Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19 juni 2003, 07:50
Michel
Guest
 
Berichten: n/a
alle afspraken na HotSync naar één datum

Hallo,

Ik heb vanochtend een HotSync uit gevoerd waarna in zowel mijn palm M515 met DateBk5 als op mijn computer met outlook 2000 al mijn afspraken verplaatst zijn naar één datum. Kan ik dit nog verhelpen.

Groet Michel
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 juni 2003, 09:01
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Heb je misschien recent een backup gemaakt van Outlook of van je Palm? Dan zou je het terug kunnen zetten.

Hoe heb je dit trouwens voor elkaar gekregen?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 juni 2003, 09:12
Michel
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy alle afspraken na HotSync naar één datum

Hallo MGMHECK

Zoals bij bijna alle computer problemen, je doet wat je normaal altijd doet maar komt er achter dat het resultaat in de verste verte niet lijkt op wat je anders te zien krijgt.
Verder was ik in de veronderstelling dat je bij een HotSync ook al een soort back-up maakt.

groet Michel
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 juni 2003, 09:20
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Re: alle afspraken na HotSync naar één datum

Citaat:
Op 19-06-2003, om 10:12 heeft Michel dit gezegd in bericht #3
Verder was ik in de veronderstelling dat je bij een HotSync ook al een soort back-up maakt.
Ik hoop dat je nog steeds geen kater hebt!
Die backup staat in c:/palm/<gebruikersnaam>/databook

De twee bestandjes die je daar aantreft moet even ergens kopieren (diskette?) voor je weer hotsynct, zodat je eventueel altijd weer in deze staat kunt terug zetten.
Het databook.bak bestand is de backup. Als je datebook.dat hernoemt tot databook.000 en datebook.bak tot datebook.dat kun je na een hotsync hopen dat je afspraken weer op de oude plek staan.
Maar nogmaals, maar eerst een kopie van deze twee bestanden. Als je niet zeker weet of er nog meer beschadigd is kun je waarschijnlijk het beste eerst een kopie maken van de hele map c:/palm/<gebruikersnaam>/ voor je verder gaat.



Hope this helps.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 juni 2003, 10:08
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Als je pocketmirror gebruikt wordt er dan ook een backup gemaakt in je gebruikersmap? Ik dacht van niet, maar misschien vergis ik me.

Verder, volgens mij bedoel je overal waar je "databook" schrijft eigenlijk "datebook". Zal wel een slip of the finger zijn...
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 juni 2003, 15:47
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Als je Pocketmirror gebruikt staat de data (uiteraard) ook onder je
documents en settings folder op je pc.
In de folder van palm\username\etc. hebben de datafiles PM als voor-
voegsel.
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #7  
Oud 19 juni 2003, 16:15
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Oh ok, dat wist ik niet. Weer wat geleerd.

Maar ik ben wel benieuwd of Michel zijn data weer op de goede plek heeft terug gekregen.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 20 juni 2003, 07:08
Michel
Guest
 
Berichten: n/a
alle afspraken na HotSync naar één datum

Nee tot nu toe niet, ik heb ook de pocketmirror in gebruik, zodoende kon ik de bestanden date-book.bak en datebook.dat niet vinden. Verder heeft men op mijn werk de mail via een server die het hele bestand zodanig beheert dat een persoonlijke mailbox moeilijk terug te zetten is dus ook de out-lookagenda (volgens onze beheerder) verder kan ik alleen de bestanden datebook.prv + PMCats + PMRecs + PMSettings vinden.
toch bedankt voor alle tips, fijn dat andere er wel iets van leren.
groet Michel
Met citaat reageren
  #9  
Oud 20 juni 2003, 07:18
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Lullig voor je Overigens wel vreemd dat ze op je werk blijkbaar niet weten waar eenieders gegevens staan.
Overigens, voor de zekerheid. Heb je op de harddisk van je eigen pc (dus geen netwerk-station) gekeken of er uberhaupt een map is van je palm. Ik bedoel eigenlijk heb je gezocht (met de bestanden-zoekfunctie van windows) naar die bestanden?

Tot slot, ja ik weet het: het is mosterd na de maaltijd, maar misschien moet je een backupprogramma gaan gebruiken dat vanaf je palm werkt. Zelf gebruik ik BackupMan en dat werkt fantastisch. Je maakt een backup op je sd-card - je kunt backups ook schedulen - en die kun je dan ook weer zonder problemen terug zetten. Ik weet aleen niet zeker of BackupMan ook op non-os5-machines werkt?
Succes ermee.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 20 juni 2003, 07:35
Michel
Guest
 
Berichten: n/a
alle afspraken na HotSync naar één datum

wel gezocht, ik heb ook een map Palm op mijn C:\, maar niet gevonden, tenminste geen -.bak bestanden.
hoe zit het trouwens met DateBk5 en de standaard agenda, kan ik de agenda verwijderen of moet deze nog actief blijven ?
groet Michel
Met citaat reageren
  #11  
Oud 20 juni 2003, 10:03
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
DateBk5 maakt gebruik van de standaard Date Book database. En volgens mij wordt het verwijderen van de standaardpakketten ook afgeraden. Deze zitten in FlashROM, dus je kan er niet zomaar bij (wel met Jackflash).

In je Palmfolder moet een folder staan met je HotSyncnaam (of de eerste letters daarvan), daarin komen je gegevens terecht na een HotSync.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #12  
Oud 20 juni 2003, 10:45
Michel
Guest
 
Berichten: n/a
alle afspraken na HotSync naar één datum

Het blijkt toch een groter probleem te zijn; er schijnt een virusmelding op de mail surver te zijn ge-weest, waarna onze IT een anty-virus programma heeft gestart. Deze heeft bij alle PDA’s een fout veroorzaakt. Alle afspraken naar een datum en een tijdstip. Nu laat ik hen het voor alle gebruikers oplossen. Wel heb ik de volgende melding van HotSync Loc :

Error : 0008001
Your handheld has not previously been synchronized to the currently open Outlook profile (or you have changeed your handheld user name).
if you have reset or renamed your handheld , delete the pocketMirror Note from Outlook and re-synchronize.

maar we blijven proberen...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023