Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02 juni 2012, 13:18
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
App Catalog niet bereikbaar (Pre3)

Hallo,

Sinds een paar dagen is de App Catalog op mijn Pre3 niet bereikbaar. Ik krijg alleen aan gedeelte in beeld, maar het 'wieltje' blijft continu daarien zonder resultaat..
Iemand dezelfde ervaring?
Misschien draaien ze op 'noodstroom' bij HP...?
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #2  
Oud 02 juni 2012, 14:05
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik merk momenteel geen problemen met de toegang. Alhoewel het me wel opviel dat ik net Spotify in de lijst zag staan. Dat programma werkt helemaal niet op een webOS 2 toestel en zou dus niet getoond moeten worden.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 02 juni 2012, 16:58
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Vreemd.... Ik kreeg overigens net een melding van een software update van Quickoffice Beta 1.0.585: Download failed en zie in mijn Launcher bij de apps ipv Quickoffice, nu alleen zo'n oranje driehoekje met een een uitroepteken. Volgens de informatie is het (in hoofdletters) PALM INTERNAL USE ONLY...
De App Catalog werkt nog steeds niet...Het lijkt me dat er iets mis is bij de catalogusjongens en meisjes, want mijn internet e.d. werkt prima..Nu is alleen mijn Quicoffice niet meer bruikbaar...
Hopelijk wordt het snel hersteld...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #4  
Oud 02 juni 2012, 17:44
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Het schijnt dat ik niet de enige ben met dit probleem...
Dus oppassen met het updaten van Quickoffice...
What's happened to Quickoffice for phones? - webOS Nation Forums
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 juni 2012, 22:04
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Ik heb met mijn Pre2 geen problemen met het benaderen van de App Cat.

Wel vanmorgen een bericht ontvangen over een update van QuickOffice, die inderdaad op de Pre2 niet leidt tot het verwachte resultaat: een update.

In eerste instantie dacht ik ook dat door het mislukken van de update QuickOffice niet meer bruikbaar was. Als je echter kiest voor (iets van) 'niet downloaden', dan werkt 't gewoon weer.
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 02 juni 2012, 23:12
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
Ik kan de App Catalog wel bereiken met mijn Pré3, maar sinds een paar dagen geeft de categorie 'What's new?' een zeer vreemd lijstje. Het lijkt alsof er allemaal nieuwe apps bij zijn gekomen, maar bij nader inzien zijn het juist allemaal oude. Dus helemaal in orde is het niet, nee.

Vriendelijke groet,
Paul Sprangers
Met citaat reageren
  #7  
Oud 04 juni 2012, 09:18
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
Op mijn Pre3 werkt de App Catalog nog goed, maar ik heb de QuickOffice update nog niet geïnstalleerd. Ik daar dus beter daar nog even mee wachten. Ik zie ook ineens Spotify er tussen staan, maar in de beschrijving staat inderdaad 'Werkt niet met WebOS 2.x'. Jammer...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 04 juni 2012, 09:19
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gespy Bekijk bericht
Ik zie ook ineens Spotify er tussen staan, maar in de beschrijving staat inderdaad 'Werkt niet met WebOS 2.x'. Jammer...
Spotify voor webOS werkt prima, uiteraard in combinatie met een Spotify Premium abonnement. Gebruik het al meer dan een half jaar, met heel veel genoegen!
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)
Met citaat reageren
  #9  
Oud 04 juni 2012, 09:30
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
Daarvoor (Spotify op WebOs 2.x) heb je waarschijnlijk wel wat speciaals voor moeten doen. Ik meen me te herinneren daar ooit iets over te hebben gelezen op PreCentral.

Op WebOsNation staat nu een stukje over de QuickOffice update. Het blijkt een Beta voor 'HP internal user only' te zijn. Er lijkt inderdaad iets vreemds met de App Catalog te zijn dat Apps tevoorschijn komen, die er niet horen te staan.

De App Catalog toegang is weer te herstellen door de QuickOffice update te verwijderen:

Citaat:
For the fix is easy. Just delete QuickOffice (Opt + tap on the QuickOffice icon, tap Delete) and restart your phone. QuickOffice will be reinstalled from the memory on reboot and everything will be back to normal. At least, it will be once HP makes this faux-update go away.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 04 juni 2012, 09:42
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Probeer Spotify maar, 't werkt zonder toestanden.

QuickOffice kun je als beschreven verwijderen, maar ook gewoon, zonder herstart van je Pre, weer downloaden uit de App Cat. Heb ik zelf ook gedaan.
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)
Met citaat reageren
  #11  
Oud 04 juni 2012, 09:54
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Etzel Bekijk bericht
Probeer Spotify maar, 't werkt zonder toestanden.
Ik heb hem net geïnstalleerd, maar ik kan er niet mee inloggen. Het inlogscherm blijft knipperen.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 04 juni 2012, 10:10
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Hm, als op mijn Touchpad. Dan moet er een verschil zijn tussen Pre2 en Pre3. De 3 draait toch ook op 2.2.4?
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)
Met citaat reageren
  #13  
Oud 04 juni 2012, 10:34
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
M'n pre3 draait inderdaad op 2.2.4. Dan draait Spotify wel op de Pre2, maar niet op de Pre3.

