Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18 oktober 2005, 14:05
MariusVerkroost
Guest
 
Berichten: n/a
Question Snelheid SD en Tungsten T3, bandbreedte

Ik wil graag een 1 GB SD kaart kopen voor mijn T3. Uit de VSF benchmark blijkt dat apacer het goed doet. Op de site van mycom kan ik echter 3 soorten 1 GB kaarten van Apacer vinden. Normale, high speed een ultra highspeed die respectievelijk een schrijf en leessnelheid hebben van: 3-6 MB/S, 6-9 MB/s, 15-23 MB/s.
Ze worden natuurlijk steeds duurder naarmate ze sneller worden. Nu lijkt mij de bussnelheid van de T3 naar de SD kaart van belang. Als deze bijvoorbeeld een bandbreedte heeft van 3MB per seconde, dan is een snellere kaart overbodig omdat de T3 niet sneller is.
Nu kan ik nergens iets vinden over de maximale lees en schrijfsnelheid van de T3 zelf. Weet iemand van jullie dit wel?

Marius Verkroost
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 oktober 2005, 14:20
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Ik weet hem niet, maar hij ligt onder de 3MB/s. Maar het ligt meer aan de controller, het zou best kunnen dat de 3-6MB/s sneller is dan de 6-9MB/s maar weer trager dan de 15-23MB/s.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 oktober 2005, 18:53
MariusVerkroost
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor je reaktie Bram , je hebt er duidelijk meer verstand van dan ik. Ik heb achter geen idee wat voor controler (geheugencontroler?) je bedoelt. Zit die controler op de SD kaart of in de T3? En als hij op de SD kaart zit zou je toch verwachten dat een snellere kaart een snellere controler heeft?
Maar als ik het goed begrijp zal de snelheidswinst van een snellere kaart dus nihil zijn, omdat de T3 in ieder geval niet meer dan 3 MB/s aan informatie naar binnen kan sluizen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 oktober 2005, 19:24
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
De controller in de SD-kaart inderdaad, hoe goed die overweg kan met de T3. Let op dat een snellere kaart wel nut heeft icm een kaartlezer.

Off-topic
je account werkt!

__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023