Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07 januari 2003, 10:34
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Tungsten touchscreen bovenkant

'Ola!

Sinds gisteren de trotse bezitter van een Tungsten T. Mijn Palm III kan het museum in.

Ik heb alleen gemerkt dat de bovenkant van het scherm niet zo gevoelig is. Het voelt met de stylus aan alsof de laag daar wat harder is en niet zo goed indrukt. Het gaat alleen om de bovenste 5 mm. Dus net lastig voor het openen van een menu oid. Ik las wel dat er meer problemen zijn, maar kan op de site van Palm er niets over vinden. Heeft iemand er meer ervaring mee? Ik vermoed dat mn leverancier wat lastig zou kunnen doen dus ik ben op zoek naar wat ondersteunendi informatie...

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 januari 2003, 10:48
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Klopt, er is een slechte serie afgeleverd door Palm, er zijn ook al meerdere topics over geweest op het forum, wat je moet doen is terug gaan met je Tungsten naar de winkel, en hem omruilen voor een nieuwe, probleem is namelijk bekend.

Succes, en alvast veel plezier met je Tungsten!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 07 januari 2003, 12:55
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Palm heeft een klein programmatje gemaakt om de gevoeligheid van je Tungsten T scherm te testen: TT Screen Tester .
Ik kwam dit net tegen op Brighthand en heb het zelf nog niet kunnen uitproberen.

Hetzelfde kun je waarschijnlijk ook bereiken door in NotePad horizontale en verticale lijnen te trekken

Scherm niet goed: omruilen voor een correct exemplaar!

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #4  
Oud 07 januari 2003, 13:45
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Het programma is niet van Palm, maar van een ontwikkelaar die niet aan Palm verbonden is. De link die hierboven staat is afkomstig uit de Software Connection, het Handango-deel dat Palm heeft opgenomen in de site.

Palm zelf heeft nog steeds niet toegegeven dat er iets mis is met een deel van de productie van de Tungsten's

- jp
Met citaat reageren
  #5  
Oud 07 januari 2003, 13:53
robnet
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Tungsten touchscreen bovenkant

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boss
'Ola!
Ik heb alleen gemerkt dat de bovenkant van het scherm niet zo gevoelig is.
Heb net m'n Tungsten binnen en 2 uur gecharged. Precies hetzelfde probleem. Eenvoudige manier om te testen om in Datebook op die dag selectors te tappen, boven in het scherm.

Heb zojuist PdaShop gebeld en ga hem omruilen.

Robert
Met citaat reageren
  #6  
Oud 07 januari 2003, 23:36
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Omruilen dan maar Ik zie er nu al tegen op om weer een paar dagen zonder te zitten.
Vanmiddag een SD-kaartje erbij gekocht, wat een feest. Nooit meer te weinig ruimte! En wat is die Hotsync snel vergeleken met mn Palm III
Met citaat reageren
  #7  
Oud 07 januari 2003, 23:50
robnet
Guest
 
Berichten: n/a
Ik moet 'm morgen (met pijn) op de post doen, en zal 'm missen. Wat een prachtig machientje!

SD kaart is onderweg (het is een 128 MB Kinston SD kaart geworden).

En USB sync is inderdaad heerlijk snel, vergeleken met vroeger.

Jammer van de digitizer problemen, maar de TT is echt een topper!

Robert
Met citaat reageren
  #8  
Oud 08 januari 2003, 21:32
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Nu krijg ik een mailtje van Palm Support dat het aan 'third party applications' zou liggen. Standaard onzin-verhaaltje... Moet je nog op gaan antwoorden ook. En Centralpoint Europe wil helaas niet ruilen zonder bevestiging van Palm dat het om een probleem gaat.

Laatst gewijzigd door Boss; 08 januari 2003 om 22:35.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 08 januari 2003, 22:45
StanTheMan
Guest
 
Berichten: n/a
heb anderhalve week geleden in Singapore ook een Tungsten T gekocht, met hetzelfde probleem.. terugbrengen naar de winkel is dus een probleem, opsturen kost tijd en geld.

ik had eerst het hierbovengenoemde programmatje geprobeerd, en inderdaad bovenin kwamen er maar moeizaam strepen. Balen dus.
Gebeld met palm support, opsturen maar (ze geven niet echt toe dat er een slechte lichting is)

hoe dan ook, heb m'n screen protector eraf gehaald en toen was het vrijwel hetzelfde, maar ben als een dolle met m'n vinger gaan wrijven over dat gedeelte, en heel veel met het pennetje daar geschreven en gedrukt (hij wordt toch omgeruild dacht ik), en wat blijkt nu: het werkt nu perfect..
in ieder geval zo goed dat ik bij opsturen zeker te weten hetzelfde apparaat terugkrijg..

ik zie wel wat er gebeurd, ben in mei toch weer in singapore, kan ik hem alsnog naar het palm service center brengen (is daar gewoon makkelijk te bereiken)

is dus een tip voor de mensen die weinig zin hebben om m op te sturen.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 16 januari 2003, 17:42
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Vandaag is de 2e aangekomen. De eerste had ik gelukkig nog niet op de post gedaan, want de 2e heeft hetzelfde probleem, maar dan nog veel erger.

