Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Discussie gesloten
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26 april 2005, 07:54
sanderlenka's schermafbeelding
sanderlenka sanderlenka is offline
Forumbikkel
Voornaam: Sander
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 18 november 2001
Locatie: Geldrop
Berichten: 223
tip: SD kaart lijkt niet te werken, check ook de reader

Ik kocht een 512Mb SD kaart voor mijn Zire 71.

Ik gebruikte mijn "sWeex 6in1" cardreader om er een hele muziekverzameling op te zetten.

Ik stopte de kaart in mijn Zire 71. Volgens AeroPlayer stond er geen muziek op de kaart.

Ik stopte de kaart in de reader. Alle bestanden waren corrupt.

Ik formatteerde de kaart (op de Palm). Alles begon weer van voren af aan.

Ik ging naar de winkel terug, en ze ruilden mijn kaart.

Ik probeerde het met mijn nieuwe kaart, en alles begon weer van voren af aan.

Ik probeerde een andere cardreader (van Dane-Elec). Alles werkt nu vlekkeloos.

Moraal van dit verhaal: het kan dus ook de cardreader zijn. Dom van mij.
__________________
hartelijke groeten,
Sander
Huis kopen in Tsjechie?
Wereldraadsel?
Posting?
  #2  
Oud 26 april 2005, 08:06
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Helaas heb ik dit laatst ook op een minder prettige manier ervaren. In een perscentrum wilde ik even snel iets op mijn sd-kaartje zetten via de ingebouwde cardreader van een van de pc's die beschikbaar waren voor journalisten. Normaal krijg je in Windows XP een mooie popup te zien wat je met het nieuwe medium wilt doen (map openen, foto's bekijken, muziek luisteren, etc.), maar die kreeg ik niet. Ik had toen al argwaan moeten hebben, maar het was nog vroeg en ik was er nog niet helemaal bij. Ik haal mijn sd-kaart uit de reader, krijg een melding 'delayed write failed' (hint 2, maar ik ben blijkbaar stom) en probeer het nog eens. Wederom geen popup en nogmaals de melding 'Delayed write failed' bij het verwijderen van de geheugenkaart uit de reader. Ik stop de sd-kaart in mijn Palm en kom vervolgens tot de ontdekking dat meer dan een kwart van mijn geheugenkaart compleet corrupt is geraakt (en uiteraard geen recente backup op mijn pc)

Conclusie: vertrouw nooit een vreemde cardreader, tenzij je zeer regelmatig backups maakt van je geheugenkaartje!
  #3  
Oud 26 april 2005, 08:45
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Dit is een probleem waar veelcardreaders mee te maken hebben. Zeker bij grote kaarten (512MB, 1GB) treed dit op.
De oplossing: gooi de kaartlezer weg en gebruik de palm als kaartlezer (bijv met een programma als CardExport II ).
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
  #4  
Oud 26 april 2005, 09:21
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Ook ik ken dit probleem. Ik wilde voordat ik richting werk vertrok nog snel even wat MP3's op mijn SD-kaart zetten. Nadat het kopieren was afgerond, sloot ik de USB-cardreader netjes af(!), haalde de SD-kaart eruit en plaatste deze weer in mijn T2. Tot mijn schrik kreeg ik de melding dat mijn Palm het kaartje niet meer kon lezen.

Weg data, weg MP3's, en ik een pesthumeur. Sindsdien zorg ik ervoor dat ik ook van mijn kaartjes een backup heb.

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
  #5  
Oud 26 april 2005, 20:49
buggeroff's schermafbeelding
buggeroff buggeroff is offline
TAFKAB
Voornaam: Jan Karel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 mei 2002
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 439
Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb. Doet mijn 1GB kaart het een hele tijd probleemloos, wil ik mijn MP3 verzameling op de kaart (naast heel veel andere bestanden) vervangen door een nieuwe selectie. Oude MP3's op de Palm deleten (mbv Filez), daarna kaart in reader, nieuwe bestanden er op zetten, kaart in Palm en ja hoor: "The startup application for this card cannot be run."

