Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18 juni 2003, 13:12
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Alternatief voor ThinkDB (SLTG)

Hoi,

Veelvuldig krijg ik een fatal exception met ThinkDB. Daarna is mijn bestand kapot.
De helpdesk is helaas niet meer per e-mail bereikbaar. Daarnaast blijkt de support niet erg goed te zijn en is de laatste update van heel lang geleden.
Eigenlijk wil ik dus wel van ThinkDB af, maar vind maar eens een goed alternatief. Nu heb ik zitten denken aan HanDBase. De support is daar stukken beter en ook komen er vaker updates uit. Alleen mis ik functionaliteit welke ik wel wil blijven gebruiken. Zo kun je bij ThinkDB werken met kleur en bij HanDBase niet. Zo kun je bijvoorbeeld snel zien wat je deze week moet doen (rood) en wat volgende week (blauw).

Wie weet een goed alternatief?

Groet,

Peter
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 juni 2003, 14:52
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Misschien J-File? Kijk anders even bij de Top10, daar staan er nog meer.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 juni 2003, 07:52
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
gebruik je het alleen voor taken? Dan kun je ook gaan denken aan outlners a la Shadow Plan...
__________________
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 juni 2003, 09:11
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Shadow gebruik ik ook, maar kent niet de mogelijkheden die ik nodig heb voor mijn weekplanner voor de krant. Hierin gooi ik alle verhaalonderwerpen, waarbij ik onder meer aangeef wie het verhaal schrijft en wie er een foto bij maakt, voor welke editie het bestemd is en op welke pagina ik het artikel plan. Daarnaast zit er bijvoorbeeld een checkbox bij voor de agenda. Zit daar een vinkje in, dan komt het onderwerp terecht in een agendalijst. Door gebruik van kleur, kun je heel erg makkelijk zien welk onderwerp deze week speelt en welke volgende week of de week erop. Die agendalijst synchroniseer ik weer met Access, exporteer ik naar Excel en maak er daar een tekstbestand van, om te kunnnen publiceren in de krant.
Met behulp van one to many, kan ik makkelijk filteren op welke verhalen of foto's iemand gaat maken, en wie ik ga vragen voor het maken van een verhaal of foto. Verder kan ik zien welke verhalen en/of foto's ik nog niet binnen heb en welke verhalen en/of foto's al zijn verwerkt in de krant.
Met een planningview kan ik door gebruik van kleur zien, welke verhalen ik al een plaatsje heb toebedeeld in de krant (zwart), welke nog niet maar wel deze week meemoeten (rood) en welke een week kunnen wachten (blauw).

Peter
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 juni 2003, 16:04
henri henri is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 27 april 2001
Locatie: de mooiste nieuwbouwstad van Nederland
Berichten: 42
Misschien ten onrechte, maar ThinkDB is toch omgetoverd tot SmartLists? Volgens mij is hun ondersteuning goed...

henri
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 juni 2003, 16:15
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Nou, dat valt dus vies tegen! Toen het nog ThinkDB was, kon je de helpdesk gewoon via e-mail bereiken. Nu kan dat alleen nog door ze te bellen. (Ergens in het buitenland, dus duur).

Ik heb ThinkDb het probleem ook ooit wel uitgelegd, maar het is niet continu reproduceerbaar dus moeilijk te vinden. Vaak kan ik met de file een maand werken zonder een fatal exception te krijgen, daarna is het ineens raak en de file kaduuk. Vast ergens een bug in het programma. Een soortgelijk probleem had volgens mij hackmaster ook. Nadat je het programma een x-aantal keren had geopend en gesloten, kreeg je een fatal exception.

Peter
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023