Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06 maart 2004, 11:57
Ike
Guest
 
Berichten: n/a
Scerm reageert niet meer

Mijn T1 heeft de onhebbelijke neiging om af en toe niet meer te reageren op de stylus. De knoppen doen het prim en de palm reageert als normaal, maar zodra je iets met het scherm probeerd gebeurt er niets. Het is niet mogelijk om ergens op het scherm iets in te voeren of om op een knop te drukken. Een reset help niet en meestal is het na verloop van tijd spontaan verholpen. Is er iemand die mij een goede tip gan geven of kan uitleggen wat er aan de hand is?
Groetjes,
Ike
Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 maart 2004, 12:02
Kaz's schermafbeelding
Kaz Kaz is offline
Forumbikkel
Voornaam: Kasper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Locatie: Zeist
Berichten: 200
Stuur een bericht via MSN naar Kaz
Dan kun je proberen het scherm opnieuw te kalibreren met de digitizer.


Druk op het huisje, zoek dan prefs op en ga dan naar digitizer.

Daar moet je dan op 3 punten drukken, en daarna is het als het goed is verholpen
Met citaat reageren
  #3  
Oud 06 maart 2004, 12:08
Ike
Guest
 
Berichten: n/a
Het probleem is dat het scherm helemaal niet meer reageerd, nergens meer op. Ik kan niets selecteren ook niet de settings waar ik de digitiser kan hercalibreren.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 maart 2004, 12:41
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
De grote Tungsten T update al gedaan?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 maart 2004, 13:16
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Heb je er een screenprotector pasgeleden opgedaan die de boel een beetje afknelt?
__________________
Met citaat reageren
  #6  
Oud 06 maart 2004, 13:28
Ike
Guest
 
Berichten: n/a
De update heb ik inderdaad gedaan en ik heb geen screenprotector. De Palm doet het zoals normaal weer gewoon alsof er niets aan de hand is, maar het gebeurt tegenwoordig steeds vaker dat het scherm bevriesd en ik weet echt niet wat het zou kunnen zijn...

Groetjes,
Ike
Met citaat reageren
  #7  
Oud 06 maart 2004, 22:40
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Waarschijnlijk is je scherm echt niet goed meer en valt het niet softwarematig op te lossen. Je zou www.pdatechcenter.nl eens om advies kunnen vragen.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 26 mei 2006, 07:52
andelun
Guest
 
Berichten: n/a
Stylus werkt niet - Palm T

Bij mij werkt de stylus ook regelmatig niet meer. Dan zit er zo'n groot verschil tussen de plek waar de pen het scherm raakt en de plek waar het scherm op de pen reageert dat buttons niet meer aan te klikken zijn.
Resetten helpt maar even. Een harde reset helpt ook maar even. Geen idee waar dit aan ligt. Ik zal digifix opzoeken en installeren.

Om zonder pen toch bij Systeem -> Prefs -> Digitizer te komen om je stylus te callibreren doe je het volgende:

Druk zolang op de ronde knop tussen de navigatieknoppen tot je vanzelf op een Home-scherm komt. Is dit niet het venster van systeem dan druk je opnieuw tot het pop-up menu uitklapt. Navigeer dan naar Systeem en klik. Systeem verschijnt in het venster. Door te klikken selecteer je het eerste programma en met navigeren kun je Prefs selecteren. Op dezelfde manier kom je bij Digitizer en kun je callibreren.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023