Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12 november 2007, 14:50
Melotte
Guest
 
Berichten: n/a
Wat kan ik eigenlijk met oude Palms?

Ik weet niet of ik hier op de goede plek zit (moderator?), maar ik kom weer bij Palmclubs terug nadat ik inmiddels over de jaren heen vijf Palms verwerkt heb.
Ik heb nu naast me liggen een PalmIII, een Palm V, een Palm Vx en twee Tungsten T2's liggen.
Ik ben blijkbaar niet het type voor dit soort gevoelige apparaten, want ze hebben of gebroken schermen of volkomen gestoorde software (allemaal uiteraard ontstaan na de garantieperiode).
Mijn vraag is nu of deze apparaten nog enige waarde hebben voor iemand (verzamelaar, knutselaar of zo). Dit is NIET bedoeld als een verkoopbericht; ik wil alleen weten wat Palmgebruikers het beste met een overleden vriendjes - wat dat waren ze wel - kunnen doen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 november 2007, 15:01
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Je kan proberen ze via eBay te verkopen. Vaak zoeken mensen een ouder type palm voor de reserveonderdelen (accu, behuizing, scherm). Echter voor de III, V en Vx vrees ik het 'archief' als eindbestemming.
In hoeverre zijn de T2's beschadigd?
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 november 2007, 15:24
Melotte
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RobB Bekijk bericht
In hoeverre zijn de T2's beschadigd?
Hm... ze laden niet meer op. Zien er prima uit verder. Ik meende dat één van de T2's een keer 'onder water is gegaan' (tja, sommige mensen verdienen geen mooie spullen)
Nu je er toch zo naar vraagt (en zolang ik geen problemen met de moderator krijg): er zit nog een mooie Piel Frama hoes bij (luxe ostrich leer).
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 november 2007, 15:31
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melotte Bekijk bericht
...en zolang ik geen problemen met de moderator krijg...
Nee hoor, gewoon draadje starten in "Te koop aangeboden" , een vraagprijs melden en wachten op reacties
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 november 2007, 15:34
Melotte
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RobB Bekijk bericht
Nee hoor, gewoon draadje starten in "Te koop aangeboden" , een vraagprijs melden en wachten op reacties

Ga ik doen. Helaas moet ik dan eerst een aantal (geen idee hoeveel) berichten hier plaatsen. Ik zag net dat ik nog geen toegang heb tot het te koop aangeboden item.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 november 2007, 15:45
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Ik vindt het ook wel een interessante vraag wat iedereen zoal met zijn oude palms doet, want ook ik heb een hele verzameling die nu stof ligt te happen.
Zo heb ik nu ingebruik een treo 680 en een lifedrive (zwaar aangepast, en niet altijd even stabiel), heb ik een M500 en een M515 als reserve (voor beide maar één stylus).
Maar wat moet ik met een zire 21 (geen oplader dus ik kan niet checken of die het doet) en een V met een kapotte knop. Verder liggen in de la nog de nodige cradles (zonder voedingen, want die zijn stuk of in gebruik als vervangende 5v voedingen) en ondefinieerbare kabels.
Dus wat doet iedereen met zijn oude palmpjes?
__________________
Vroeger: M500 - T3 - Treo 680
Nu: Pre, Centro electric blue (als backup) en Flashdrive (16 Gb)
Reserve: Nog een Centro (zwart)
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 november 2007, 15:48
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Ik bewaar ze. Ze staan allemaal netjes in een kast en zo af en toe gebruik ik er een voor testdoeleinden. Vandaar mijn vraag over de T2, die ontbreekt nog.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 november 2007, 21:17
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Ik ben blijkbaar niet het type voor dit soort gevoelige apparaten, want ze hebben of gebroken schermen of volkomen gestoorde software (allemaal uiteraard ontstaan na de garantieperiode).
Mijn vraag is nu of deze apparaten nog enige waarde hebben voor iemand (verzamelaar, knutselaar of zo).
Gezien de staat zullen de palms voornamelijk emotionele waarde hebben. Qua opbrengsten zal het tientjeswerk zijn, per (niet werkende) pda maximaal € 20 als ik zou moeten schatten.

Kapotte palms zijn slechts nuttig voor de onderdelen die nog wel werken. Als ze optisch in goede staat zijn, dan kan de behuizing ook voor een andere pda gebruikt worden.

Ik geloof dat het PDA Tech Center ook altijd op zoek is naar oude pda's, om te gebruiken voor de onderdelen. Dus daarmee zou je ook eens contact op kunnen nemen.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 12 november 2007, 21:36
Melotte
Guest
 
Berichten: n/a
Dank je wel, koekiemonster. Ik ga het daar ook eens proberen.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 19 november 2007, 09:39
RVDV RVDV is offline
Senior lid
Voornaam: Roger
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 04 december 2006
Locatie: Overijse - België
Berichten: 25
Het zou wel interessant zijn moest er een gemakkelijk te bereiken verkoopcentrale zijn bij de Palmclub. Ik denk dat we allemaal wel een of andere Palm hebben om van de hand te doen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023