Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20 december 2010, 21:13
aned aned is offline
Lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 20 november 2010
Locatie: Belgie
Berichten: 23
palm pre <-> palm pre2

Had graag de palm pre 2 willen kopen maar de prijs is momenteel echt te hoog voor mij. Nu denk ik erover om me misschien een palm pre cadeau te doen...
Wat raden jullie me aan: nog enkele maanden wachten of de palm pre die zoveel goedkoper is, aanschaffen.
Diegene die beide hebben kunnen vergelijken: wat zijn de grote verschillen in gebruik (op papier heb ik ze natuurlijk al vergeleken maar ben benieuwd naar 'real live' ervaringen.
Alvast bedankt
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 december 2010, 23:04
Vadigor Vadigor is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 04 oktober 2007
Berichten: 38
Ik heb die afweging ook gemaakt, maar ik ben uiteindelijk voor de Pre 2 gegaan voor de wat stevigere hardware.

Aangezien ik verder geen ervaring heb met de Pre 1 kan ik er weinig over zeggen, behalve dat ik uit verscheidene hoeken heb gehoord dat de Pre 2 multitasken beter aankan dan de minder sterke Pre 1.

Verder zijn er volop geruchten in omloop dat Palm/HP in 2011 verschillende nieuwe webOS toestellen op de markt brengt. Zo kan je natuurlijk blijven wachten.

Zelf vond ik de Pre 1 nog altijd een tamelijk duur toestel (als vervanging voor een GSM van 30 euro), vandaar dat ik maar ineens voor de laatste generatie gegaan ben. Ik denk niet dat ik nu een andere keuze zou maken, maar ik werd dan ook gesponsord. Als dat niet het geval was geweest zou ik waarschijnlijk (noodgedwongen) voor de Pre 1 gegaan zijn.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 december 2010, 23:19
aned aned is offline
Lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 20 november 2010
Locatie: Belgie
Berichten: 23
Bedankt voor Uw antwoord.
Ik zou inderdaad niet blijven wachten op een 'weeral' nieuw model, enkel nog even blijven doorsparen...(of hopen dat de prijs van de palm 2 binnenkort misschien wat gaat zakken als er nieuwe modellen uitkomen...)
even kijken of er hier mensen zijn die ervaring hebben met beide modellen...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 december 2010, 08:48
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik heb alleen ervaring met de Palm Pre. Nu ik de processor laat overclocken werkt dit apparaat voor mij snel genoeg. Ik heb ruim voldoende geheugen, maar dat komt omdat ik een iPod gebruik voor muziek.

Na een hele serie Palm's onder PalmOS is werken met WebOS deels vertrouwd en deels een prima nieuwe ervaring. Het werkt gewoon allemaal erg prettig.

Nu beginnen met een relatief goedkope Palm Pre lijkt mij een goede start, zeker als de Pre2 nu te duur is.

Gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 december 2010, 10:14
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Ik heb de Palm Pre en de Palm Pre2. Zoals eerder genoemd, is de hardwarekwaliteit wel wat beter. Het Gorilla Glassscherm en de mat zwarte rand erom heen geeft het een metal look in tegenstelling tot de Palm Pre met z'n kunsstofscherm.

Als je nog geen Pre2 hebt ervaren zal de snelheid van de Pre best acceptabel zijn. Het aantal cards is wel wat beperkter in vergelijking tot de Pre2 met ca. 50 cards open! Zolang je geen zware spellen open hebt, kan je gerust zo'n 10 a 15 (minder zware) apps open hebben staan hoor.

WebOS 2.0.1 op de Pre2 is in vergelijking tot webOS 1.4.5 op de Pre wel wat 'buggy'. Deze onvolkomenheden zullen ongetwijfeld in een update zijn verholpen. Zelf vind ik webOS 1.4.5 beter ondanks de waanzinnige 'Stacks' en 'Just Type' in webOS 2.0.1 Ben nu verwend met de snelheid, stacks en just type, dat ik eigenlijk niet meer terug wil.

En mijn Palm Pre is trouwens te koop
http://www.palmclub.nl/forums/koop-a...activeerd.html
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 december 2010, 20:44
aned aned is offline
Lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 20 november 2010
Locatie: Belgie
Berichten: 23
Bedankt allemaal.
Ik wacht nog af tot het nieuwe jaar er is om te kijken of de prijzen zullen zakken en anders wordt het het oudere model. maar dan wel de pre plus denk ik...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 03 maart 2011, 19:28
aned aned is offline
Lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 20 november 2010
Locatie: Belgie
Berichten: 23
Mijn pre 2 is onderweg!!!
Mijn man wilde me verrassen (hoe wist hij nou wat ik wilde hebben )en heeft me er eentje besteld. Per ongeluk kreeg ik een van de mails te zien dat hij onderweg is!
Nu geniet ik dus van de voorpret
Ze hebben hem bij Palm in UK voor mij geactiveerd.
Spannend!

Laatst gewijzigd door aned; 03 maart 2011 om 21:39.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 03 maart 2011, 21:40
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aned Bekijk bericht
Mijn pre 2 is onderweg!!!
Mijn man wilde me verrassen (hoe wist hij nou wat ik wilde hebben )en heeft me er eentje besteld. Per ongeluk kreeg ik een van de mails te zien dat hij onderweg is!
Nu geniet ik dus van de voorpret
Ze hebben hem bij Palm in UK voor mij geactiveerd.
Spannend!
Gedeelde pret is dubbele pret? Pre wordt Pre 2
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #9  
Oud 04 maart 2011, 07:41
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Talking

Ik heb sinds deze week een Palm Pre2 en moet zeggen: wat een mooi apparaat! Erg klein vergeleken met m'n oude 750, mooi strak design en een prachtig scherm. Een paar dingen: het toetsenbord tikt nu nog iets minder makkelijk dan op de 750, het slidermechanisme heeft een kleine wobbel en de batterij moet z'n draai nog even vinden. Het webOS is werkelijk subliem. Voor mij is straks de aanschaf van de Pre3 en het Touchpad een logisch vervolg. Ik ben er blij mee!

