Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12 december 2005, 15:42
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Leven zonder Palm

Nu mijn Treo 650 opgestuurd is naar Palm en ik mijn agenda bijhoud op een papiertje is het misschien een mooi moment om eens te horen wat de PDA zo onmisbaar maakt. Juist die mensen die onvrijwillig afstand doen van hun Palm omdat er iets kapot is zullen vermoedelijk het gemis het hardst voelen. Maar wat mis je dan en (misschien nog wel interessanter) wat niet?
Nou, om te beginnen en vooral de agenda, want het gaat natuurlijk te ver om voor die (hopelijk) twee weken een papieren agenda aan te gaan schaffen, maar dat gekriebel op een gevouwen A4tje geeft absoluut niet het gevoel van overzicht dat Datebook5 kan bieden.
De Contacts. Natuurlijk heb ik de simkaart in een gewoon telefoontje gestopt en er stonden wat telefoonnummers op, maar het is schrikbarend te zien hoe vaak ik gebeld wordt door bekenden die er niet op staan, zodat ik telkens maar moet raden wie er aan de andere kant van de lijn zit. Wat een luxe om heel Outlook in je telefoon te hebben!
E-reader. Even tussendoor een paar bladzijden in een boek lezen is er niet meer bij.
Pocket Tunes. Geen muziekje meer in de trein als je er zin in hebt.
Het toetsenbord. Probeer maar weer eens een SMS te schrijven met T9.

En verder eigenlijk niks, terwijl er nog veel meer op stond. De spelletjes, WordToGo, TCPMP, Versamail, allemaal extra's die er blijkbaar helemaal niet toe doen. Misschien installeer ik veel minder op mijn Treo als ik hem terugkrijg. Hoewel de show off-factor (kijk eens wat mijn Treo allemaal kan) natuurlijk niet onderschat moet worden.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 december 2005, 16:03
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Nou ik denk dat je het aardig opgesomd hebt. Wat ik zal missen aan mijn LifeDrive is verder mijn vakantiefoto's die ik altijd bij me heb (leuk om even te kijken als het werk je een keer tot aan je wenkbrauwen staat) en toch DocsToGo, altijd en overal je belangrijke gegevens kunnen raadplegen. De connectitiviteit middels wifi en gprs over bluetooth zou ik ook behoorlijk missen. Maar verder niks, hoor!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 december 2005, 16:28
Canaria's schermafbeelding
Canaria Canaria is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carin
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 06 februari 2001
Locatie: Utrecht
Berichten: 126
Stuur een bericht via ICQ naar Canaria
Nee veel mis ik ook niet, ik heb enkele jaren zonder Palm gedaan. In die tijd synchroniseerde ik Outlook en/of iCal+AddressBook gewoon met mijn telefoon.
Een Palm is voor mij dus ook niet noodzakelijk, ik zou zonder kunnen.
Muziek (onmisbaar onderweg) luister ik net zo gemakkelijk via m'n iPod.
Wat ik wel mis na een tijdje is het zoeken op internet naar nieuwe applicaties, en natuurlijk Palmclub :P
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 december 2005, 18:16
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik gebruik mijn Treo in ieder geval niet meer als agenda. Ik vind dat "dat gekriebel" in een papieren agenda toch veel fijner en overzichtelijker. Iets wat ik opschrijf vergeet ik nooit meer, terwijl iets wat ik intik of schreef met de stylus wel. Nu heb ik, het idee iig, dat ik veel beter overzicht heb van mijn afspraken.

Wel gebruik ik de Treo om al mijn adressen bij te houden. En natuurlijk even snel email checken. En als ik met de auto op pad ben vind ik TomTom toch echt een killerapp.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 december 2005, 18:41
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Oei een leven zonder treo..... kan het me bijna niet meer voorstellen. Wat zou ik missen....Telefoon, toetsenbord voor sms, agenda, contactpersonen, sudoku, bejeweled, mp3 speler, tv gids, boodschappenlijst en mail denk ik. Want daar gebruik ik hem dagelijks voor. Andere telefoon kan net zo handig zijn, maar ja dan heb ik telefoon en pda. En dat heb ik nu ineen. Papieren agenda heb ik jaren geleden afgezworen. En ik ga ook niet meer terug. Dit is veel netter en handiger voor mij.

