Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15 november 2006, 11:00
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
[Nieuws] Mannen gebruiken hun telefoon om te flirten

Onderzoek van Sheffield Hallam University wijst uit dat Britse mannen hun mobiele telefoon als een belangrijk statussymbool zien, vooral om indruk te maken op vrouwen. De onderzoekers observeerden mannen en vrouwen in openbare gelegenheden.
Het onderzoek werd uitgevoerd in restaurants, bars, koffiebars, winkelcentra en café's. Daaruit bleek dat mannen denken dat James Bond-achtige telefoons met videocamera's en mp3-spelers hen aantrekkelijker maken voor vrouwen. Uit aanvullende focusgroepen en vragenlijsten bleek dat mannen hun telefoons opzettelijk duidelijk zichtbaar gebruiken; enerzijds om de aandacht van vrouwen te trekken, maar ook om als statusobject te tonen aan andere mannen. Het onderzoek werd uitgevoerd in samenwerking met Virtin Mobile.
Volgens Dr. Simeon Yates, hoofd van het Cultural, Communication and Computing Research Institute aan Sheffield Hallam University is het onderzoek "baanbrekend" en laat het zien dat er belangrijke verschillen zijn in de manier waarop mannen en vrouwen hun telefoons gebruiken.



bron
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 3105-tz18a7hhs5h.jpg‎ (20,4 KB, 49x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 november 2006, 11:46
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Hmmm... dat kan dan wel zijn, maar als ik mijn Treo gebruik (laten we zeggen op scouting) dan hoor ik meestal iets in de trant van 'mozes wat een koelkast, kan dat niet wat kleiner'. De mogelijkheden en het prettige gebruik van mijn Treo 650 is niet iets wat dan interessant gevonden wordt....
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 november 2006, 13:23
mailer mailer is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pixi Plus
 
Geregistreerd: 26 augustus 2002
Locatie: Het Gooi
Berichten: 131
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smaus Bekijk bericht
Hmmm... dat kan dan wel zijn, maar als ik mijn Treo gebruik (laten we zeggen op scouting) dan hoor ik meestal iets in de trant van 'mozes wat een koelkast, kan dat niet wat kleiner'. De mogelijkheden en het prettige gebruik van mijn Treo 650 is niet iets wat dan interessant gevonden wordt....
Als Palm-user kun je toch niet zomaar met iedereen in discussie gaan...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 november 2006, 14:38
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Mijn antenne is langer dan die van jou.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 november 2006, 14:51
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499

Off-topic
Dan denkt iedereen dat je wat te compenseren hebt, Gaz



Maar zo baanbrekend is het nu toch ook weer niet. Ik snap dat ze graag aandacht willen voor hun onderzoeksresultaten, maar ergens is dit toch een open deur intrappen? Een telefoon is een materieel goed. Auto's zijn materiële goederen. Is de situatie niet exact hetzelfde met auto's? Of horloges? Of ...?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 november 2006, 22:48
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gonny Bekijk bericht
Onderzoek van Sheffield Hallam University wijst uit dat Britse mannen hun mobiele telefoon als een belangrijk statussymbool zien, vooral om indruk te maken op vrouwen. De onderzoekers observeerden mannen en vrouwen in openbare gelegenheden.
Even opletten!
Het betreft hier Britse mannen.
Zij moeten vast en zeker laten zien dat zij met hun tijd mee gaan en de bolhoed en parapluie ontstegen zijn.
Ik vermoed dat de Hollandse man niet geheel vergeleken wil c.q. kan worden met de Brit.

Mij valt juist op dat tijdens treinreizen
- weliswaar geen openbaar gebouw, maar toch ook een vorm van openbare gelegenheid -
het voornamelijk vrouwen zijn die hun mobiliteit hoorbaar onderstrepen:
niet alleen door de muzikale toontjes, maar ook door hun bling bling klapijzertjes.
Is dat om indruk te maken op elkaar of op mannen.
Of hebben ze gewoon veel sociale contacten...
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 november 2006, 22:00
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Citaat:
Het betreft hier Britse mannen.
Zij moeten vast en zeker laten zien dat zij met hun tijd mee gaan en de bolhoed en parapluie ontstegen zijn.
Ik vermoed dat de Hollandse man niet geheel vergeleken wil c.q. kan worden met de Brit.
even off topic:veel Nederlandse mannen kunnen op veel vlakken nog veel leren van de Britse mannen die ik ken.

