Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Softwareontwikkeling

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Discussie gesloten
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 09 juni 2004, 15:03
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Citaat:
alarm -> agenda: helaas niet mogelijk, zie het forum van HB++.
Nooit geprobeerd maar zou je niet gewoon een agenda-entry kunnen maken, los van een de alarm functie. Ik zal eens naar het Calender voorbeeld van HB++ kijken wie weet kom ik wel met een ideetje
__________________
//Off Topic
  #42  
Oud 09 juni 2004, 15:18
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Navigatietoetsen zitten inderdaad "verkeerd om"
__________________
//Off Topic
  #43  
Oud 09 juni 2004, 15:51
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Gelukt!!

Gebruik deze code voor de linker en rechter navigatie toets - werkte op mijn T3, geen idee of het bij andere modellen wel of niet werkt:

==============
Private Sub Form_KeyPress(ByRef iChar As Integer, ByRef bForward As Boolean)
If KeyState=16777216 Then
'Code voor actie links
Field1.Text="Links"
ElseIf KeyState=33554432 Then
'Code voor actie rechts
Field1.Text="Rechts"
End If
End Sub
==============
__________________
//Off Topic
  #44  
Oud 10 juni 2004, 08:12
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Nog een suggestie, zet een default voor de kleuren bij de kleurenpreferenties
heb ik toch al? Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.
Citaat:
Gebruik deze code...
Dank je, links-rechts zit er inmiddels in. Gaz, wil jij de werking op een Sony wel testen?
Citaat:
Ik zal eens naar het Calender voorbeeld van HB++ kijken...
Heb ik al gedaan, deze heeft echter niets met Datebook te maken .

Ik heb ook de "zoomfactor" in de voorkeuren gezet. Dit houdt wel in dat eenieder de kleuren even opnieuw moet instellen.

De alarmfoutjes zijn er nu ook uit.
  #45  
Oud 10 juni 2004, 08:51
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Citaat:
heb ik toch al? Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.
Ik bedoel een knop waarmee de kleuren naar de beginstand worden gezet zoals jij die geprogrammeerd hebt.

Ook nog een esthetische suggestie: gebruik voor de zendernaam minder contrasterende kleuren - dus in plaats van wit en zwart gebruik bv wit en lichtblauw (D8D8FF) en beiden met dezelfde kleur tekst.

Ik ga dit weekend even kijken of ik een oplossing voor de agenda functie kan verzinnen.
__________________
//Off Topic
  #46  
Oud 10 juni 2004, 08:58
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Nog een ideetje - gejat van Euro2004 van tinystocks
Laat de gebruiker een interval instellen voor de alarmfunctie - dus instellen hoeveel minuten voor het echte begin van het programma het alarm afgaat - om snel nog even een te pakken , je oranje shirt aan te trekken en de TV /VCR aan te zetten!
__________________
//Off Topic
  #47  
Oud 10 juni 2004, 13:38
joop's schermafbeelding
joop joop is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 februari 2004
Berichten: 140
Frans/Chris

in de duitse trein-routeplanner, die ik altijd gebruik, (zie url hieronder)kun je de tijden van een gekozen route in je datebook laten opnemen met een memo erbij met een beschrijving. Er moet dus wel iets mogelijk zijn. Werkt prima, maar hoe ze het doen?

http://persoenlicherfahrplan.bahn.de...ery-p2w.exe/dn

Joop
  #48  
Oud 11 juni 2004, 07:02
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Ik bedoel een knop waarmee de kleuren naar de beginstand worden gezet zoals jij die geprogrammeerd hebt.
De "default" kleuren zijn willekeurig gekozen met als enige criterium dat er niet 2 dezelfde voorkomen. Ik ga zo'n knop dus niet maken.
Citaat:
Ook nog een esthetische suggestie: gebruik voor de zendernaam minder contrasterende kleuren - dus in plaats van wit en zwart gebruik bv wit en lichtblauw (D8D8FF) en beiden met dezelfde kleur tekst.
Ik maak gebruik van bitmaps die (iig op mijn T|T) bijna het hele dynamische geheugen opvreten. Ook hiervoor geldt: voorlopig de zenders alleen zwart/wit (misschien iets voor later).

