Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1041  
Oud 28 december 2007, 08:42
rjanse rjanse is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 november 2005
Locatie: Aalden
Berichten: 10
Unhappy Vreemd geluid uit mijn Treo

Lotgenoten, ook ik heb last van het batterij gedoe en kan er maar niet aan wennen. Nu is het wel wisselend en het vreemde is dat als het baterij gebruik omhoog gaat er toch nog iets aan de hand is op het toestel.

Als ik op een toets druk hoor ik een sissend geluid uit de speaker. Het is geen geluid wat stoort en je hoort het niet als er omgevingsgeluid is. Ik kwam er toevallig achter, omdat het doodstil was in huis. Ik ben er eens op gaan letten en op het moment dat het geluid er is verbruikt de Treo erg veel stroom. Op het moment dat het geluid zich niet voor doet is de Treo een stuk zuiniger.

Ik heb inmiddels de SIM card uit het toestel en BT uitgeschakeld, het maakt niets uit. Zelfs een reboot maakt niet uit.

Heeft iemand enig idee, wat dit zou kunnen zijn ? En wellicht belangrijker hoe kan ik het oplossen ?
Met citaat reageren
  #1042  
Oud 28 december 2007, 08:48
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Ik had dit vroeger nog wel eens met mijn TX, nadat ik een spelletje gespeeld had, of als ik op de achtergrond een mp3 beluisterde...
Met citaat reageren
  #1043  
Oud 28 december 2007, 08:58
rjanse rjanse is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 november 2005
Locatie: Aalden
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi Bekijk bericht
Ik had dit vroeger nog wel eens met mijn TX, nadat ik een spelletje gespeeld had, of als ik op de achtergrond een mp3 beluisterde...
Heb je er ook een oplossing voor ?
Met citaat reageren
  #1044  
Oud 28 december 2007, 10:39
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rjanse Bekijk bericht
Als ik op een toets druk hoor ik een sissend geluid uit de speaker. Het is geen geluid wat stoort en je hoort het niet als er omgevingsgeluid is. Ik kwam er toevallig achter, omdat het doodstil was in huis. Ik ben er eens op gaan letten en op het moment dat het geluid er is verbruikt de Treo erg veel stroom. Op het moment dat het geluid zich niet voor doet is de Treo een stuk zuiniger.

Ik heb inmiddels de SIM card uit het toestel en BT uitgeschakeld, het maakt niets uit. Zelfs een reboot maakt niet uit.

Heeft iemand enig idee, wat dit zou kunnen zijn ? En wellicht belangrijker hoe kan ik het oplossen ?
Dat van het sissende geluid herken ik (een heel zacht ruisen) want ik heb het ook gehoord en vindt het soms storend (ook omdat ik niet weet wat het is). Maar dat het batterij verbruik dan omhoog gaat herken ik niet. Ik kan het op dit moment niet reproduceren (te veel omgevingsgeluid). Een oplossing weet ik helaas ook niet.
__________________
Vroeger: M500 - T3 - Treo 680
Nu: Pre, Centro electric blue (als backup) en Flashdrive (16 Gb)
Reserve: Nog een Centro (zwart)
Met citaat reageren
  #1045  
Oud 28 december 2007, 12:32
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rjanse Bekijk bericht
Heb je er ook een oplossing voor ?
Vermits ik nu geen palm meer heb, kan ik het niet exact nagaan, maar ik probeer toch te reconstrueren.
Bij een spelletje (iets over met vliegtuig, schietspel met heel goeie graphics) waren er verschillende geluidsinstellingen. Wanneer ik dat spelletje gespeeld had, dan bleef het geluid 'aan', zoals het einde van een cassette (uit die goede oude tijd). Je hoorde wel nog de boxen, maar niets van muziek.
Dan moest ik terug in het spelletje gaan, en daar het geluid van het spelletje (gamesound en het-andere-weet-ik-niet-meer) op OFF zetten. Hetzelfde bij de settings van palm, had geen zin.