Als je dan op OK klikt is het probleem opgelost en kun je gewoon de MP3's afspelen, totdat je een softe reset doet. Dan loopt de Palm vast en moet ik de SD verwijderen, opnieuw resetten en dan kaart er weer in met weer de melding als hierboven.

Ik heb het vermoeden dat Windows op de een of andere manier toch de kaart anders beschrijft dan PalmOS dat doet.

Is CardExport II hier ook de oplossing voor ? En gaat dat wel net zo snel als via mijn kaartlezer ? Anders ben je wel even zoet met ca. 500 MB aan muziek !

Jan Karel
__________________
Maak niet steeds dezelfde fout ! Er is keus genoeg !
  #6  
Oud 29 april 2005, 22:35
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Nog iets dubieus en specifiek.

Als ik een MMC-kaartje in m'n Garmin formatteer, dat kaartje vervolgens gebruik in de Kodak CX6230 camera op m'n werk geeft de geheugenkaartlezer, Lexar, van m'n computer niet thuis. De geheugenkaartlezer ziet wel dat er een kaart inzit, maar de bestanden zijn niet te lezen. Als ik formatteer met de geheugenkaartlezer aan de computer heb ik geen enkel probleem.
En nou het lachen-gieren-brullen gedeelte: dezelfde truc met sd-geheugen gaat wel goed.
  #7  
Oud 14 september 2005, 10:32
Leo's schermafbeelding
Leo Leo is offline
da Vinci
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Zetten
Berichten: 85
Voor comunicatie tussen mijn T5 en verschillende computers gebruik ik verschillende cardreaders en geheugenkaartjes:
werk: sitecom USB externe cardreader: normaal geen problemen.
thuis: medion computer, ingebouwde card reader: geen problemen (soms herkent ie de card reader niet, dan moet ik een reboot geven, maar dat heeft niets met de kaartjes te maken).
Laptop: sweex 6-in-1 cardreader geeft eigenlijk altijd problemen, ongeacht het kaartje. Dat geeft Sanderlenka ook al aan.
Kaartjes: Apacer SD 256, Medion MMC 256, Sandisk mini-SD 512 met SD adapter.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben met dit soort problemen. Het geeft wel aan dat het gebruik van geheugenkaartjes nogal onbetrouwbaar is. Waar ik o.a. op wil gaan etten is natuurlijk back-ups maken, en 1 kaartje uitsluitend voor wisselende contacten gebruik. Het kaartje met mijn muziekbibliotheek zet ik misschien wel op lock, om te voorkomen dat er onbedoelde schrijfacties plaatsvinden. De sweex kaartlezer heb ik via internet gekocht, maar misschien kan ik hem nog omruilen.
__________________
Leo
--------------
to palm or not to palm, that is the difference
  #8  
Oud 04 februari 2006, 12:06
captainjivago
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo iedereen,sinds kort zit ik ook met het probleem namelijk mijn zireč&

Laatst gewijzigd door captainjivago; 04 februari 2006 om 12:20.
  #9  
Oud 04 februari 2006, 13:47
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Vervelend dat je een probleem hebt. Het wordt alleen nog vervelender voor je: we kunnen je hier niet helpen. Tenminste, als je niet meer informatie over je probleem geeft.
__________________
What the FAQ?
  #10  
Oud 01 maart 2006, 12:16
mallyman
Guest
 
Berichten: n/a
hallo idereen ik heb ook z,n probleem maar krijg het niet op gelost mijn tungsten t3 kan mijn de destanden op de sd kaard niet tonen hij geeft wel aan hoeveel mb er vrij en gebruikt is en met card export kan ik ook de bestanden zien? weet iemand raad?
  #11  
Oud 01 maart 2006, 12:18
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Dat ook de cardreader de oorzaak kan zijn, lijkt me nu wel duidelijk. Daarom slotje.

Mallyman, gelieve het bij 1 vraag in 1 thread te houden over hetzelfde onderwerp.

//slotje
__________________
FoleoCentral.com
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023