Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #241  
Oud 22 maart 2004, 23:32
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Evert, dank voor het toesturen. Als je het bestand zipt dan past het wel onder de attachement-grens van het forum. Dus bij deze, het zip-bestand van de NLse handleiding van de TomTom BT-GPSmuis.
__________________
What the FAQ?

Laatst gewijzigd door GJHartog; 23 maart 2004 om 21:00.
Met citaat reageren
  #242  
Oud 23 maart 2004, 18:08
piet1
Guest
 
Berichten: n/a
tom tom mist gedeelte kaarten ?

Citaat:
Op 21-03-2004, om 23:58 heeft palmt3 dit gezegd in bericht #233
Waarschuwing:
Tomtom navigatie voor Palm T3 is nu op de markt met diverse fouten.
TomTom geeft zelf de fouten toe maar ze zullen het product gewoon verkopen.

Tomtom voor Palm T3 mist bepaalde gedeelte landkaarten. U kunt controleren of u ook het product met fouten hebt gekocht door onderstaande voorbeeld uit te proberen.

U krijgt door onderstaande gegevens in te vullen dat het systeem de route niet kan bepalen.

Een voorbeeld:
Route plannen van A naar B

Plaats: Kampen
Straat: Silene
Huisnr: 1

To

Plaats: Groningen
Straat: Zuiderpark
Huisnr: 3

Hoop u te hebben gewaarschuwd voor het aanschaffen van Tomtom navigatie systeem voor Palm T3 voor 450 euro.



hoi mensen

ik denk niet dat tom tom gedeelten van de landkaarten mist.

ik denk eerder aan een fout in de software van de berekening van A naar B.

ik woon in Leeuwarden, en ik kan de plaatsen en adressen gewoon in Leeuwarden vinden. zowel Kampen als Groningen.

alleen als ik werken ga met A en B geeft het systeem inderdaad een foutmelding.

ik denk dan ook dat hier de fout zit, want als gedeelten van de kaart ontbreken zou ik geen route kunnen plannen, of zie ik dit verkeerd ?

groet piet
Met citaat reageren
  #243  
Oud 23 maart 2004, 20:37
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Nu ook de NLse handleiding van de TomTom BT-GPSmuis met afbeeldingen (dank aan Evert!). In zip-formaat bij dit bericht gevoegd.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip Handleiding-TT-BT-GPS-muis-NL.zip‎ (640,3 KB, 10x gelezen)
__________________
What the FAQ?

Laatst gewijzigd door metck; 30 december 2006 om 19:57.
Met citaat reageren
  #244  
Oud 23 maart 2004, 21:12
Bommeltje's schermafbeelding
Bommeltje Bommeltje is offline
Kei lang lid
Voornaam: Peter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2001
Locatie: Grave, gelegen in het BRABANTSE land, waar het (Palm)leven nog goed is
Berichten: 273
Ik hoor van een PockePC gebruiker dat ook bij hem zich de genoemde problemen voordoen. Afgelopen weekend is hij naar Groningen geweest. Zowel "Navigeer naar" als "Van A naar B" bleven zonder resultaat. Het zit 'm dus niet in de versie voor de Palm alleen, maar algemeen in de software of kaart(en).
__________________
Mvg, Peter van Bommel
http://www.bommeltje.nl

Hoe leger de geest, hoe bloter het beest...
P.S. Ik gebruik ALTIJD de zoekfunctie voordat ik iets vraag...
(maar vergeef 't me als ik weer ens te impulsief ben )


Mijn PDA's: na eerst 2 Casio organizers verslonden te hebben, zag ik het licht,
waarna de Palmziekte pas écht uitbrak: IIIe - m505 - TT - T3 - T5 - Treo650 - TX.
Met citaat reageren
  #245  
Oud 25 maart 2004, 20:52
Maasq Maasq is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 27 september 2003
Berichten: 82
TomTom Navigator In-depth Review

http://mypalmlife.com/index.php?p=589&more=1#more589
Met citaat reageren
  #246  
Oud 25 maart 2004, 22:39
Bommeltje's schermafbeelding
Bommeltje Bommeltje is offline
Kei lang lid
Voornaam: Peter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2001
Locatie: Grave, gelegen in het BRABANTSE land, waar het (Palm)leven nog goed is
Berichten: 273
Ook mijn muis in "loop"

Na het enkele dagen perfect werken van het setje, is nu ook mijn gps-muis in de door EvertG beschreven loop geraakt. Het groene lampje blijft branden en wil niet overschakelen naar het blauwe.

Zal de batterij volledig laten leeglopen en vervolgens weer opladen en hopelijk zien dat "het" het weer doet

Heeft iemand anders (dan EvertG) dit inmiddels ook meegemaakt?
__________________
Mvg, Peter van Bommel
http://www.bommeltje.nl

Hoe leger de geest, hoe bloter het beest...
P.S. Ik gebruik ALTIJD de zoekfunctie voordat ik iets vraag...
(maar vergeef 't me als ik weer ens te impulsief ben )


Mijn PDA's: na eerst 2 Casio organizers verslonden te hebben, zag ik het licht,
waarna de Palmziekte pas écht uitbrak: IIIe - m505 - TT - T3 - T5 - Treo650 - TX.
Met citaat reageren
  #247  
Oud 29 maart 2004, 21:34
Palmpje Palmpje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 293
Re: TomTom Navigator In-depth Review

