Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06 maart 2003, 11:46
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Review: Margi Presenter-to-Go

Citaat:
Beroepshalve geef ik menige presentatie, zowel voor onze eigen medewerkers als voor (potentiële) cliënten. Deze presentaties maak ik in Microsoft Powerpoint en presenteer ik vaak met een beamer. Daarvoor gebruikte ik in het verleden een (ouderwetse) laptop. Al met al ben je al gauw zo'n kwartier bezig voordat je fatsoenlijk kunt gaan presenteren. Met de laatste Palmclub-bijeenkomst en de commentaren in de forums in het hoofd heb ik mijn portemonnee opengetrokken en het besluit genomen om Margi Presenter-to-Go aan te schaffen.
Zo begint het review van Gertjan Stoker van de Margi Presenter-to-Go. Gertjan, bedankt dat je je ervaringen met dit accessoire hebt willen delen!

Klik hier voor het volledige review van Margi Presenter-to-Go
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 maart 2003, 08:38
GertjanStoker's schermafbeelding
GertjanStoker GertjanStoker is offline
Lid
Voornaam: Gertjan
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 30 december 2000
Locatie: Montfoort
Berichten: 37
Bedankt, was ook leuk om te doen

Gonny, bedankt, het was ook leuk om te doen
__________________
Met vriendelijke groet
Gertjan

Sharp, Palm III, palm IIIc, Palm m500, Tungsten, Zire 72
Met citaat reageren
  #3  
Oud 07 maart 2003, 09:06
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
GJ,

misschien dat ik het over het hoofd heb gezien, maar je geeft aan waar de set voor geschikt is en je noemt de hele m-serie op voor de sd-card versie. Maar daar zie ik de Tungsten niet tussen staan... Maar ik neem aan dat die ook geschikt is?

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 07 maart 2003, 09:08
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
mijn fout, ik zag de tungsten niet in de opsomming op de eerste pagina staan, maar wel onderaan de tweede pagina.

sorry

gr
rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 maart 2003, 13:32
Snaus
Guest
 
Berichten: n/a
Ik vind dit nogal veel geld voor zo weinig functionaliteit. Mijn grootste bezwaar is dat er alleen 'statische' PP-slides getoond kunnen worden, geen animaties dus. Hetzelfde als wat kan met het gereviewde product kan op een simpelere en vooral ook goedkopere manier:

- je kunt de PP-slides als afzonderlijke afbeeldingen opslaan (gif);
- deze sla je op je memorystick (geheugenkaartje) op (ik heb een sony camera en een clié);
- vervolgens draai je een slideshow vanaf je camera, of plaatje voor plaatje;
- de camera verbind je met de bijgeleverde av-kabel met de beamer.

Bij mij op het werk kan het zelfs nog eenvoudiger. Een van de beamers is van sony, en daar kun je direct een memorystick instoppen. Je kunt dan gewoon de afstandsbediening van de beamer gebruiken. Je moest de reacties toen eens zien!!

Dus...
het gereviewde product is misschien een leukge gadget voor mensen met teveel geld, je kunt het ook uitgeven aan een digitale camera. Daar heb je mijnsinziens veel meer aan. Het presentatieproduct zou pas interessant zijn als er dynamisch slides mee getoond zouden kunnen worden.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 maart 2003, 21:25
GertjanStoker's schermafbeelding
GertjanStoker GertjanStoker is offline
Lid
Voornaam: Gertjan
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 30 december 2000
Locatie: Montfoort
Berichten: 37
Interessant

De door jou voorgestelde presentatie van slides lijkt een leuke optie om op een goedkope wijze hetzelfde resultaat te bereiken. Ik ben zelf niet in het bezit van een sony PDA of camera (wat voor camera is dat eigenlijk?), waardoor ik deze mogelijkheden niet heb kunnen testen. Qua handelswijze denk ik dat de door jou voorgestelde methode meer tijd kost, dan met één druk op de knop een presentatie over te zetten op je PDA. Wellicht dat je een punt hebt met betrekking tot de kosten?

Ik ben zelf van mening dat het product prijzig is, maar dat de mogelijkheden, met name het snel en mobiel presenteren, waarde voor dit geld geven.
__________________
Met vriendelijke groet
Gertjan

Sharp, Palm III, palm IIIc, Palm m500, Tungsten, Zire 72
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 maart 2003, 22:08
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Je kunt volgens mij ook met een druk op de knop je Powerpoint presentaties naar Memory Stick verplaatsen. Tenminste als je zo'n Sony Beamer hebt. Daar zit software bij om dat te converteren (naar bitmaps).

Of je koopt een "bitmap printer driver", dan print je ze daarmee naar Memory Stick en dan zou je inderdaad met je digitale camera kunnen presenteren. Wel een slim/goedkoop idee.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 24 maart 2003, 04:59
Snaus
Guest
 
Berichten: n/a
In Powerpoint 2002 kun je direct naar bmp, gif en jpg exporteren. Vervolgens gebruik ik PictureGear dat bij mijn Clié zit om de gegevens op mijn memorystick te zetten.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 24 maart 2003, 08:45
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Re: Interessant

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GertjanStoker
...of camera (wat voor camera is dat eigenlijk?),
Elke camera met een AV-uitgang is goed. Van het merk Sony hebben alleen de goedkopere camera's die niet.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #10  
Oud 24 maart 2003, 10:47
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Een Clie NZ90 heeft een eigen AV uitgang. Zit daar geen presentatiesoftware bij?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 05 april 2003, 07:51
jwoerdma's schermafbeelding
jwoerdma jwoerdma is offline
Forumbikkel
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 07 maart 2001
Locatie: leiden
Berichten: 219
Ik heb n.a.v de review zo'n Margi aangeschaft. Prima product! Natuurlijk alleen lonend als je zelf vaak presentaties geeft.
1 punt kan verbeter worden: hij zou met een Palm lader geleverd moeten worden, dan gaat je Palm nooit leeg tijdens presenteren.

Het idee met de dig. camera klinkt wel aardig, maar via de AV uitgang krijg je natuurlijk nooit XVGA , zoals je dat met de Margi wel krijgt. Voor een presentatie met foto's natuurlijk onmisbaar.
__________________
Woerdman
Met citaat reageren
  #12  
Oud 16 april 2003, 18:07
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Hij is tegenwoordig ook leverbaar bij de PDAShop, kijk hier maar eens.
Misschien dat dit toegevoegd kan worden aan het review?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023