Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28 april 2003, 13:36
hapro
Guest
 
Berichten: n/a
card herkenning

Zojuist en SanDisk 128 MB Secure Digital memory card rijker geworden. Na insteken card krijg ik bij Cardinfo als melding
Card: unknown
Type: Secure Digital Card
Size: None

Ik kan niet renamen, formatteren o.i.d. Moet ik de card op een mij nu nog onbekende manier activeren of zo iets?
Graag jullie hulp.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 april 2003, 13:53
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Vreemd. De Tungsten T zou de kaart zonder problemen moeten herkennen.

Wat altijd handig is (zeker met een Sandisk kaart), is een kaarlezer/-schrijver voor aan de PC (USB). Dat werkt veel makkelijker/sneller bij het plaatsen van grote bestanden op de kaart. En de schrijfsnelheid van de Sandisk kaarten is niet zo hoog, maar daar schijn je met een USB kaartlezer/-schrijver geen probleem mee te hebben. En met dat apparaat zou je moeten kunnen formatteren.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 april 2003, 16:48
hapro
Guest
 
Berichten: n/a
Roel,
Bedankt voor je reactie. Mooi wapen toch, die drie haringen, in Scheveningen liggen ook mijn roots.
Maar die card. Ok een externe card reader aan m'n PC ga ik naar kijken, maar met de Tungsten moet het toch ook lukken? (Stop ik de Veo camera erin krijg ik dezelfde reactie). Het is toch mogelijk bestanden/documenten vanaf de PDA direct op de card te kopiëren, of heb ik iets helemaal niet begrepen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 april 2003, 17:31
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Als het goed is heb je o.a. het programma 'Card Info'. Als je dat start en je opent het menu (klik op Card Info bovenin het scherm), dan krijg je dan o.a. een formatteeroptie.

De standaardlauncher gaat niet al te handig om met een geheugenkaart, maar de meeste launchers (er zijn de laatste weken meerdere reviews verschenen) bieden goede ondersteuning. Op de Tungsten T kun je ook een probleem krijgen als je meer dan 345 (354?) bestanden hebt. Met een andere launcher heb je van dat probleem ook geen last meer.

En in de tips-sectie staat een pagina over het gebruik van databases op een geheugenkaart .

En mijn roots liggen niet in Scheveningen, maar ik ga er binnenkort wel wonen!

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 april 2003, 18:09
hapro
Guest
 
Berichten: n/a
Roel,
Bedank voor het antwoord. Het si echt niet m'n bedoeling anderen lastig te vallen of domme vragen te stellen, ook zoek ik elders op deze site naar relevante info. Mijn probleem is echter dat de card niet herkend wordt, CardInfo geeft na de formatteeropdracht de melding "This card cannot be formatted". Want ik begrijp eerst dit oplossen en daarna pas Launcher of welk programma met soortgelijke functie dan ook. De card is bijv. ook niet te (re)namen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 april 2003, 18:27
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
ik doe ook een poging

... met mijn nul ervaring met geheugenkaartjes en SD in het bijzonder:

Heb je hem heel toevallig niet op read-only staan?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 april 2003, 19:07
hapro
Guest
 
Berichten: n/a
Dank Gazpacho voor je poging. De card staat niet gelocked. Staat ie in stand "lock" dan krijg ik zelfs al bij het insteken van de card al het bericht dat ie niet herkend wordt (Rode circel en wit kruis). Kortom niets te formatteren o.i.d.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 april 2003, 19:59
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Je zou deze update kunnen proberen (maak eerst een goede backup!): http://205.141.210.149/SRVS/CGI-BIN/...ase=obj(19305). Ook al is ie niet voor de TT bedoeld, hij beschrijft het probleem wel.

Anders deze update: http://www.palm.com/support/download...er_update.html

- jp
Met citaat reageren
  #9  
Oud 28 april 2003, 20:41
hapro
Guest
 
Berichten: n/a
Jean-Paul,
Ook beide updates veranderen niets aan het probleem, alles blijft hetzelfde: niet herkennen, niet formatteren, enz. Alleen als ik nu, na de beide updates via HotSync te hebben geladen, CardInfo draai, krijg ik eerst menu Preferences (tijd en plaats) en na "done" het Preferences" (select een set of preferences) te zien (eerst niet)en niet meer zoals eerst de CardInfo melding van niet-herkenning. Het lijkt wel een initialisatie-lus. Pas als ik de TT uitzet card er uit haal, daarna de card insteek krijg ik de melding van niet-herkenning weer. Ik kom dus niet meer in CardInfo menu.
Is er een mogelijkheid te zien of er een hardware-fout is, (bijv slot waar card in gaat).
Met citaat reageren
  #10  
Oud 28 april 2003, 22:25
wokkel wokkel is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 17 maart 2003
Locatie: Dordrecht
Berichten: 159
Ken je niet iemand met een card die je even mag gebruiken?
Dan weet je in ieder geval wat meer ...
__________________
goonie@chello.nl
Met citaat reageren
  #11  
Oud 29 april 2003, 09:13
hapro
Guest
 
Berichten: n/a
Na het uitvoeren van de updates uit het voorlaatste bericht bleef de TT bij alle programma's vastlopen,uitsluitend time en date en set of preferences instelbaar in een lus. Nu harde reset en restore data van desktop uitgevoerd (tip: let erop dat je deze restore HotSync pas uitvoert als via menu HotSync, Custom de settings voor de afzonderlijke data goedstaan, anders overschrijf de je desktop data met de lege bestanden van de PDA).
Blijf ik nog zitten met waarschijnlijk een defecte card of defecte port. Ik ken -in ieder geval in de redelijk nabije omgeving - geen andere Palm-PDA-gebruikers, mijn locatie is Leiden. Wie weet onder lezers van dit bericht...?
Dank aan allen die tot nu toe suggesties hebben aangedragen!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 29 april 2003, 10:39
janm
Guest
 
Berichten: n/a
Hapro,
ik woon en werk in Leiden, en heb een TT en een geheugenkaart.
Je bent welkom om even langs te komen.
Mail me even off-list, dan kunnen we iets afspreken.

Jan
Met citaat reageren
  #13  
Oud 01 mei 2003, 16:26
hapro
Guest
 
Berichten: n/a
Talking probleem (voor mij) opgelost

Moest vandaag toch in Rotterdam zijn en dus met niet goed functionerend slot naar leverancier. Ook daar in andere Tunstens herkende cards geprobeerd te lezen, geen succes. Daarna werd - zonder mankeren - mijn TT omgeruild tegen een gloednieuwe. Prima service, maar hoort natuurlijk ook zo, goed zo PDAshop.nl.
Daarmee is het feitelijke probleem natuurlijk niet opgelost, maar ik ben eruit.
Aan allen die reageerden: dank voor meedenken en adviezen!!
Met citaat reageren
  #14  
Oud 01 mei 2003, 17:22
wokkel wokkel is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 17 maart 2003
Locatie: Dordrecht
Berichten: 159
Nou, is het gelukkig toch opgelost!
__________________
goonie@chello.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023