
||||
Citaat:
Op 13-01-2004, om 11:55 heeft digilb dit gezegd in bericht #16
Wordt is nou ook de Clie met OLED scherm? Die zou in de lente van 2004 moeten komen. ![]()
|
||||
|
||||
Citaat:
Op 13-01-2004, om 11:56 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #17
Nope. Staat TFT scherm in de specs. ![]()
|
||||
|
||||
Citaat:
Op 13-01-2004, om 11:16 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #12
Die hele doorzichtige dus, Gert-Jan... ![]() ![]() (hint, te zien op beide foto's in bericht 2)
|
||||
|
||||
Citaat:
Op 13-01-2004, om 12:14 heeft GJHartog dit gezegd in bericht #19
Laat maar dan... een harde flip over vind ik niks. op de een of andere manier gaat zo'n ding altijd in de weg zitten.