Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29 maart 2011, 12:17
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Slechte ontvangst Pre

Ik heb eindelijk een profiel kunnen instellen op mijn Palm Pre. Maar de ontvangst is abominabel.

Ik weet dat hier op mijn werk de ontvangst met T-mobile slecht is. Maar ik krijg hier binnen 'no service'. Met een iPhone en zeker met een Nokia E71 was dit stukken beter. Mijn zakelijk Vodafone kaartje gaf het zelfde resultaat, terwijl die in mijn HTC volledige ontvangst geeft. We hebben in het gebouw versterking voor Vodafone.

Is de ontvangst van de Pre zo slecht? Is hier nog iets aan te doen?
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 maart 2011, 12:45
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Ik heb inmiddels zelf iets gevonden: data roaming aangezet en netwerk op 'automatic' in plaats van '3G' scheelt stukken.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 maart 2011, 13:26
aned aned is offline
Lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 20 november 2010
Locatie: Belgie
Berichten: 23
wifi. is volgens mij ook iets minder sterk.
met mijn nokia kon ik boven in mijn huis makkelijk surfen en nu lukt het niet...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 maart 2011, 13:27
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Ik heb slechte ervaringen met internetten via "3G"... Ik heb op mijn Pré een Xtrasnel van Hi, maar in de praktijk is dit nauwelijks bruikbaar... Ik kan heel vaak niet internetten en krijg dan geen enkele site op mijn scherm te zien.. Heel frustrerend als je op het perron je vertrektijd wilt checken, of ergens even snel het nieuws wilt bekijken. Binnenshuis internetten met 3G is sowieso een drama..Of dit nu komt door toevalligheden of slecht bereik? Hi is toch gewoon het grote netwerk van KPN? Geen idee..
Ik dacht dat Dataroaming altijd uit moest staan om te voorkomen dat je hoge kosten maakt met internetten?
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 maart 2011, 13:35
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka Bekijk bericht
Ik dacht dat Dataroaming altijd uit moest staan om te voorkomen dat je hoge kosten maakt met internetten?
In het buitenland is het inderdaad verstandig om dataroaming uit te zetten. Maar binnen Nederland maakt dat volgens mij niet uit. Ik heb het nu aan staan. Ik weet niet of het daar aan ligt - ik heb ook wat andere zaken aangepast - maar ik kom nu binnen het internet op met GPRS (G).
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 maart 2011, 15:11
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
de ontvangst is - vooral binnen - inderdaad niet bijsterend..
Regelmatig vallen onze pre's gewoon op 'no network'. Zowel pre als pre plus.

Hopelijk zal de pre 3 toch op heel wat van die zaken beter zijn..
Ze hebben tijd genoeg gehad, en geld (van HP) om aan deze min punten te werken...
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 maart 2011, 15:29
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik heb een Pre met een Vodafone abo en dat werkt gewoon goed, met bijna altijd een 3G signaal, ook binnenshuis.

Data roaming staat bij mij uit, zodat ik default geen data kan binnenhalen zodra ik ga roamen. In het buitenland zoek ik dan gratis Wifi plekken op.

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 maart 2011, 15:33
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Misschien is het inderdaad iets met het netwerk en de combi met de telefoon. Ik weet dat de Treo 650 van m'n pa vaak het signaal verloor binnen terwijl die van mij nergens last van had (hij KPN, ik Vodafone). Maar of zoiets nog altijd kenmerkend is voor Palm durf ik niet te zeggen.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 29 maart 2011, 15:58
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
T-mobile verbaast me niet zo. Heb ik toch al matige ervaringen mee. Maar Vodafone zakelijk zou goed moeten zijn. Inmiddels heb ik de dataroaming weer uitgezet en is het bereik nog redelijk. Maar ik zit in een 'moeilijk' gebouw. Ook met de iPhone had ik daar af en toe geen bereik. Straks thuis maar eens proberen.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #10  
Oud 29 maart 2011, 16:28
aned aned is offline
Lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 20 november 2010
Locatie: Belgie
Berichten: 23
op mijn palm 2 is het de wifi die zwakjes is. als ik een verdieping van mijn 'box' weg ben krijg ik niets meer. misschien toch hun antenne die zwakjes is?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 29 maart 2011, 21:33
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Ik ben eigenlijk goed te spreken over de 3G en Wifi ontvangst. Het automatisch schakelen van 3G naar Wifi werkt erg goed en snel. Als ik m'n auto voor het huis parkeer, zit ik al op m'n thuisnetwerk. Het kan dus allemaal wel (goed). Gelukkig!
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)
Met citaat reageren
  #12  
Oud 29 maart 2011, 21:46
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Inmiddels thuis, en ik kom ik wat tot bedaren. Ontvangst lijkt mee te vallen. Wifi werkt goed, maar ik heb het nog niet boven getest. Ben wel weer onder de indruk van het gemak waarmee ik onder Ubuntu gewoon een zootje muziek erop kan zetten via de massaopslag. Geen gedoe met iTunes zoals de iPhone.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #13  
Oud 02 april 2011, 11:06
GuyFromNam
Guest
 
Berichten: n/a
.

Laatst gewijzigd door GuyFromNam; 25 september 2011 om 12:34.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 02 april 2011, 11:33
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Ik heb contact gehad met Hi (KPN): Niets mis met hun 3G netwerk (zeggen ze).
Omdat ik gisteren in Den Haag moest zijn, ben ik het weer eens gaan uitproberen: 3G bovenin in beeld met vijf streepjes. Goede ontvangst zou je dus zeggen: Helaas weer geen enkele internetsite op te roepen op de Pré. Het wieltje blijft maar eindeloos draaien... Om mij heen zaten verschillende andere mensen via Vodafone en T-Mobile probleemloos te internetten..
Dit is werkelijk tenenkrommend... Ik vermoed nu toch een hardwareprobleem, want ik heb er anders geen verklaring meer voor.. Mij oude Treo 680 had nooit problemen met internetontvangst ("those were the days"... )
Ik ga toch steeds meer in de richting denken van een ander toestel: eerst die stompzinnige beperking van App Catalog zonder koop-apps en nu er niet op kunnen vertrouwen dat je internetverbinding hebt... Dat wordt leuk deze zomer in de States
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #15  
Oud 02 april 2011, 12:19
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Sjonge, wat een geklaag... Wwet je zeker dat je er niets an kunt doen? Metlt een reset of eenpatch of een reparatie? Succes, sterkte, doe je best. Hoop dat je het voor elkaar krijgt.
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)
Met citaat reageren
  #16  
Oud 02 april 2011, 14:16
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka Bekijk bericht
Ik heb contact gehad met Hi (KPN): Niets mis met hun 3G netwerk (zeggen ze).
Omdat ik gisteren in Den Haag moest zijn, ben ik het weer eens gaan uitproberen: 3G bovenin in beeld met vijf streepjes. Goede ontvangst zou je dus zeggen: Helaas weer geen enkele internetsite op te roepen op de Pré. Het wieltje blijft maar eindeloos draaien... Om mij heen zaten verschillende andere mensen via Vodafone en T-Mobile probleemloos te internetten..
Dit is werkelijk tenenkrommend... Ik vermoed nu toch een hardwareprobleem, want ik heb er anders geen verklaring meer voor.. Mij oude Treo 680 had nooit problemen met internetontvangst ("those were the days"... )
Ik ga toch steeds meer in de richting denken van een ander toestel: eerst die stompzinnige beperking van App Catalog zonder koop-apps en nu er niet op kunnen vertrouwen dat je internetverbinding hebt... Dat wordt leuk deze zomer in de States
neem eens contact op met de chat support van Palm.
ze zullen je wel verder kunnen helpen.

werkt perfect bij mij, niet snel maar het werkt..
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #17  
Oud 02 april 2011, 17:44
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
"Omdat ik gisteren in Den Haag moest zijn, ben ik het weer eens gaan uitproberen: 3G bovenin in beeld met vijf streepjes. Goede ontvangst zou je dus zeggen: Helaas weer geen enkele internetsite op te roepen op de Pré. Het wieltje blijft maar eindeloos draaien... "

Soms wil het in zo'n situatie ook wel eens helpen door de Aeroplane mode eerst aan te zetten en kort daarna weer uit. Had de Pre classic wel eens vaker last van....

Ries
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #18  
Oud 03 april 2011, 00:32
GuyFromNam
Guest
 
Berichten: n/a
.

Laatst gewijzigd door GuyFromNam; 25 september 2011 om 12:34.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 03 april 2011, 00:34
GuyFromNam
Guest
 
Berichten: n/a
.

Laatst gewijzigd door GuyFromNam; 25 september 2011 om 12:26.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 03 april 2011, 13:01
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Nee, ik heb nog nooit "gedoctord" en zou niet weten hoe dat moet... Is dat zoiets als terug naar de fabrieksettings en daardoor je gegevens en apps kwijtraken?
Overigens had ik gisteren een curieuze gebeurtenis met mijn Pré: Ik had hem gewoon een tijd op tafel liggen en toen ik hem wilde aanzetten met de knop rechtsboven, bleef ie "dood": zwart scherm...
Ik heb daarop een reserve batterij erin gedaan, waardoor ie gelukkig wel weer tot leven kwam. Ik was echter wel al mijn accounts kwijt en moest deze dus opnieuw aanmaken en vervolgens synchroniseren... Er waren gelukkig verder geen andere programma's verdwenen..
Heel vreemd en ik vraag me af waardoor dat gekomen is...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023