Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12 juni 2003, 23:09
Nico-de-Pico
Guest
 
Berichten: n/a
Question Syncen met Tasktimer 5.1 mogelijk?

Yo,

Ben spiksplinternieuw hier en erg enthousiast over de deelnemers en start dus maar meteen met een vraag.
Na eindeloos sites doorploegen op wat nou de verschillen zijn tussen een Palm en een pocket-pc (klinkt gek, maar dat is waanzinnig moeilijk goed op een rijtje te krijgen) eindelijk op deze site op een thread gestuit waar het dan toch allemaal eens lekker uitgelegd stond (nou ja bijna alles...). Ik mag wel zeggen, een verademing! Duidelijke antwoorden en betrokken deelnemers. Puntje erbij voor Palm.
Punt is, ik sta op het punt er 2 te kopen, voor mij en voor mijn vrouw (let wel: vooralsnog gaat het om 2 pda's; dat kunnen nog steeds ppc's worden en ik wil er wel 2 met hetzelfde OS. Vandaar). Kweenognie precies welke (Zire 71 en een Tungsten T?), maar het geheel gaat alsnog niét door als de agenda niet te synchroniseren is met Tasktimer 5.1. Deze agenda/plannings-software draait bij mijn vrouw op het werk en het syncen daarmee is het enige argument waarmee ik haar tot een pda kan overhalen. Dus als dat alleen met een ppc gaat, dan vrees ik dat ik, dat ik... nee dat is te erg (). Kortom, HELP! Heeft er iemand ervaring met Tasktimer en moet ik dan evt. nog aanvullende software scoren? En quanta kosta dan? Alvast bedankt. (Volgende keer hou ik 't korter, dat beloof ik)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 juni 2003, 00:14
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Hoi,

welkom op dit forum. Een zoektocht op de site van TaskTimer levert het volgende op:

Citaat:
Q: What is the improvement for the mobile user?
A: A new Selective Docking feature will provide the mobile user with the option of traveling with part of the main database only. There are different possibilities of selection, ranging from the absolute minimum of data to the complete database. Also, TaskTimer allows you to synchronize with the Palm Operating System or Windows CE hand held device by utilizing the Intellisync software.
bron: http://www.timedesign.com/Pages/faqs.html

Lijkt me duidelijk. Het kan met allebei, dus ik zou maar voor de Palm gaan Ik geloof overigens wel dat je voor Intellisync moet betalen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 juni 2003, 22:30
Nico-de-Pico
Guest
 
Berichten: n/a
Yo,

Nou eh... mursie bokoep zeggen ze elders. Ik ga eens even achter die snurkers van Intellisync aan. Kan ik nu eens gaan piekeren over die andere grote levensvraag: word het een Palm of een Clié? Of van beiden een? En welke Clié dan? Nou ja, over de verschillen en redenen waarom je voor de een of de ander zou moeten kiezen is vast wel een thread te vinden. U allen hoort nog van mij. In ieder geval erg bedankt voor de snelle reaxi.
Spriek joe later
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 juni 2003, 09:56
Yoshi's schermafbeelding
Yoshi Yoshi is offline
Forumbikkel
Voornaam: Marco
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 07 april 2003
Locatie: Kwintsheul
Berichten: 132
Nico-de-Pico, werkt je vrouw wellicht bij de Rabobank ?

groet
Marco
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel - Theo Maassen, Functioneel Naakt

I'm not mentally unstable, i'm emotionally flexible - Theo Maassen, Functional Nudity
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 juni 2003, 11:34
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ook handig is het Modeloverzicht, de Sony Clie SJ22 en SJ33 staan er (nog) niet in, dus hierover zul je nog wel moeten zoeken op de forums.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 juni 2003, 14:44
Nico-de-Pico
Guest
 
Berichten: n/a
Yo Marco en K-monster,

Nah, ze werkt niet bij de Rabo (wel in de geldbusiness overigens). Ben wel benieuwd hoe je daar zo bijkomt.

