Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10 april 2003, 11:30
Rookstar
Guest
 
Berichten: n/a
reislader

Ik ga over 2 weken een week op studiereis (zeg maar vakantie ) naar budapest en dan wil ik graag mijn Tungsten meenemen. Enkel heb ik geen zin om een cradle mee te nemen om de unit op te laden.

Nu zoek ik dus eigenlijk een reislader. Nu wil ik er echter wel één hebben met een ingebouwde hotsync cable, zodat ik eventueel kan hotsyncen als ik bijvoorbeeld van het zomer op vakantie ga en een labtop meeneem.

Zijn deze er? En waar? Of kan ik het beste zo'n travel charger van palm kopen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 april 2003, 12:57
JRK's schermafbeelding
JRK JRK is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 123
Citaat:
Nu zoek ik dus eigenlijk een reislader. Nu wil ik er echter wel één hebben met een ingebouwde hotsync cable, zodat ik eventueel kan hotsyncen als ik bijvoorbeeld van het zomer op vakantie ga en een labtop meeneem.
Neem je nu ook je laptoppie mee ? Dan zou ik gewoon een extra USB hotsync/charger kabeltje mee nemen.

Als je alleen je Tungsten mee neemt, dan zou je dit kunnen overwegen. Een verloopje van 220 naar 12V waar je die sigaretteplug ik kan steken verkopen ze voor weinig wel bij de handyman of conrad of zo.

Groeten Jan R.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 april 2003, 13:42
Rookstar
Guest
 
Berichten: n/a
Even voor de duidelijkheid

Ik ga over 2 weken naar Budapest. Daar naartoe neem ik GEEN laptop mee, dus heb ik in weze geen hotsync kabel nodig.

Ik wil echter voor de zekerheid een charge cable met hotsync mogelijkheid, omdat er misschien in de toekomst wel vakanties zijn waarnaartoe ik mijn laptop wel meeneem.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 april 2003, 13:59
JRK's schermafbeelding
JRK JRK is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 123
Citaat:
Ik wil echter voor de zekerheid een charge cable met hotsync mogelijkheid, omdat er misschien in de toekomst wel vakanties zijn waarnaartoe ik mijn laptop wel meeneem
Dan zou ik voor die hotsync kabel gaan met sigarette plug. Dan koop je een verloopje van sigaretteplug naar 220V hier in nederland bij handyman ofzo. En van de zomer met je laptoppie erbij kun je er ook zo mee hotsyncen.

Ik heb overigens met pc-mobile.net goede ervaringen.

Groeten, Jan R.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 april 2003, 11:49
Rookstar
Guest
 
Berichten: n/a
Is zo'n converter van een sigarettenplug naar een normale stekker niet enorm groot en duur? Mede omdat deze het voltage moet omzetten van 12 volt naar 220/230 volt?

Mijn ouders hebben een koelbox met een sigarettenplug en deze sluiten ze in de zomer vaak aan op het lichtnet. Daarvoor gebruiken ze ook een converter en dit is echt een vrij grote en zware unit. Hij was ook niet goedkoop als ik me zo kan herinneren.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 april 2003, 15:21
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Ik weet niet wat je budget is, maar ik heb zelf uitstekende ervaringen met de kirrio charger. Dat is een kleine cradle waar 4 AA batterijen in gaan. Daarmee kan je je Palm opladen.

Er zit echter ook een aansluiting op voor de adaptor die bij de T.T. zit, een aansluiting voor een USB kabel waarna je kan syncen en opladen via USB en een stekkertje voor in de sigaretten-aansluiting.

Hij kost geloof ik iets van €50,-
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 april 2003, 15:31
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Lees hier het review.

- jp
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 april 2003, 10:50
JRK's schermafbeelding
JRK JRK is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 123
Citaat:
Is zo'n converter van een sigarettenplug naar een normale stekker niet enorm groot en duur? Mede omdat deze het voltage moet omzetten van 12 volt naar 220/230 volt?
Nee, het is net andersom, van 220V naar 12V. Dus de groote van een 'normale' adapter. Er is wat verwarring, daarom mijn voorstel:

- De USB <-> Tungsten kabel
- De Sigarette plug waarin het USB uiteinde gaat van bovenstaande kabel als je je Tungsten wilt laden.
- De Adapter van lichtnet naar sigarette plug (dat is een stekkerdoosie van ong 5 bij 5 cm, met daarin een gat ipv een kabel.) In dat gat stop je de sigarette plug. Zo'n adapter is gewoon standaard en is te verkrijgen bij oa. Conrad, Handyman, de betere telefoonwinkel (ook handig voor je GSM)

Jouw ouders gaan net andersom, die gaan 220 opwekken uit 12V, jij hebt 12V uit 220 nodig.

Groeten, Jan R.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023