Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 02 maart 2007, 20:19
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anneloes Bekijk bericht
@rob: had jij me niet gemaild dat je me ook aan eentje kon helpen?
Mocht je niet genoeg exemplaren kunnen vinden mag je die van mij wel lenen.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #22  
Oud 02 maart 2007, 20:20
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
@Anneloes: Je moet VIER!! van die dingen zien te vinden? Oeps, dat zal niet mee vallen. Misschien dat je dan toch naar alternatieven moet zoeken.
Als je er een paar maanden de tijd voor hebt moet het toch lukken?

In ieder geval veel succes met zoeken.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 08 maart 2007, 00:43
Elmo Elmo is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 04 maart 2007
Berichten: 25
Ik heb een Tungsten W en gebruik hem om de hele dag door kleine notitites te maken. Maar hij hoeft dan dus niet de hele dag aan te staan. Ik noteer wat en klik dan op de aan/uit-knop om hem uit te zetten. En als ik hem voor de volgende notitie weer aan zet met die knop, dan staat het scherm voor dat ik voor had staan toen ik hem uitzette. Dan kan ik meteen verder met de volgende aantekening. Dat scheelt echt in het accugebruik volgens mij. Misschien zit jij ook niet continu gegevens in te voeren? Dan zou dit een optie kunnen zijn. (Ik weet natuurlijk niet in hoeverre mijn verhaal ook voor andere PDA's geldt.)

Je moet natuurlijk voor de veiligheid wel regelmatig saven, en dat moet dus ook op de geheugenkaart kunnen, al ben ik er zelf nog niet helemaal achter hoe dat moet.

Ik heb de mijne twee weken geleden gekocht van een bedrijf dat ze via Marktplaats nieuw verkoopt voor 75 euro.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 08 maart 2007, 08:17
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elmo Bekijk bericht
...Ik weet natuurlijk niet in hoeverre mijn verhaal ook voor andere PDA's geldt......
Dat geldt voor alle PDA's, ook die gebruik maken van Windows Mobile (pocket pc).
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #25  
Oud 08 maart 2007, 12:24
Anneloes
Guest
 
Berichten: n/a
Ik weet het ... moeilijk voor te stellen. Maar ik zit dus de hele dag door gegevens in te voeren en de pda moet dus minimaal 12 uur aan kunnen staan achter elkaar (misschien een keertje een half uur uit voor lunch, of 5 minuten tussendoor, maar dan blijven er nog steeds 10 uur over. Ik heb ondertussen 1 Sony SL-10 kunnen bemachtigen, een tweede is on the way, en er lopen nog een aantal marktplaats opties. Fingers crossed.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 08 maart 2007, 13:41
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Waarschijnlijk ga je gebruik maken van oplaadbare batterijen (NiMh). lees deze thread dan ook even (uit de ouwe doos).
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #27  
Oud 19 maart 2007, 09:28
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
En, al genoeg CLie's gevonden.

Laat tzt eens iets horen uit de Rimboe.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #28  
Oud 21 maart 2007, 19:14
Anneloes
Guest
 
Berichten: n/a
Heb nu alle 4 Sony's op de kop weten te tikken (allemaal tweedehands natuurlijk). Er zitten alleen nog geen geheugenkaartjes in, dus daar moet ik nog even achteraan. En die beschermhoesjes moet ik ook nog aan schaffen. Heb nog anderhalve week voordat ik de bush in ga .. Moet lukken.
Groetjes
Met citaat reageren
  #29  
Oud 21 maart 2007, 20:10
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Ik heb nog twee 128MB memory-sticks voor je liggen. Samen voor E10,- ?? (incl verzendkosten van toch zeker wel 88 cent !! )
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #30  
Oud 21 maart 2007, 20:43
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Let wel op het type memorystick dat je koopt: memorystick pro zal niet werken in de SL10. 128MB is daarmee gelijk de maximumgrootte (of je moet een duo-stick hebben met schuifje om tussen twee 128MB compartimenten te switchen).
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #31  
Oud 23 maart 2007, 17:19
Anneloes
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi Rob,
lijkt me prima! zijn ze compatible met mijn sony clie peg-10 (zie berichtje hieronder van Bram)? Waar kan het geld naar toe?
Met citaat reageren
  #32  
Oud 23 maart 2007, 17:25
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Ja hoor, ik gebruikte ze zelf ook.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #33  
Oud 23 maart 2007, 17:26
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik heb nog een metalen beschermhoesje, als je nog hoesjes zoekt. Je moet de Palm er alleen niet ondersteboven inhouden, want dan valt hij eruit. Deze is het.