Misschien dat ik nog wel iets ga doen aan een instelbaar alarm"interval". Het moet m.i. echter geen 2e Datebook worden.

Citaat:
Joop: Er moet dus wel iets mogelijk zijn.
Het is ook wel degelijk mogelijk, maar zelfs de ontwikkelaars van HB++ vinden het te moeilijk en raden het dus af. Het zit 'm in de honderden manieren van opslaan van een Datebook record.
Trouwens: Codewarrior geeft Datebook als sample kado bij hun ontwikkelsoftware, dus mogelijk is het zeker!
  #49  
Oud 11 juni 2004, 12:22
Plop
Guest
 
Berichten: n/a
Re: TV Gids (freeware)

Citaat:
Op 26-05-2004, om 12:33 heeft fransbr dit gezegd in bericht #1
Ik ben een beetje aan het stoeien geweest met HB++ om een TV Gids in elkaar te draaien die werkt met .pdb bestanden.
Hoi Frans,

Een geweldig initiatief. Ik heb het programma geprobeerd en vind het een hele verbetering t.o.v. de palmclub tv gids die ik nu met isiloX elke dag binnenhaal (meer overzicht, mogelijkheid om een alarm te zetten, de kleurcategorien). Dit is volgens mij een killer-app!

Is het al bekend of de dagelijkse .pdb's door de palmclub gehost kunnen worden? Dat zou het gebruikersgemak ten goede komen.

Is het trouwens mogelijk om meerdere dagen (bv. 3) tegelijk in de pdb's te zetten? Ik dank met name aan het weekend, dan kan ik vrijdag synchroniseren en dan thuis zaterdag en zondag een leuk tv programma uitzoeken.

Mvg. Remko.
  #50  
Oud 11 juni 2004, 13:21
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Re: TV Gids (freeware)

Citaat:
Is het al bekend of de dagelijkse .pdb's door de palmclub gehost kunnen worden? Dat zou het gebruikersgemak ten goede komen.
Ik heb nog steeds geen antwoord van Jean Paul hierover .
Citaat:
Is het trouwens mogelijk om meerdere dagen (bv. 3) tegelijk in de pdb's te zetten?
Ik haal standaard 4 dagen op, maar ik zit achter een firewall die een titel als "Erotic Nights" niet toestaat, waardoor het grabben soms niet goed gaat (zoals vandaag)
Daarom zie ik het geheel ook liever op palmclub.nl
  #51  
Oud 11 juni 2004, 13:57
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Re: Re: TV Gids (freeware)

Citaat:
Op 11-06-2004, om 14:21 heeft fransbr dit gezegd in bericht #53
Ik heb nog steeds geen antwoord van Jean Paul hierover .
Frans,
Gonny en ik waren op vakantie en zijn pas net terug. Ik heb je zojuist een e-mail met uitleg gestuurd.

- jp
  #52  
Oud 12 juni 2004, 11:01
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
FransBr, ik zie dat er rond middernacht een gat is in de programmering; dit is een bekend probleem bij xmltv waar zover ik weet nog geen goede oplossing voor is. Er is echter een veel betere grabber (TVGids_to_xml) die specifiek voor de nederlands markt is. Ik gebruik hem al langer en hij werkt perfect. Wellicht kun je deze gebruiken voor de xml data. Als je hulp nodig hebt bij de instellingen kan ik je wel helpen (het is echter zeer eenvoudig in te stellen via de .ini file).