N.B. deze draad heb ik natuurlijk op de Pre2 gelezen en dit bericht er op geschreven. Op de 750 ging dat veel minder gemakkelijk!
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)
Met citaat reageren
  #10  
Oud 06 maart 2011, 22:58
Pieter Pieter is offline
Lid
Voornaam: Pieter
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 11 oktober 2003
Locatie: Soest
Berichten: 35
Bestellen in UK?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aned Bekijk bericht
Mijn pre 2 is onderweg!!!Ze hebben hem bij Palm in UK voor mij geactiveerd.
Spannend!
Hoe heb je die bestelling in de UK geplaatst?
Is Palm daar nog actief?
Welke prijs heb je betaald?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 06 maart 2011, 23:07
aned aned is offline
Lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 20 november 2010
Locatie: Belgie
Berichten: 23
Heb de bestelling bij Palm zelf geplaatst. Hij kost daar GBP 399 + verzendkosten.
Palm UK | Palm Pre 2 Phone | Features, Details
Mvg!

ps heb ze wel gevraagd om hem te activeren voordat ze hem opsturen en dat was geen probleem.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 05 april 2011, 13:03
aned aned is offline
Lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 20 november 2010
Locatie: Belgie
Berichten: 23
even een update. na een maand gebruik
Vindt hem echt fantastisch. Doet wat hij moet doen en nog vlug ook!
enige minpuntje is dat ik boven geen (of maar af en toe) wifi krijg maar daar hebben we mee leren leven. voor de rest
zou hem echt aan iedereen aanraden.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 05 april 2011, 15:15
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Hoe zit het met het batterijverbruik van de Pre 2? Ik heb voor de Pre minus gekozen vanwege de lage prijs om eventueel later de Pre 3 aan te schaffen. Heb deze overclocked, maar nog wel op 1.4.5. Maar het batterijverbruik valt me zwaar tegen. Bij matig gebruik haal ik het net tot na de lunch. Is dat bij de Pre 2 beter?
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #14  
Oud 05 april 2011, 15:26
aned aned is offline
Lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 20 november 2010
Locatie: Belgie
Berichten: 23
smartphones vreten nu eenmaal batterijen....ik vind hem niet erger dan mijn oude nokia. heb gewoon 2 laders waar ik hem op plaats zodra ik in de buurt ben en voor wie veel met de auto rijdt zou ik een autolader aanraden.
Bij gewoon gebruik houd hij het wel een dagje uit.
Kan hem wel niet vergelijken met het oudere model.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 05 april 2011, 15:32
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aned Bekijk bericht
smartphones vreten nu eenmaal batterijen....ik vind hem niet erger dan mijn oude nokia. heb gewoon 2 laders waar ik hem op plaats zodra ik in de buurt ben en voor wie veel met de auto rijdt zou ik een autolader aanraden.
Bij gewoon gebruik houd hij het wel een dagje uit.
Kan hem wel niet vergelijken met het oudere model.
Klopt. Heb al veel smartphones gehad. Overigens zijn er ook die het best twee dagen uithouden, maar die hebben dan vaak geen touch screen (Nokia E71). Maar een dag (van 8.00 tot 19.00 uur) vind ik toch wel redelijk minimaal. De meesten halen dat, maar mijn Pre niet. Normaal gesproken geen probleem, maar wel als ik bijvoorbeeld ga kamperen en geen stroom heb. Staat tegenover dat de Pre een verwisselbare batterij heeft. Ik heb 3 accus en nu een oplader voor losse accu's besteld. Maar hoop wel dat het bij de Pre 3 straks iets beter is.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #16  
Oud 05 april 2011, 16:08
aned aned is offline
Lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 20 november 2010
Locatie: Belgie
Berichten: 23
wist niet dat dat bestond: een lader voor lossen accu...misschien de moeite. Aan de andere kant, ben veel thuis dus voorlopig niet echt een probleem gehad. in de vakantie zal het wel anders zijn.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 05 april 2011, 16:19
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Voor een euro of 6 uit Hong Kong. Even afwachten of het goed werkt, maar voor dat geld: Desktop Battery USB AC Charger For Sprint Palm pre Pixi - eBay (item 280643255727 end time Apr-11-11 10:07:13 PDT)
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #18  
Oud 05 april 2011, 16:26
aned aned is offline
Lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 20 november 2010
Locatie: Belgie
Berichten: 23
inderdaad de moeite!
zou die ook gaan met de palm 2 batterij of is die een ander model?
Met citaat reageren
  #19  
Oud 05 april 2011, 16:37
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aned Bekijk bericht
inderdaad de moeite!
zou die ook gaan met de palm 2 batterij of is die een ander model?
Hmm. Weet ik niet zeker. Maar aangezien Seido een accu levert die zowel in de Pre als in de Pre 2 past, ga ik er eigenlijk van uit dat je dezelfde lader kan gebruiken Palm Standard Battery for Pre 2, Pre Plus, Pre - Palm Pre Batteries - Pre Accessories
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #20  
Oud 07 april 2011, 16:31
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Ik heb een tweede accu van Seidio (1350mAh) en die gaf problemen met de Palm lader. Moest voor opvulling zorgen zodat de contactjes met elkaar in contact kwamen. Maar je kan dezelfde lader gebruiken!

Ik heb altijd een extra accu bij me en dat verwisselen gaat bij een Pre2 vele malen sneller dan met een Pre 'classic' i.v.m. opstartduur.
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023