Ik zal die vergelijkende warentest eens onder de loep nemen, dank daarvoor. Komend weekend maar eens lekker ouwerwets aan de pc gekluisterd zitten om alle ins en outs helder te krijgen. Nou maar hopen dat het flink regent .

Van groetemans,
Nico
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 juni 2003, 14:58
Yoshi's schermafbeelding
Yoshi Yoshi is offline
Forumbikkel
Voornaam: Marco
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 07 april 2003
Locatie: Kwintsheul
Berichten: 132
Ik ben zelf werkzaam bij de Rabobank en we zijn ditjaar overgegaan op Outlook als agenda, daarvoor gebruikten we dus TaskTimer en ik dacht dat wij echt zo ongeveer de enige in de wereld waren die dat (soms frustrerend) pakket gebruikten. Vandaar mijn vraag.

groetjes
Marco
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel - Theo Maassen, Functioneel Naakt

I'm not mentally unstable, i'm emotionally flexible - Theo Maassen, Functional Nudity
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 juni 2003, 21:39
Nico-de-Pico
Guest
 
Berichten: n/a
Yo,

De nadelen van Tasktimer zitten 'm blijkbaar niet alleen het in frustratie oproepend gehalte maar ook in de synchronisatie mogelijkheden (ofschoon moeder de vrouw het tot nog toe een prettig programma vindt, maar wat niet weet dat niet kent).
Ben nl. achter intellisync aan geweest (www.pumatech.com) en dat kost maar liefst $70. Als je dan een palmpje uitzoekt en modellen op een meerprijs van 100 euro af laat vallen, dan is dat zeker iets om ook mee te nemen. Aan de andere kant heb je voor een ppc hetzelfde programma nodig, dus da's weer geen reden om die toch weer te overwegen.
Je snapt, ik ben een trage beslisser (maar wel een goeie!).

Is intellisync dan echt het enige programma voor dit soort zaken? Iemand?

Groeten, Nico
Met citaat reageren
  #9  
Oud 16 juni 2003, 21:45
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Algemene vraag: wordt Intellisync niet met een aantal palms meegeleverd?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 16 juni 2003, 22:29
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Alle Sony´s krijgen toch IntelliSync Lite meegeleverd? De Lite versie is echter vrij irritant voor zover ik het hier gelezen, gezien de schermpjes waarbij toestemming gevraagd wordt tot wijziging e.d. Niet echt netjes vind ik om zo een programma af te leveren. Bij een sharewareprogramma dat nog geregistreerd moet worden, oké, maar niet bij een meegeleverd pakket. Maar eerlijk is eerlijk, het fijne weet ik er niet van, ik heb immers geen Sony.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 17 juni 2003, 15:20
Yoshi's schermafbeelding
Yoshi Yoshi is offline
Forumbikkel
Voornaam: Marco
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 07 april 2003
Locatie: Kwintsheul
Berichten: 132
Ik gebruik Intellisync via de werkgever, is dat niet mogelijk voor je vrouw?? Zijn toch wel meer Palmgebruikers bij die werkgever

greetz
Marco
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel - Theo Maassen, Functioneel Naakt

I'm not mentally unstable, i'm emotionally flexible - Theo Maassen, Functional Nudity
Met citaat reageren
  #12  
Oud 18 juni 2003, 10:18
Nico-de-Pico
Guest
 
Berichten: n/a
Niet het hele bedrijf werkt met tasktimer. Alleen (account)managers en links en rechts iemand die in de buitendienst zit, voor zover ik weet. Gezien de overige arbeidsvoorwaarden zou een palmpje er ook nog wel afkunnen, lijkt me maar dat is dus niet zo. Collega's hebben zo'n ding ook nog niet. Onbegrijpelijk.
Hoe zit dat met intellisync-lite en die lastige schermpjes? Wat zijn dat voor schermpjes? En is dat bij elke synchronisatie lastige vragen stellen of alleen maar zo af en toe?

Groeten, Nico
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023