Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02 mei 2009, 23:45
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
[Gerucht] Nieuwe poging van Palm: Foleo als WebOS notebook?

Trip Chowdhry, een analist van Global Equities Research, heeft in een notitie aan zijn klanten geschreven dat Palm van plan is om een netbook uit te brengen die op webOS draait. Palm had aangegeven dat webOS op meerdere apparaten zou draaien. Komt er een Foleo 2.0 aan?

Die kans lijkt niet zo groot, want Palm heeft in het verleden gezegd dat een follow-up van de Foleo niet aan de orde is. Volgens Chowdhry gaat het echter toch om een nieuwe versie van de Foleo, draaiend op een ARM-chipset en een Gobi 3G draadloze chip van Qualcomm. Het apparaat gaat 8 tot 10 uur mee.

Het project wordt uitgevoerd door drie ex-werknemers van Apple die zich voorheen bezighielden met de Apple iPod. Het speculeren kan weer beginnen!

Bron: Tech Trader Daily - Barron’s Online : Palm: Will Foleo Be Revived As A Netbook?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png 5470-6cn71gw1gp.png‎ (43,4 KB, 3x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 03 mei 2009, 18:55
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Met het huidige succes van netbooks zou dit helemaal niet zo'n gek idee zijn nu...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 03 mei 2009, 22:11
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Tenzij Palm de specificaties weer zo weet te verknallen dat ze geen voet aan de grond zouden krijgen, zoals bij de vorige Foleo.

Te duur, kon niets, kon geen Windows op, geen e-mail ophalen via WiFi, door eigen OS slappe developer-base, etc.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 04 mei 2009, 10:54
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boss Bekijk bericht
Met het huidige succes van netbooks zou dit helemaal niet zo'n gek idee zijn nu...
Ik denk dat een Foleo 2.0 juist door het huidige succes van netbooks geen voet aan de grond krijgt. Iedereen weet immers dat je voor 400 euro een mini-laptop met XP (over een half jaar: Windows 7), 160GB harddisk, 1GB ram en een 1,6 Ghz Atom-CPU kunt kopen. Zodat je er niet alleen je Palm mee kunt syncen, maar bijvoorbeeld ook Youtube-filmpjes op kunt bekijken (wat niet kon met de Foleo ).

Palm moet een Foleo 2.0 een echte meerwaarde zien mee te geven en dat kan ik mij moeilijk voorstellen. Wat zou die kunnen wat je niet met de huidige netbooks kan??
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #5  
Oud 04 mei 2009, 13:35
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Oh ja, geen YouTube. Dat was misschien wel de grootste 'au' van de Foleo waar Palm's marketingteam geen rekening mee had gehouden.

Dan hoop ik dat die Foleo II dat wel kan, want er is nog geen Flash beschikbaar voor WebOS.

Hopen dat ze van hun fouten geleerd hebben.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 04 mei 2009, 13:50
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Hopen dat ze van hun fouten geleerd hebben.
Door bijvoorbeeld geen net-niet-netbook uit te brengen
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #7  
Oud 04 mei 2009, 13:59
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ja inderdaad. De Foleo was wel een net-niet-notebook.

Ze kijken (keken?) bij Palm imho teveel naar het verleden. De Palm Pilot, een groot succes, wérd een succes omdat het een heleboel dingen niet deed die bijv. de Apple Newton wél deed. Dat hebben ze bij Palm een beetje de verkeerde kant opgetrokken.

WiFi? Nee joh, heb je niet nodig. YouTube op je Foleo? Nee joh, dat willen klanten helemaal niet. Terwijl de echte klandizie zich afvroeg waarom ze dan een Palm zouden moeten kopen terwijl de concurrent hetzelfde plus meer deed op een goede manier.

Dus tja, de balans moet er weer een beetje inkomen.

De huidige Palm is absoluut niet meer de Palm van toen (Dubinsky en Hawkins zijn nu helemaal uit Palm getreden, alleen Edje Colligan zit er nog) dus ik heb er wel goede hoop in, eerlijk gezegd.

Maar het wordt wel zwaar. Android en Apple zijn goede concurrenten, en vlak Microsoft en RIM niet uit. Vroeger was het makkelijker, maar door slecht management en een arrogante houding is Palm een beetje de grond in gelopen.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 04 mei 2009, 15:39
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Tja, ik las onlangs dat men ergens op deze aardbol ook bezig met netbooks die draaien op Google's Android en dat is een directe concurrent van Palm's webOS. Dus er zit misschien iets in, hoewel ik gezien de moeilijke positie liever al m'n kaarten zet op de Pre en aanverwante toestellen. Opnieuw beginnen is al moeilijk genoeg en om dan ook nog lijken van de grond te gaan trekken en ze weer leven inblazen... Liever één levend ding dan een stel zombies, alhoewel zombies wellicht blind ten strijde trekken tegen Androids.

Jaja. Android versus Zombie; the smartphone wars
Met citaat reageren
  #9  
Oud 05 mei 2009, 12:12
ejfrolich ejfrolich is offline
Senior lid
Voornaam: EJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 23 oktober 2007
Berichten: 83
Ik weet het niet hoor. Ik ben echt een fervent Palm aanhanger. Mijn treo 680 bevalt nog redelijk. Ik denk echter dat ik ga wedden op Android. Ik kan me niet voorstellen dat Palm een open systeem gaat maken namelijk. De geschiedenis laat niet één poging in die richting zien...

De Pre wordt vast wel een mooi toestel maar Palm is niet meer alleen tegenwoordig, de concurentie gaat heel hard vind ik!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023