alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|
||||
|
||||
Geen mogelijkheid voor 'roaming ringtone'
Op mijn witte AT&T Centro heb ik, in het 'Sounds & Alerts' menu, geen mogelijkheid om een 'roaming ringtone' in te stellen. Aangezien ik een Telfort abonnement heb en Telfort continue 'roamt' op het KPN netwerk ben ik dus de gansche dag aan het roamen en dus gebonden aan de verschikkelijke standaard ringtone.
Weet iemand een truc om alsnog een 'roaming ringtone' in te kunnen stellen? |
|
||||
|
||||
Even offtopic (sorry): maar wat is het nut/voordeel van zo'n roaming ringtone?
Las trouwens dat met dit programma het zou kunnen werken (dus prefs aanpassen): Profiles http://mytreo.net/downloads/profiles,19.html
|
||||
|
||||
Ringo
Op mijn in Nederland gekochte Centro kreeg ik icm met mijn Telfort prepaid dus ook alleen maar de roaming ringtone te horen. Ik heb sinds een tijd het programma Ringo op mijn Centro. Dankzij dit programma kan ik wel beltonen toekennen aan inkomde telefoonnummers.
|
|
||||
|
||||
Waarschijnlijk is het voordeel dat, doordat je een andere beltoon dan normaal hoort, je weet dat je in het buitenland bent en moet betalen als je gebeld wordt. Een soort hulpje misschien voor het geval je dacht dat je op je eigen netwerk zat en een hele poos bij wilt kletsen. Dat is helaas nog erg duur.
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Waarschijnlijk is het voordeel dat, doordat je een andere beltoon dan normaal hoort, je weet dat je in het buitenland bent en moet betalen als je gebeld wordt. Een soort hulpje misschien voor het geval je dacht dat je op je eigen netwerk zat en een hele poos bij wilt kletsen. Dat is helaas nog erg duur.
|
||||
|
||||
Citaat:
Las trouwens dat met dit programma het zou kunnen werken (dus prefs aanpassen): Profiles Profiles 1.07t (for Palm OS) - mytreo.net/downloads
Iemand wel ervaring met dit progje? |
|
||||
|
||||
Ik heb helemaal geen 'roaming ringtone' knop in het prefs scherm, dus ik weet niet of Ringo het zal gaan doen..... Ginkgo kan iig nog een ringtone toekennen aan een inkomende 'roamende' oproep.
Ik ga Ringo niet proberen trouwens. Ik heb al besloten over te stappen naar een andere provider. Dan heb ik het probleem alleen nog die paar weken per jaar dat ik in het buitenland ben..... Laatst gewijzigd door Rup.; 25 juni 2008 om 23:21. Reden: Post van ginkgo niet goed gelezen.... |
|
||||
|
||||
Ik deze 'wijsheid' hier vandaan: Roaming Ringtone so Annoying
|
||||
|
||||
Even flashforward naar 6 maanden later: hebben de prutsers van Telfort nog steeds roaming op KPN? Ik heb net een nieuw Telfort abonnement afgesloten, maar bedacht me dat dit wel een issue was ja.
![]()
|
||||
|
||||
Volgens mij roamen ze inderdaad nog steeds bij Telfort.... Ik ben dus maar overgestapt naar Vodafone. Kan ik eindelijk m'n eigen ringtones instellen....
|
|
||||
|
||||
En ik ben weer van Vodafone (23 EUR/maand) naar Telfort (16 EUR/maand) overgestapt. Ik hoop dat die 80 EUR per jaar besparing het waard zal zijn.
![]()
|
||||
|
||||
Nou ja, als je niet te zwaar aan je ringtones tilt..... Alhoewel, als jij een Nederlandse Centro hebt, dan schijn je een knop 'roaming ringtone' te hebben. Kun je alsnog je favoriete ringtone kiezen.
|
|
||||
|
||||
Hm, krijg toch mijn bedenkingen.
Maar 't hoeft al niet meer, 'k zie net dat mijn abonnementsaanvraag bij Telfort geweigerd is. Denk dat ze het niet zo leuk vonden dat ik al tot 3x toe legitiem mijn contract eerder bij ze opgezegd had. Prutsers bij Telfort. ![]()
|
||||
|
||||
Citaat: