Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > TouchPad

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15 december 2011, 15:12
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Touchpad via USB aan PC: opletten!

Even iets delen met de gemeenschap hier. Gisteren heb ik immers even een licht paniekmoment gehad. Allez, met die paniek viel het nogal mee, ik had immers net een lekker glaasje whisky binnen, en dat kalmeert een mens toch wat... Voor alle duidelijkheid, 't was maar één glaasje en 't is bij één glaasje gebleven (vóór ik me hier een reputatie op de hals haal ).

Ik hing m'n TP aan m'n PC via USB met de bedoeling er enkele PDFs op te zetten die ik via m'n PC had gedownloaded. Toen ik de mappenstructuur bekeek vond ik echter dat deze niet echt duidelijk was en besloot ik deze wat bij te schaven. Ik had de bedoeling enkel mappen die ik in 't verleden zelf aanmaakte te verslepen en te hernoemen, maar per ongeluk sleepte ik de root van de TP in een map, zodat *alle* bestanden daar in een map "HP Touchpad" terecht kwamen. 'k Had het eerst niet gezien, en toen ik m'n TP loskoppelde kreeg ik een notification dat er applicaties uninstalled waren en dat een recovery zou starten die wat tijd zou vergen... Direct de TP terug aan de PC gehangen, de schade herkend, en alles terug op de juiste plaats gezet, maar de recovery was al onderweg.

Gedurende een half uur stond er geen enkele app (buiten de standaard apps) meer op m'n TP. Ik zag de TP ze allen terug downloaden, maar besefte dat preware en alles wat ik via die weg binnenhaalde niet uit de app catalog zouden worden gerecupereerd. Maar, geen paniek. Van zodra alle apps uit de app catalog er terug waren, verscheen ook al de rest, inclusief alle instellingen. Dat laatste allicht omdat ik de bestanden tijdens de recovery terug had geplaatst.

Conclusie: niets gebeurd (oef), behalve dan dat nu al m'n icoontjes in een andere volgorde staan.
Maar toch een les geleerd dat je via USB weldegelijk behoorlijk wat om zeep kan helpen... Gelukkig is webOS hier redelijk tegen beschermd en was ik snel genoeg om alles terug te plaatsen.

Wim
__________________
Jaren aan een stuk Palm Vx (van dag 1), tijdje Palmloos en doelloos (door overlijden van seriële bus), dan onverhoopt Palm Pre en instant webOS-fan. En nu Touchpad 32GB.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023