Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20 april 2003, 00:30
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Het plaatsen van de G2 Screenprotector

Na de thread "Het plaatsen van een Brando Screenprotector", dan nu de thread "Het plaatsen van een G2 screenprotector".

Ik heb vlak na aankoop van mijn Clie SJ30 eind januari een Brando screenprotector aangeschaft, omdat ik al gauw merkte dat er hoe dan ook krasjes op het scherm kwamen, vooral op de grafitti area. De Brando is een goede screenprotector, makkelijk te plaatsen, maar helaas is het oppervlakte een beetje mat, waardoor HiRes eBooks lezen in bijvoorbeeld iSilo een beetje vermoeiend voor de ogen werd.

Na een paar maanden met lede ogen ( ) dit aangezien te hebben, besloot ik tot de aankoop van een 2-pack G2 screenprotectors bij PDA Screenprotectors van John Salazar.

Na een gezellig Palmclub workshopje vandaag (jongens, bedankt!) vond ik de G2 screenprotectors + goedkoop 'stofvrij' schoonmaakdoekje bij me op de deurmat: precies 5 dagen levertijd uit Canada, zowaar niet slecht.

Omdat de G2's van het "schuif-maar-onder-de-frontcover" type zijn, maakte ik me zorgen over de stof die er tijdens het installeren onder zou komen. Zoals mensen dat vaker aangegeven hebben, biedt een stomende badkamer en plastic handschoenen de oplossing.

Ok, ik geef toe, het is een heel karwei om ze zonder beschadigen te installeren: de G2's zijn van vrij hard plastic gemaakt, en zijn maar tot een bepaalde mate elastisch.

De eerste poging strandde toen een mooie zweetdruppel van mijn voorhoofd op mijn scherm viel - zo'n stomende badkamer is toch wel erg warm.

De tweede poging was succesvoller: de screenprotector zit nu, stofvrij en zonder noemenswaardige vuiligheden, op mijn Clie! Het eerste wat me opviel was dat het scherm zoveel beter eruit ziet dan met de Brando: je kunt zelfs de textuur van de individuele witte pixels weer zien, iets wat altijd door de matte Brando verhuld was! HiRes eBooks lezen is nu veel fijner! De grafitti herkenning is en blijft uitstekend. De Brando heeft een meer Papier-feel, en de G2 is glad, zoals het originele scherm van de Clie. Echter, er is een heel kleine afname in gevoeligheid van het scherm, vooral aan de bovenkant. Hierdoor moet ik iets harder op de icoontjes van ZLauncher drukken, maar dit is niet iets om over naar huis te schrijven.

Heeft de G2 ook nadelen? Jazeker: lekker met de vinger over de calculator vliegen zit er niet meer in. Vingerafdrukken alom! Ook een simpel poetsbeurtje met de mouwen resulteert in een vette waas boven het scherm die in feite alleen met bijvoorbeeld wat 70% alcohol van de Etos goed te verwijderen is.

Weegt dit op tegen een helderder scherm? Naar mijn bescheiden mening: ja! Als de G2 blijft waar die zit, er de komende maanden geen stofjes onder de protector komen, en de bovenkant bestand is tegen mijn Stylusgeweld, dan is de G2 zeker de screenprotector die ik boven de alom populaire Brando aanbeveel. Nu is het wachten op een screenprotector met het installatiegemak/geplak van Brando, en de helderheid van G2.

Plus:
+ Helder beeld, alsof er geen protector op zit!

Min:
- Installeren vereist enige inspanning
- Scherm is ietsjes minder gevoelig

Gazpacho
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 april 2003, 10:15
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik heb mijn G2 er nu wat langer op zitten. Ik heb hem geplaatst door het scherm van de NX open te schroeven. Anders kreeg ik hem er echt niet heel (en schoon) in. De plaatsing op het open scherm ging bijzonder eenvoudig en volledig stofvrij. Misschien krijg ik een garantie probleem, maar dat zien we dan wel weer.

Waar ik alleen nog even voor wil waarschuwen is dat er nadien weer stof onder de protector kan komen. Ik heb met mijn shirt het scherm schoon gemaakt en dat shirt gaf veel stof af. Die stofdeeltjes heb ik onder de rand geveegd (blijkbaar) en nu zitten er ook een paar onder de rand van de G2.

Let dus een beetje op met scoonmaken van de protector.

Verder moet ik zeggen dat het inderdaad een perfecte protector is. Vrijwel geen zichtbare invloed op de kwaliteit van het scherm en schrijven/klikken gaat bij mij ook prima.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 april 2003, 11:57
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik heb mijn frontcover idd ook al een paar keer van mijn Clie afgehaald (uche uche) dus ik wilde dat ook proberen, maar ik kwam erachter dat ik net die ene schroevendraaier mistte hier op mijn kamer , dus daarom maar de moeilijke manier. Maar dat ging gelukkig ook goed.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023