Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13 juli 2005, 13:07
Paull
Guest
 
Berichten: n/a
Case voor LifeDrive, wat is de beste?

Sinds vorige week heb ik een Palm LD. Hoewel ik €35 veel geld vond voor een doosje heb ik toch ook maar geïnvesteerd in deze LD Case.
Hoewel ie prima doet wat ie moet doen (het scherm beschermen) valt het ding eigenlijk nogal tegen:

1. De LD oogt door de grote zwarte plastic (oke, kunststof) doos nog wat lomper
2. Het dekseltje is een beetje gammel ogend plaatje aluminium.
3. De case heeft geen enkele bergruimte. Een houdertje voor 1 SD-kaartje had toch mogelijk moeten zijn.
4. Het openen van de case gaat eigenlijk alleen met een lange duimnagel en een beetje kracht.
Geen fancy designslotje, maar alleen twee alu-lipjes aan het dekseltje die achter het kunststof doosje blijven haken.
5. Grootste probleem: als je de case opent en het dekseltje aan de achterkant vd case zit, glijden je vingers langs de 'scherpe' randen van het scharnier en drukken de twee sluitingen in je handpalm. Dat voelde bij mijn ouwe P105 toch een stuk beter! Ik had sowieso eigenlijk het klepje liever aan de bovenkant gehad.

Ik kocht ooit voor 5.95 voor mijn visitekaartjes een aluminium doosje met dezelfde dekselconstructie. Ergens in mijn achterhoofd zeurt dan ook de gedachte dat PalmOne me met deze case een flinke poot uitdraait. Zijn hier mensen die die gedachte delen?

Hoedanook, ik wil een andere case. Deze oogt op het plaatje nog wel aardig en de lederen PIEL omhulsels vooral chique, en ik zag ook nog een aardige bij CoverTec. Maar ik heb geen zin om weer 30 tot 50 tot 80 euro uit te geven voor iets dat niet lekker 'draagt'. Daarom hier mijn vraag/ startpunt van een thread:
wat is de beste case voor de LifeDrive? Of zit er nog iets mooiers aan te komen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 juli 2005, 14:00
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Echt veel ervaringen met LifeDrive-cases zie ik nog niet voorbijkomen in de verschillende fora. Wat al wel een keer voorbij is gekomen, is een mogelijk probleem met het te warm worden van de LifeDrive, want alle gaatjes in de bodemplaat zitten daar niet voor niets en het is de vraag of een case die gaatjes voldoende vrij laat.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 juli 2005, 00:17
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Ik vind de palmOne HardCase niet erg handig voor dagelijks gebruik. Wel is hij zeer robuust! Ikzelf zou eerder voor de innopocket Metal case gaan of voor een chique Piel Frama. www.pdashop.nl
__________________
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023