Als ik dit even nalees, zal je waarschijnlijk niet veel wijzer geworden zijn, vrees ik
Met citaat reageren
  #1046  
Oud 01 juni 2008, 09:10
procus
Guest
 
Berichten: n/a
vreemd geluid uit mijn Treo

Ik heb precis hetzelfde probleem: een relatief luid sissend geluid bij het dukken op de toetsen. e accu loopt hierdoor inderdaad ern snel leeg. Het is me opgevallen dat het soms optreedt na het bellen. Dit maakt een en ander onvoorspelbaar. Wat bij mij helpt is de telefoon uit-en weer inschakelen. Ik hoop dat iemand een oplossing weet voor dit probleem.
Procus
Met citaat reageren
  #1047  
Oud 05 juni 2008, 17:32
frisser's schermafbeelding
frisser frisser is offline
Lid
Voornaam: Wilfred
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 juni 2008
Locatie: Limburgia
Berichten: 48
Geweldige telefoon

Na jarenlang windows mobiles (PDA/HPC) te hebben verzameld (heb hier een stuk ok 10 liggen o.a. HTC Tytn, HP 210, HP 2470, 2490, acers, compaq's, nec) toch ook maar eens een plam gekocht deze week... en ik moet zeggen, dit had ik veel eerder moeten doen!

Wat een ge-wel-dig apparaat! Natuurlijk zijn er voordelen te noemen waarom een windows mobile beter zou zijn (ik belde zelf met een HTC TyTn en een Noika n95) - maar na een week intensief bezig te zijn geweest met deze schoonheid ben ik verliefd geworden op de Palm. Het is zelfs zo erg dat ik mijn PDA's maar heb ontmanteld (batterij eruit gehaald) en in een grote bruine doos heb gestopt... Jammer voor mijn 1 maand oude HP 210...
De nokia n95 - leuk voor zijn camera, hel om te gebruiken - ga ik waarschijnlijk maar verkopen... iemand?

Heb trouwens ontdekt dat sommige programma's die ik gekocht heb voor mijn windows mobiles ook met hetzelfde registratie nummer werken op mijn Palm. Dit zijn bv. alle programma's van Astraware (had behoorlijk wat gekocht door de jaren heen), Landware (Leonard Maltin Movie Guide, Wineguide). Of door een klein bedrag te upgraden naar Palm (Ilium programma's zoals Ewallet, Listpro - kreeg van hun zelfs Dockware voor Palm gratis!) of Paragon software.

Sommige makers hebben deze service niet - maar omdat ik ze lang gebruik op mijn PDA heb ik het maar wel aangeschaft. Dus Resco Palm Suite, Coreplayer.

Daarnaast, weet niet of het zinvol was, maar ook de upgrade gekocht van pTunes en Document To Go.
Mijn credit card heb ik deze week behoorlijk gebruikt

Moet nog wel veel 'ontdekken' - wat zijn de must-haves etc... maar dat is gewoon veel fora lezen. Palmclub is gelukkig een behoorlijk goede informatiebron.

Kort samengevat: ben er blij mee
Met citaat reageren
  #1048  
Oud 05 juni 2008, 17:41
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Welkom Frisser!
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je de palm zo'n geweldig apparaat vindt in vergelijking met de Windows Mobiles. Zelf kan ik die vergelijking namelijk niet maken, omdat ik nog nooit een Windows-machine heb gehad.
Daarnaast zijn er nogal wat (verstokte) Palm-gebruikers die liever niet langer willen wachten op de opvolger van het huidige Palm OS en er sterk over nadenken om juist de overstap naar Windows te maken.
Met citaat reageren
  #1049  
Oud 05 juni 2008, 17:46
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MacJozzz Bekijk bericht
De batterij van mijn 680 leeft op dit moment z'n eigen leventje.
Het ene moment gaat hij wel 2,5 dag mee om vervolgens binnen 4 uur helemaal leeg gezogen te zijn. Kan dit wijzen op een defect? Heb niets aan mijn treo veranderd de laatste tijd. Probleem is sinds een kleine 2 weken nu.
Zijn er tools o.i.d. om een defect aan een batterij aan te tonen?