Camera zou ik heel eerlijk gezegd ook wel missen omdat ik toch veel vaker dan voorheen even snel een foto'tje maak. Doe ik er iets mee? Nee meestal niet, maar het is wel lekker voor de herinneringen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 december 2005, 18:54
Paco's schermafbeelding
Paco Paco is offline
Forumbikkel
Voornaam: Co
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mierlo-Hout
Berichten: 241
Ik zou vooral m'n adresboek missen. Heerlijk dat je rechtstreeks hieruit direct de juiste persoon kunt bellen. Ook m'n agenda (datebk5) zou ik heel erg missen. Denk dat ik veel zou vergeten als ik m'n takenlijstje niet meer zou hebben. Of lekker tussendoor even wat muziek luisteren of een spelletje doen. Mail en internet zou ik minder missen. Heel af en toe check ik wel eens de mail via m'n Treo, maar zeker niet dagelijks. Nee, voor mij echt een superapparaat en met het progje Radio control vergeet ik nooit meer m'n Treo in/uit te schakelen.

Kortom; ik ben zwaar verslaafd en de Treo gaat ook overal mee naartoe. Missen, als het even niet hoeft liever niet.............
__________________
Met vriendelijke groet,

Co


| Mijn Treo fotosite | Mijn Treo website |
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 december 2005, 23:15
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Ik kan best zonder mijn Zire 72S. Neem en hem ook niet overal mee toe. Maar ... niet te lang. Ga vooral contacts en agenda missen. Maar ook spelletjes en Handyshopper. Tja, er zit veel meer op maar daar kan ik denk ik zonder als het zou moeten.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 december 2005, 22:45
Ramesh's schermafbeelding
Ramesh Ramesh is offline
Persona non grata
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 15 november 2005
Locatie: Den Haag
Berichten: 29
Stuur een bericht via MSN naar Ramesh
Ik heb allerlei soorten Palm modellen gehad en kan geen maand zonder. Ik kan er echt alles op bij houden en als je er een goeie zoekmachine op hebt zitten ook alles gemakkelijk terug vinden. Ook zal ik de spelletjes, de foto's, filmpjes en het MSNen via Verichat erg missen (ik vind het echt fijn te kunnen chatten en je berichtjes gewoon te kunnen schrijven).
[SIZE=2]Op een gegeven moment raak je gewend aan een Palm en gebruik je hem alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Maar als je na een lange tijd ineens weer een Palm in je handen hebt dan zie je wat voor bijzonder apparaatje het eigenlijk is, het blijft een mooie uitvinding !!![/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]Groetjes Ramesh.[/SIZE]
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 december 2005, 23:06
buggeroff's schermafbeelding
buggeroff buggeroff is offline
TAFKAB
Voornaam: Jan Karel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 mei 2002
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 439
Leven zonder Palm ? De wereld houdt op te draaien tot ik weer een werkende Palm heb (of een aanvaardbaar alternatief met minstens de zelfde functionaliteit).

Ik heb wel eens gehad dat ik in gesprek met iemand was en mijn Palm op de grond viel. Grote paniek en einde gesprek, want de Palm deed het niet meer. Pas na een uur, toen alles weer hersteld was, was ik weer aanspreekbaar !

Jan Karel
__________________
Maak niet steeds dezelfde fout ! Er is keus genoeg !

Laatst gewijzigd door buggeroff; 19 december 2005 om 20:33.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 19 december 2005, 15:43
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Nou, ik heb hem weer terug en dat is net zo instructief als wanneer je hem niet hebt. Want heb ik nou veel SMS'jes verstuurd, veel muziek geluisterd, veel gelezen of veel afspraken opgeschreven in mijn agenda sinds ik hem weer heb? Nee, dus. Maar een aangenaam gevoel van overzicht (agenda en contacts) en van keuzevrijheid (muziek, boek lezen) heeft zich van mij meester gemaakt. Het enige wat me onrustig maakt is dat ik me afvraag of er nu werkelijk iets gerepareerd is; ik zit gewoon te wachten op de eerste spontane reset -reeks.
Ik geloof dat het uiteindelijk niet eens gaat om gebruikmaking van alle mogelijkheden op het toestel, het gaat er om dat je de mogelijkheid hebt om er gebruik van te maken als je dat wilt. Vandaar ook dat er allerlei ongebruikte programma's op staan, want stel je voor dat je opeens de aanvechting krijgt om een spelletje te spelen of het net op te gaan of een mailtje te versturen en het kan niet...
Dit is gewoon duur speelgoed van verwende mensen.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 19 december 2005, 15:45
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Dit is gewoon duur speelgoed van verwende mensen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023