6 EUR incl. opsturen?

Vergeet niet de backupsoftware te testen voordat je vertrekt. De Clie's hebben Cliebackup meegeleverd, die werkt prima, maar hebben als nadeel dat je ze niet kunt instellen elke avond of elk uur een backup te maken.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #34  
Oud 29 maart 2007, 14:32
Anneloes
Guest
 
Berichten: n/a
Beschermingshoezen nodig!

Voor bescherming van de aangeschafde Sony clie sl10's die ik nu heb, heb ik bij otterbox armor 2600 aangeschaft. Echter deze zijn VEEELS te groot en te lomp. Ik moet er immers de hele dag mee in mijn hand rondlopen terwijl ik data invoer. Het is voor mij dus wel belangrijk dat er een (kunstof/leer) hoes omheen zit en juist ook over het scherm, maar het moet handzaam blijven. De aluminium cases (bv proporta al. case) die ik in de reviews heb gevonden lijken mij vrij onhandig, omdat je altijd met een "klep" zit die open staat als je er op werkt. Bovendien zit er geen bescherming over het scherm als je er op werkt. Ik heb ook nog wel een aantal andere kunstof/leren cases gezien (meeste ook met zo'n klep, maar sommige kunststof gemaakte (de proporta siliconen case; leek me heel geschikt!) hebben dat niet). Alleen hier staat bij dat deze geschikt zijn voor de Palm Zire 72 ... (en dus niet voor mijn model?)...
Wat kunnen jullie me aanraden en waar kan ik deze aanschaffen?
Heel lomp gesteld is zo'n klep aan een leren case niet het einde, want die kan ik er altijd nog afzagen .. als er maar een cover over het beeldscherm zit.
Wederom bedankt voor de adviezen!

p.s. Rob: de geheugenkaartjes zijn perfect aangekomen en ik heb het geld overgemaakt. Bedankt hiervoor!!
Met citaat reageren
  #35  
Oud 29 maart 2007, 14:36
Anneloes
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Ik heb nog een metalen beschermhoesje, als je nog hoesjes zoekt. Je moet de Palm er alleen niet ondersteboven inhouden, want dan valt hij eruit. Deze is het.

6 EUR incl. opsturen?

Vergeet niet de backupsoftware te testen voordat je vertrekt. De Clie's hebben Cliebackup meegeleverd, die werkt prima, maar hebben als nadeel dat je ze niet kunt instellen elke avond of elk uur een backup te maken.
Gazpacho, wat bedoel je met backup software testen (sorry ik weet nog steeds niks van pda's..)? Ik heb installatie cd-roms meegeleverd gekregen bij de clie's, en probeer nu wegwijs te worden uit alle mogelijkheden en de geheugenkaartjes .. mijn software erop te installeren etc.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 29 maart 2007, 14:46
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Anneloes, voor zover ik weet hebben vrijwel alle cases voor de SL10 een klep. Leer of aluminium, dat maakt niet uit. Tijdens het werken klap je het open (bij leer kun je het ook nog 360 graden achter de Clie terugvouwen, bij aluminium blijft het in een hoek van 180-200 graden open). Er zijn geen siliconen cases beschikbaar voor de Sl10. Overigens zijn die klepjes zo open en dichtgeklapt. Ze zijn geenzins onhandig.

Behalve de Otterbox zijn er geen andere cases die *en* het scherm gecoverd hebben *en* doorzichtig zijn zodat je ermee kunt werken. Dat kan ook immers niet: je wil iets hards en doorzichtig voor het scherm hebben, maar je wil het scherm ook nog kunnen aanraken. Dat kan dus niet.

----

Je hebt voor de Sony Clie SL10 gekozen omdat je ook backupsoftware wil draaien, neem ik aan. Daar heb je ook al die memory sticks voor gekocht. Wat ik bedoel met testen, is de backupsoftware testen! Voer wat data in je programma in, maak een backup op de geheugenkaart, haal de batterijen uit de Clie zodat alle data en programma's weg zijn, en probeer de restore van de geheugenkaart terug te halen, en kijk of al je data en programma's weer terug zijn.

Een backupprogramma is meegeleverd in de vorm van Cliebackup.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #37  
Oud 05 januari 2008, 16:53
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
En, Anneloes, al weer terug. Toch wel benieuwd hoe het vergaan is met de pda's (en natuurlijk jou en de bavianen).
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023