Gaat je Treo dan ook daadwerkelijk uit, wanneer je zegt dat de accu leeg is? Of geeft hij alleen rood aan. Het is bekend dat de batterij-indicatie van de Treo 680 soms kuren kan hebben.
Het kan dus best zo zijn, wanneer deze rood aangeeft, dat je gewoon vrolijk verder kunt werken met je Treo.
Met citaat reageren
  #1050  
Oud 05 juni 2008, 19:04
frisser's schermafbeelding
frisser frisser is offline
Lid
Voornaam: Wilfred
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 juni 2008
Locatie: Limburgia
Berichten: 48
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bulthuis Bekijk bericht
Welkom Frisser!
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je de palm zo'n geweldig apparaat vindt in vergelijking met de Windows Mobiles. Zelf kan ik die vergelijking namelijk niet maken, omdat ik nog nooit een Windows-machine heb gehad.
Daarnaast zijn er nogal wat (verstokte) Palm-gebruikers die liever niet langer willen wachten op de opvolger van het huidige Palm OS en er sterk over nadenken om juist de overstap naar Windows te maken.

De voordelen van een Palm is vooral in het gebruik. Die is gewoon goed en daar is over na gedacht. En dan vergelijk ik eigenlijk de Windows Smartphones met de Palms. Het is ook een beetje overdreven van mij om te zeggen dat ik alle PDA's in een doos gooi. Maar als telefoon oplossing ben ik wel helemaal verkocht met mijn Treo.

Ik ben niet echt een power telefoon user (zou je niet zeggen als je mijn verzameling ziet...), maar een casual gebruiker die af en toe een programma draait om zijn wachtwoorden te bekijken van mijn klanten (ewallet), mail lezen en sites bekijken (opera mobile werkt goed trouwens).

De Windows Mobile PDA zonder telefoon zal ik ook wel blijven gebruiken zoals bv voor navigatie (igo 8 is top!), filmpje kijken, uren bijhouden (timebiller).

Als ik even de 3 telefoons naast elkaar leg die ik hier heb dan heb ik dus de HTC TyTn (windows mobile).. mooi maar niet handig om te bellen. De Nokia N95 - maakt geweldige foto's.. maar handige programma's draaien... nou nee.
En de Treo 680 - gewoon goed. Waarom heb je multitasking nodig? (ben nog uit het DOS tijdperk... vandaar ), waarom HiRes foto's maken als ik een goede digitale camera ook altijd wel bij me heb. Ik wil gewoon bellen, en af en toe wat software draaien...
Met citaat reageren
  #1051  
Oud 10 juni 2008, 21:58
hugoa hugoa is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 18 mei 2007
Berichten: 4
Treo 680: MiniTones en T-Mobile

MiniTones werkt eveneens goed (zet MP3's in de lijst met ringtones)

Instellingen t.b.v. netwerk (internet & email) soms minder simpel. Kostte toch diverse telefoontjes om achter de juiste instellingen t.b.v. T-mobile te komen:

Treo 680 instellingen Internet & Email (d.d. 10/6/2008)

Network: T-Mobile Internet
Connect.: GPRS
user: tmobile
ww: tmobile
APN: internet

Advanced:
IP Address: automatic
Query DNS: leeg en nummers ook leeg

In Browser: proxy leeg

Gmail: SSL aan 995/587
Chello: SSL uit 110/25
Met citaat reageren
  #1052  
Oud 10 juni 2008, 22:26
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Hallo Hugoa!

Bij onze veelgestelde vragen vind je deze instellingen voor T-Mobile en alle andere Nederlandse providers ook terug.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #1053  
Oud 11 juni 2008, 07:58
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hugoa Bekijk bericht
Instellingen t.b.v. netwerk (internet & email) soms minder simpel. Kostte toch diverse telefoontjes om achter de juiste instellingen t.b.v. T-mobile te komen:
Ik heb die ervaring niet: mijn zakelijk Vodafone SIM kaart erin gedaan en het netwerk werkte gewoon. Zonder moeite. Hangt dan misschien van de provider af.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #1054  
Oud 11 juni 2008, 08:12
frisser's schermafbeelding
frisser frisser is offline
Lid
Voornaam: Wilfred
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 juni 2008
Locatie: Limburgia
Berichten: 48
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coenox Bekijk bericht
Ik heb die ervaring niet: mijn zakelijk Vodafone SIM kaart erin gedaan en het netwerk werkte gewoon. Zonder moeite. Hangt dan misschien van de provider af.
Bij mij ging T-mobile ook erg soepel. Ik heb bij APN internet ingegeven (en trouwens geen username en password) en het werkt prima. Ik heb wel web'n'walk van T-mobile - kan zijn dat dit anders werkt.

