Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20 maart 2003, 08:26
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Heeft iemand al een adres gevonden dat Memory Stick Pro in nederland kan leveren?

In de VS hebben ze de 256MB, 512MB en 1GB Memory Stick Pro's al. Bij Sony Style US (voor $150, $320 en $640) en bij Page Computers (voor $97, $221, $441).

Deze bedrijven leveren helaas niet in Nederland en ik ben ook een beetje bang dat de prijzen in Nederland een stuk hoger gaan uitvallen (nu kosten de memory sticks hier ook het dubbele).

Oh, nu ik er weer naar kijk staan ze ook al op de SonyStyle europe (alleen nog niet leverbaar).

Overigens vond ik wel een enkele leverancier die internationaal levert, maar die waren alweer een stuk duurder dan PageComputer (meer in de richting van $320)

Laatst gewijzigd door patrickl; 20 maart 2003 om 08:44.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 maart 2003, 12:59
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Heeft sony al software updates gemaakt voor de OS5 serie? Anders heb je er nog vrij weinig aan.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 maart 2003, 13:35
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ze schijnen al redelijk te werken. Ik geloof alleen nog geen MP3 en video afspelen. Maar goed, dat komt vanzelf.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 maart 2003, 16:03
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik heb er vanmorgen eentje ontvangen. Dat ging nog best snel trouwens, had met 3 dagen binnen kunnen zijn (door een fout van Fed-Ex duurde het een dag langer)

Besteld bij B&H Photo voor $269,95 + verzend + BTW


Mini review:

De Memory Stick Pro zit in een geinig doosje dat wel een stuk steviger is dan de doosjes bij de blauwe memory sticks, maar het lijkt mij wel een beetje onnodig fors.



Wat ook meteen opvalt (wat je normaal gesproken niet uit de foto's haalt) is dat de stick met een soort holografische folie is bedekt. Als je hem in het licht beweegt dan krijg je zo'n regenboog effect (net als op het Clie logo van de NX70 trouwens). Ziet er wel mooi uit. Bijna zonde dat de stick altijd in de Clie zal zitten



Dan het trieste nieuws. Zoals anderen al hadden vastgesteld (op ClieSource) werkt de Pro stick niet helemaal goed. MP3's en filmpjes kan ik er niet mee afspelen. Sony heeft beloofd dat er eind maart een patch zou zijn. Hopelijk duurt dat inderdaad niet veel langer meer.

Programma's starten werkt echter op dit moment ook al prima en dus ook iets sneller. Opstarten van PicselViewer (op de NX70!) met PowerRUN gaat vanaf de blauwe stick in 6,5 seconden en met de MS Pro in 5 seconden. Niet echt schokkend, maar toch. (Picselviewer is de grootste applicatie die ik op de stick heb staan met 1,9 MB)
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 maart 2003, 16:24
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Hij ziet er zeker goed uit .

Natuurlijk is het wel flink balen dat je nu een 512 MB MS hebt waar op dit moment geen MP3's of films op afgespeeld kunnen worden. Ach jah, dan maar alleen applicaties (alle talen dictionaries? doen we! ).

Ik hoop voor je dat de patch een beetje snel uit komt. Wel vreemd, want waarom zou Sony eigenlijk "nietwerkende" aparatuur uitbrengen?

Als ik vragen mag, wat heb je betaald voor verzendkosten? En is hij nog tegengehouden bij de douane? En is het niet zo dat als je uit een ander land dan de VS (bv. japan) het pakketje besteld, en het word per post geleverd (zoals bij Brando), dat je geen BTW hoeft te betalen?

En hoe zit het met de MagicGate protectie... stelt dat nog wat voor? Kan je bijvoorbeeld geen MP3's "uploaden" van de MS naar de PC, of hoe moet ik het me voorstellen?

/me verklaart je compleet voor gek (no pun intended) dat je er zoveel geld voor uitgeeft, maar het heeft wel wat dat je 'm al zo snel hebt
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 maart 2003, 17:00
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
De verzendkosten is een beetje lastig, want ik heb er ook een hele zooi foto spullen bij gekocht (ook allemaal een stuk goedkoper daar dan hier) dus de verzendkosten zijn in mijn geval verdeeld. Als je het los bestelt komt er geloof ik $25 verzendkosten bij en dan nog 19% BTW dus dan kom je op $350 (dat is dan iets van €325) Tsja dat is een hoop geld, maar bedenk je dan dat een MSA-128 nog op €80 zit en 80*4=320. Dan is dit dus net zo duur als 4 blauwe 128MB sticks. Al met al ben ik nu €75 goedkoper uit dan als ik bij SonStyle besteld had.

Dat MagicGate zit er geloof ik niet op. Ik kan er in ieder geval gewoon MP3's opzetten. Volgens mij kan dat op een MagicGate stick ook trouwens. Ze hebben alleen als voordeel dat je ATRAC kunt gebruiken (zelfde kwalieit in minder MB's) ATRAC werkt alleen niet in de combinatie NX70 en MS Pro.

Bij Brando hadden ze de sticks een week terug nog niet (of althans ik heb ze niet gevonden) dus vandaar dat ik ze uit de VS gehaald heb. Overigens is Brando altijd vrij prijzig wat de merk accessoires betreft. Als je dus pech hebt dat jouw zending gecontroleert wordt ben je wel een stuk duurder uit. Als je mazzel hebt is het net zo duur, dus je schiet er eigenlijk niets mee op (op dit moment is de prijs bij Brando namelijk $350 ex btw en verzendkosten)

Laatst gewijzigd door patrickl; 28 maart 2003 om 17:03.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 april 2003, 10:08
Jeroen-W
Guest
 
Berichten: n/a
Misschien een stomme vraag...

Past de ms pro ook in een clie SJ30? Of komt daar geen patch voor uit...?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 april 2003, 12:55
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Dat is niet te verwachten. Alleen voor de NX, NZ en TG-serie zou Pro-serie te gebruiken zijn.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023