Onmogelijk om een andere dag te kiezen in datebook!

Lijkt op een redelijk veel voorkomend probleem!

Gelukkig is de leverancier zeer behulpzaam en gaan ze eens kijken hoe het probleem goed op te lossen. Tot die tijd heb ik 2 exemplaren liggen
Met citaat reageren
  #11  
Oud 19 januari 2003, 16:36
Graf Zum Kotzen's schermafbeelding
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
Forumbikkel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 24 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 183
wisselende gevoeligheid

Ook ik heb vorige week een Tungsten-T vanuit Duitsland ontvangen die dit euvel vertoond. Het valt mij echter op dat het niet continu is, soms lukt het wel en soms lukt het niet om bv de dag in datebook te veranderen.

Het is voor mij moeilijk om het apparaat weer terug te sturen naar Duitsland. Kan je ook in NL via Palm deze Tungsten laten inruilen?

ps. ik vind het verder een fantastisch apparaat (combinatie met Sony Ericsson T68i werkt perfect).

GZK
Met citaat reageren
  #12  
Oud 19 januari 2003, 17:54
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Volgens mij moet je voor garantie altijd bij de leverancier zijn. Dat is voor mij de reden geweest om hem gewoon in NL te kopen.

Combi met t68i is inderdaad fantastisch! Al ergens programma's tegengekomen die speciaal voor deze combi zijn? Phonebook manager oid?

Grtz.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 19 januari 2003, 18:33
Murena's schermafbeelding
Murena Murena is offline
Fan van de Palmclub
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 06 november 2002
Locatie: Torenstad
Berichten: 276
Tsjonge, Die slechte lichting Palms is dan wel over heel de wereld uitgezet. Ik lees hierboven meldingen van Palms uit Signapore en Duitsland!
Lastig als je net van je nieuwe aankoop wilt gaan genieten.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 19 januari 2003, 20:10
Wodkadrinker Wodkadrinker is offline
Forumbikkel
Voornaam: Cor
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 december 2002
Locatie: Rijswijk
Berichten: 136
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Murena
Tsjonge, Die slechte lichting Palms is dan wel over heel de wereld uitgezet. Ik lees hierboven meldingen van Palms uit Signapore en Duitsland!
Lastig als je net van je nieuwe aankoop wilt gaan genieten.

Heb programma zojuist gedownload en komt tot conclusie dat bij mij het gebied rond het palm merk niet "juist " functioneerd met dit programma,het gekke is dan dat in Date book het weer wel goed werkt.
Twijvelachtig dus, maar mijn week begint op maandag en dit gedeelte werkt goed !!

Groet Wodkadrinker

tijd heb je niet,tijd maak je.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 20 januari 2003, 09:31
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Na wat verder testen is dat gebied er bij mij ook als 'slechtste' uitgekomen. Het is echt maar 2cm breed bij 0,5 cm hoog direct onder het Palm logo.

Er is op zich heel goed mee te leven. Maar voor €550,- verwacht ik toch echt perfectie en niet het begin van iets wat misschien erger zou kunnen worden!
Met citaat reageren
  #16  
Oud 29 januari 2003, 23:47
Doc Jeff
Guest
 
Berichten: n/a
Hi........ ik had dus ook dit probleem en heb Palm Support gebeld. Zij vertelden mij dat ik de Tungsten moest resetten en de software opnieuw moest installeren. Dat heb ik gedaan en : Hakuna Matata....hij doet het fantastisch ...!

Ik hoor graag of het bij anderen ook werkt......

groeten = Doc Jeff

Met citaat reageren
  #17  
Oud 30 januari 2003, 10:35
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Bij mij heeft dat dus niet gewerkt. De bovenkant voelde ook een beetje harder aan, alsof er geen verend laagje zat daar.

Maar ik las in een ander topic dat het losser zetten van een paar schroefjes ook wel wil helpen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023