Ben gewend om met 3G te internetten op mijn Windows Mobile telefoon. Maar ik moet zeggen dat GPRS snelheid niet echt stukken langzamer is, het voelt niet echt stukken langzamer, dan 3G. Maar nogmaals - het zal zeker te meten zijn het verschil - maar het is niet storend.
Met citaat reageren
  #1055  
Oud 11 juni 2008, 08:33
hugoa hugoa is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 18 mei 2007
Berichten: 4
Treo 680 - Mobiel internet instellingen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Hallo Hugoa!

Bij onze veelgestelde vragen vind je deze instellingen voor T-Mobile en alle andere Nederlandse providers ook terug.
Hallo Gazpacho,

Je hebt gelijk, ik had die ook gezien, op de website van T-Mobile bleken ze alleen weer anders, inclusief proxies en poorten die leeg moesten blijven. Verzenden van mail wisselt ook weer per ISP, bij Chello/UPC moet je de t-mobile server opgeven, bij Gmail werkt dat niet en ben ik er nog niet geheel uit wat het beste werkt.

Hugoa
Met citaat reageren
  #1056  
Oud 11 juni 2008, 08:36
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frisser Bekijk bericht
Ben gewend om met 3G te internetten op mijn Windows Mobile telefoon. Maar ik moet zeggen dat GPRS snelheid niet echt stukken langzamer is, het voelt niet echt stukken langzamer, dan 3G.
Ja, er wordt af en toe erg moeilijk gedaan over wel of geen 3G/HSDPA. Ik heb een LG Viewty met 3G, maar die heeft dan weer een erg langzame browser. In de praktijk is mijn Treo met GPRS gewoon sneller. Afgezien daarvan: op veel plekken heb ik geen 3G/HSDPA dekking.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #1057  
Oud 24 juli 2008, 19:30
flukie99 flukie99 is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|C
 
Geregistreerd: 24 juli 2008
Berichten: 1
Ik ben al enkele jaren tevreden gebruiken van een Tungsten|C. Het toestel wordt al wat ouder maar voldoet perfect aan wat ik wil. Ik overweeg eventueel de aankoop van een Treo 680 nu deze leuk geprijst staan. 2 vragen waar ik geen antwoord op gevonden heb.

1) Kan ik een treo 680 ook gebruiken zonder SIM-kaart?

2) Iemand die ook ervaring heeft met een Tungsten|C ? Ik vind dit een zalig toetsenbord. Op dat van zo'n treo staan de toesten heel wat dichter bij elkaar?
Met citaat reageren
  #1058  
Oud 24 juli 2008, 19:57
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
De Treo 680 werkt ook gewoon zonder SIM-kaart. Alleen dan zonder telefoonfunctie, uiteraard.

Ik heb geen ervaring met de Tungensten|C. Ondanks dat de toetsen van de Treo dichterbij elkaar staan, is het toch zeker goed typen.
Met citaat reageren
  #1059  
Oud 25 juli 2008, 00:03
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Ik heb een Tungsten |C.
Was niet zo veel wennen. (van 650 naar |C en terug naar 680)
Valt mee dus.
Grootste wenning zal straks de Centro worden. (maat kleiner in keyboard)
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #1060  
Oud 28 juli 2008, 07:16
hbest1982 hbest1982 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Herman
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 02 april 2004
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 126
ik had ook een tungsten c voordat ik de 680 kocht. was ook niet veel wennen, misschien een beetje en je kunt zoveel meer met de 680 dat ik dat voor lief nam.
mijn vrouw heeft een iphone; dat is pas wennen!
__________________
sixhundredandeightie
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023