(moest gewoon even die nieuwe, bewegende emoticons gebruiken)
__________________
//Off Topic
  #53  
Oud 12 juni 2004, 14:34
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Er is echter een veel betere grabber (TVGids_to_xml) die specifiek voor de nederlands markt is.
Ik kan deze link niet benaderen... Welke grabber is het? Die van Wolf? Die gebruik ik.
Trouwens: het gat is geen echt gat, maar de definitie van een dag. Het gat is inmiddels gedicht. Ik zal maandag een nieuwe versie klaar zetten, die ook een andere databasestructuur nodig heeft (de databases worden een stukje kleiner). Dus even geduld tot dan.

Laatst gewijzigd door fransbr; 12 juni 2004 om 15:01.
  #54  
Oud 12 juni 2004, 15:01
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
De link deed het vanochtend nog... probeer het later nog eens. Ik weet overigens niet van wie dit programma is.
__________________
//Off Topic
  #55  
Oud 13 juni 2004, 10:13
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
De link net getest en hij deed het weer.

Ik heb ook nog even gephotoshopt en een ander logo gemaakt. Het is een 44x44 en 144dpi bitmap die je voor FBTV kan gebruiken. Ik kan ook de andere resoluties maken als je wilt.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: bmp fbtv.bmp‎ (5,7 KB, 64x gelezen)
__________________
//Off Topic
  #56  
Oud 13 juni 2004, 14:15
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Frans: ook al heb je gezegd dat het geen tweede Date Book moet worden vind ik het vrij vervelend dat het alarm maar een keer afgaat. Nou ben ik wel een palmfreak, maar ik ben niet altijd bij m'n palm in de buurt. Dus een alarm dat meerdere malen afgaat (liefst met een tijdsinterval ertussen) is in ieder geval voor mij wenselijk.
  #57  
Oud 13 juni 2004, 21:20
contekst contekst is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 22 november 2001
Locatie: Tiel
Berichten: 125
MMM, te gek

hartelijk dank, ik vind het progje te gek. Dus heb ik ook meteen wat te zeuren: dwars op mijn T3 scherm zou ik een een beter overzicht hebben als er 320 x 480 mogelijk zou zijn. Ik ben geen programmeur, dus heb geen idee wat ik vraag. Maar als gebruiker...
__________________
hans
  #58  
Oud 13 juni 2004, 21:47
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Re: MMM, te gek

Citaat:
Op 13-06-2004, om 22:20 heeft contekst dit gezegd in bericht #60
als er 320 x 480 mogelijk zou zijn. Ik ben geen programmeur, dus heb geen idee wat ik vraag. Maar als gebruiker...
Dat kan nog niet in de publieke versie van HB++ 1.04 (het pakket waarmee dit is gemaakt). In versie 1.05 kan dit wel, maar die is er nog niet (publiekelijk dan). Zodra 1.05 uit is ligt het aan de ontwikkelaar of hij zijn applicatie geschikt maakt voor HiRes+.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #59  
Oud 14 juni 2004, 08:41
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
De link net getest en hij deed het weer.
Klopt, ik heb het "even" bekeken en is het overwegen waard. De grabber die ik gebruik heeft het voordeel dat-ie veel sneller is (Wolf heeft alles al klaar staan als xml), maar bevat geen kijkwijzer info.

Citaat:
Ik heb ook nog even gephotoshopt en een ander logo gemaakt. Het is een 44x44 en 144dpi bitmap die je voor FBTV kan gebruiken. Ik kan ook de andere resoluties maken als je wilt.
Graag, het is me nog niet gelukt om "list" icons te maken. LoRes icons zijn niet echt nodig (het programma draait toch niet LoRes.

Citaat:
Dus een alarm dat meerdere malen afgaat...
Dit is in de huidige opzet (nog) niet mogelijk. Als er een Datebook export komt wellicht wel.

Citaat:
...als er 320 x 480 mogelijk ...
Voorlopig dus nog even niet.
  #60  
Oud 14 juni 2004, 10:53
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Frans, je hebt email
__________________
//Off Topic
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023