Via dit topic is terug te lezen wat je moet doen om Spotify werkend te krijgen op de Pre3:

http://www.palmclub.nl/forums/softwa...bos-2-3-a.html
Met citaat reageren
  #14  
Oud 05 juni 2012, 10:35
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Er lijkt inderdaad het een en ander gewijzigd te zijn in de App Catalog. Volgens de HP webOS blog kan een ontwikkelaar nu oude versies van een applicatie laten staan als nieuwere versies niet meer werken op bijvoorbeeld een oude webOS versie. Waarschijnlijk is daar iets mis mee gegaan afgelopen week en kreeg men de QuickOffice update meldingen.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 05 juni 2012, 13:53
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Blijft de vraag wanneer dat allemaal weer gefixed is, want op het ogenblik zit ik met een niet bereikbare App Catalog en dat lijkt me in het geval van een crash en noodzakelijke herinstallatie van betaalde apps geen prettig vooruitzicht...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #16  
Oud 05 juni 2012, 15:57
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Volgens mij is bij iedereen de Catalog op zich gewoon bereikbaar. Heb je al een reset geprobeerd? Ik weet niet of dat verschil maakt, maar het kan weinig kwaad.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 05 juni 2012, 23:39
timjonker@hotmail.co timjonker@hotmail.co is offline
Junior lid
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 05 juni 2012
Berichten: 1
Hallo allemaal,

Ik heb sinds 3 uur een Palm Pre3 na verschillende Palms gehad te hebben, de Treo 650 treo V500 en de Pro.

Bij lukt het ook niet om op de App catalog te komen en heb de gehele Quickoffice verwijderd. ( Dat witte vierkantje samen met drukken op het QO symbooltje was ik zelf nooit opgekomen, maar dat terzijde)

Heeft iemand een oplossing? Ik zou graag op Facebook willen en volgens mij moet je die app uit App catalog halen, het rare is wel dat de Pre zelf vraagt om te synchroniseren met Fb maar dat ik vervolgens nergens via het menu opkom.

Moet weer ff wennen aan de Palm maar ik ga er vanuit dat het wel weer goedkomt, je blijft in ieder geval wel lekker bezig zo,
Met citaat reageren
  #18  
Oud 06 juni 2012, 07:50
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Facebook benaderen via de browser geeft meer mogelijkheden dan met de webOS FB app.

succes, groeten, Roel
Met citaat reageren
  #19  
Oud 06 juni 2012, 14:49
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Helaas, nog steeds geen toegang tot de App Catalog. Ik krijg er een hard hoofd in of het nog goedkomt... Ik heb inmiddels begrepen van WebOS Nation forums, dat een doctor ook het probleem niet herstelt... Geen leuke ontwikkeling.
Je vraagt je af of men er bij HP überhaupt mee bezig is en wat er toch aan de hand zou kunnen zijn. Het is ook bizar dat sommigen hier wel of geen problemen met de App Catalog hebben. Je zou dan concluderen dat er enkele webOS accounts corrupt zouden kunnen zijn.
Ik weet nu niet wat wijsheid is... Als doctoren ook geen gegarandeerde oplossing biedt, wil ik er nu nog niet aan beginnen, gezien het vele werk van opnieuw moeten optuigen van de Pre3.
Balen...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #20  
Oud 07 juni 2012, 13:20
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Op het Pre3 forum van webOS Nation staat een workaround voor de problemen met de onbereikbare App Catalog:

In "Just Type" DATAJOG and then pick HP App Catalog, in the drop down Launch & Search menu. What do you know, the Catalog opens up properly! Delete the search criteria, and everything seems to work from there. If you close and try and re-open the Catalog, back to the spinning circle of death. Just type again, and back in the Catalog.

Niet echt een oplossing dus, maar als je een bepaalde app wilt hebben, kun jer in elk geval zo aankomen.

Verder is een zekere Peter Helm van webOS Developer Relations, bezig met onderzoek naar een oplossing. Hij verzoekt gebruikers met dit probleem een bericht te sturen:

Could someone experiencing this issue please send their webOS profile email info to pdc@palm.com so we can do some account diagnostics to see why it affecting some users and not others? This will help us resolve the problem quicker. Thanks.
Cheers,
Peter Helm
webOS Developer Relations


Men is er nu in elk geval serieus mee bezig....

Je kunt ook de discussie bij het webOS Nation Pre3 forum verder volgen.

Laatst gewijzigd door apeka; 07 juni 2012 om 13:30.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023