Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18 juni 2001, 10:33
adroit
Guest
 
Berichten: n/a
Question

Op mijn werk gebruiken we Laptops onder Windows NT 4.0. Hoewel de hardware een USB poort bezit wordt deze niet ondersteund vanuit de Windows NT omgeving. Hier is niets aan te doen en dat wil ik dan maar zo laten.

Ik overweeg de aanschaf van een Palm500. Echter ik wil een Palm500 synchroniseren via de USB cradle en dan maar via de Serial port van de laptop. Hoe kan ik dit doen?
Is het voldoende om een USB naar serial port adapter te kopen?
Wordt de Palm500 ook opgeladen via de USB connectie?

Alle informatie is welkom, of verwijzingen naar waar ik meer informatie kan vinden. Ik heb bij Palm support site gekeken, maar kon niet iets vinden, wel over Mac serial synchronisatie, maar niet via Windows. Bijvoorbaat dank voor de informatie.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 juni 2001, 11:20
palmvx's schermafbeelding
palmvx palmvx is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 01 februari 2001
Berichten: 193
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door adroit
Op mijn werk gebruiken we Laptops onder Windows NT 4.0. Hoewel de hardware een USB poort bezit wordt deze niet ondersteund vanuit de Windows NT omgeving. Hier is niets aan te doen en dat wil ik dan maar zo laten.

Ik overweeg de aanschaf van een Palm500. Echter ik wil een Palm500 synchroniseren via de USB cradle en dan maar via de Serial port van de laptop. Hoe kan ik dit doen?
Is het voldoende om een USB naar serial port adapter te kopen?
Wordt de Palm500 ook opgeladen via de USB connectie?

Alle informatie is welkom, of verwijzingen naar waar ik meer informatie kan vinden. Ik heb bij Palm support site gekeken, maar kon niet iets vinden, wel over Mac serial synchronisatie, maar niet via Windows. Bijvoorbaat dank voor de informatie.
je moet dan een seriele cradle aanschaffen voor de m50X-serie. Je verliest hiermee wel de voordelen van het sneller synchroniseren (USB is bijna 5 keer zo snel!).

Een andere mogelijkheid is via infrarood maar dat is zelfs langzamer dan serieel. (ik weet trouwens niet of NT dit wel ondersteund....)

je kan de seriele cradle o.a. op de palmsite kopen

succes!
[Bewerkt door palmvx op 18-06-2001 om 11:25 AM]
__________________
The difference between men and boys is the size of their toys.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023