Maar ik geloof er niets van dat de gemiddelde Nederlandse vrouw onder de indruk raakt van een "gadget"mobiel.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 november 2006, 22:11
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HediX Bekijk bericht
Maar ik geloof er niets van dat de gemiddelde Nederlandse vrouw onder de indruk raakt van een "gadget"mobiel.
Hedi, reken jij je tot de gemiddelde vrouw?
Als jouw bewering juist is, dan zijn de onderzoeksresultaten niet universeel,
en beperkt het flirtgedrag middels een gadget zich mogelijk toch tot enkel dat eiland ten westen van ons landje
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #9  
Oud 17 november 2006, 00:15
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HediX Bekijk bericht
Maar ik geloof er niets van dat de gemiddelde Nederlandse vrouw onder de indruk raakt van een "gadget"mobiel.
Toch denk ik dat een man met een rode Treo 680 jouw intresse zou weten te wekken.

Toch op zijn minst voor de Treo!
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #10  
Oud 17 november 2006, 08:50
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Of ik gemiddeld ben? Qua gadgets zeker niet, ben een enorme gadget freak. In tegenstelling tot het grootste deel van mijn vriendinnenclubje, die het niet kunnen (en willen ) begrijpen.

En inderdaad: die mooie rode Treo 680 (wanneer komt ie nou????) zou er voor zorgen dat mijn aandacht direct getrokken zou zijn. Of ik zou flirten hangt zeer van de persoon die aan de treo hangt af.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 17 november 2006, 09:51
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HediX Bekijk bericht
En inderdaad: die mooie rode Treo 680 (wanneer komt ie nou????) zou er voor zorgen dat mijn aandacht direct getrokken zou zijn.
Helaas, zijn er leveringsproblemen voor de graphite gemeld. Maar de andere kleuren waren zowiezo reeds voor begin volgend jaar. Dit jaar dan maar een kadobon onder de kerstboom.
Citaat:
Of ik zou flirten hangt zeer van de persoon die aan de treo hangt af.
Maar wegens goede smaak, hebben ze dan toch al een streepje voor.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #12  
Oud 19 november 2006, 20:02
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Eigenlijk maar goed ook, die leveringsproblemen...... heb voor mezelf de regel ingesteld dat ik toch wel 2 jaar met een telefoon moet doen. En mijn huidige treo wordt in maart 2...... Maakt het gat toch niet iets minder groot !!!!

En wat betreft die man met die rode treo..... heb er nog eens over nagedacht en ik denk ik eerder contact zou leggen. Ben normaal al niet de meest terughoudende in opmerkingen en als iemand iets in zijn handen heeft dat ik graag zou willen hebben, dan zal ik daar zeker een opmerking over maken .

Uiteraard een zeer positieve. Maar of dat nou flirten is? (Mijn totaal niet algemeen geaccepteerde definitie van flirten: gedrag, dat je niet zou hebben, als je (eventuele) partner je zou kunnen zien, omdat je dan bang bent voor de gevolgen )
Met citaat reageren
  #13  
Oud 19 november 2006, 21:13
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HediX Bekijk bericht
Mijn totaal niet algemeen geaccepteerde definitie van flirten: gedrag, dat je niet zou hebben, als je (eventuele) partner je zou kunnen zien, omdat je dan bang bent voor de gevolgen )
Is de essentie van flirten niet dat je (evenutuele) partner het juist WEL ziet
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #14  
Oud 20 november 2006, 07:42
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Ik denk eerder dat sommigen het in een verloren moment even moeten uithalen, en kijken of ze toevallig een bericht hebben. Net zoals sommigen in een verloren moment een sigaret opsteken.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 20 november 2006, 09:04
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Citaat:
Is de essentie van flirten niet dat je (evenutuele) partner het juist WEL ziet
Dat ligt eraan met wie je flirt !!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023