Citaat:
Op 25-03-2004, om 15:52 heeft Maasq dit gezegd in bericht #245
http://mypalmlife.com/index.php?p=589&more=1#more589
Laatste Pagina zegt genoeg :
So back to that hard hitting question, is it worth the money? In one word, yes. I would put the extra cash down for the Bluetooth since one it’s more portable and two seems to be more accurate. It will also allow you to use it as a handheld antenna if you’re out in hills and want to use another mapping program. For a 1.0 product, I’m impressed enough with it that I would pay the money for it and get it. Compared to all the other GPS unit’s I’ve used in the past, this is by far the best. I’ll never us my in-car Pioneer anymore. I’m telling you, the 3-D perspective alone makes this thing worth it!
__________________
De misdaad is al georganiseerd.
Nu de politie nog.
Met citaat reageren
  #248  
Oud 03 april 2004, 14:29
Palmpje Palmpje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 293
Citaat:
Op 21-03-2004, om 17:58 heeft palmt3 dit gezegd in bericht #233
Waarschuwing:
Tomtom navigatie voor Palm T3 is nu op de markt met diverse fouten.
TomTom geeft zelf de fouten toe maar ze zullen het product gewoon verkopen.

Tomtom voor Palm T3 mist bepaalde gedeelte landkaarten. U kunt controleren of u ook het product met fouten hebt gekocht door onderstaande voorbeeld uit te proberen.

Hoop u te hebben gewaarschuwd voor het aanschaffen van Tomtom navigatie systeem voor Palm T3 voor 450 euro.
Ik vind je reactie nogal al voorbarig, zeker voor een gebruiker met wel geteld 1 post, heb je al contact gelegd met Support van Tom Tom en wat was de reactie.

Alvorens bedrijven en producenten te beschuldigen moet je je informatie goed onderbouen vindt ik, het is makkelijk om zonder verdere toevoeging of onderbouwing een dergelijke beschuldiging te maken terwijl er blijkbaar heel veel gebruikers wel tevreden zijn met een product.
__________________
De misdaad is al georganiseerd.
Nu de politie nog.
Met citaat reageren
  #249  
Oud 03 april 2004, 16:49
walberg walberg is offline
Lid
Voornaam: Bob
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 04 maart 2004
Locatie: Amstelveen
Berichten: 41
tomtom voor tungsten t3

Even een opmerking:
Ook ik was van plan om tzt zodra de alleen software versie vrijkomt deze aan te schaffen. Echter wat ik van een neef heb begrepen kan je tomtom 3 voor Palm alleen maar aanschaffen als je OOK al in het bezit bent van een PPC ? vanwege de vereiste Active Sync dat alleen maar bijgeleverd wordt bij... Jawel PPC.s
Klopt dit?
Met citaat reageren
  #250  
Oud 03 april 2004, 17:02
Magic
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo Walberg

Je haalt 2 versies door elkaar. Tomtom 3 is de nieuwste versie voor PPC.
Daarnaast is er sinds kort ook een versie voor de palm beschikbaar. Deze is nu alleen nog alleen maar als pakket te kopen met een muis. Maar de software only versie zal zeker op een palm draaien.
Met citaat reageren
  #251  
Oud 03 april 2004, 17:03
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Re: tomtom voor tungsten t3

Citaat:
Op 03-04-2004, om 17:49 heeft walberg dit gezegd in bericht #249
Even een opmerking:
Ook ik was van plan om tzt zodra de alleen software versie vrijkomt deze aan te schaffen. Echter wat ik van een neef heb begrepen kan je tomtom 3 voor Palm alleen maar aanschaffen als je OOK al in het bezit bent van een PPC ? vanwege de vereiste Active Sync dat alleen maar bijgeleverd wordt bij... Jawel PPC.s
Klopt dit?
Even voor de duidelijkheid: PALM IS GEEN POCKETPC.

Er is *geen* Tomtom 3 voor de Palm. Er is op dit moment alleen de Tomtom Navigator voor Palm Tungsten|T3.

Behalve de drang om het nieuwste van het nieuwste te willen hebben moet je ook eens kijken wat er nou precies voor verschillen tussen de versies zitten, en dan blijkt het allemaal wel heel erg mee te vallen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #252  
Oud 03 april 2004, 18:01
RoBot
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 03-04-2004, om 15:29 heeft Palmpje dit gezegd in bericht #248

Alvorens bedrijven en producenten te beschuldigen moet je je informatie goed onderbouen vindt ik, het is makkelijk om zonder verdere toevoeging of onderbouwing een dergelijke beschuldiging te maken terwijl er blijkbaar heel veel gebruikers wel tevreden zijn met een product.
Ja da's ook wel makkelijk, als iemand zonder onderbouwing positief is dan is het allemaal prima. Maar negatief commentaar mag blijkbaar niet.

Er zijn echt wel issues met Palm en TomTom en niet allen door een select gezelschap.
De eerder beschreven vastloper is bij mij nu gelukkig weg door de update te installeren. Ik had de cd over de memory card geschreven en dus een oudere versie geinstaleerd.
Dus versiebeheer en documentatie bij TomTom zijn voor verbetering vatbaar.

Ik heb gelijktijdig met een vriend de T3 en tomtom wired gekocht, allebei hebben we de volgende issue:
Kan de GPS niet vinden, ben er nog steeds niet achter wat de bulletproof oplossing is. Je kan rustig 15 minuten rond rijden zonder dat een GPS wordt gevonden. Uitzetten en weer aanzetten werkt soms, maat ook niet altijd. TomTom opnieuw opstarten kan ook wel eens werken.

Maar het blijft een geinig programma als het eenmaal draait.
Met citaat reageren
  #253  
Oud 03 april 2004, 18:19
walberg walberg is offline
Lid
Voornaam: Bob
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 04 maart 2004
Locatie: Amstelveen
Berichten: 41
Re: Re: tomtom voor tungsten t3

Citaat:
Op 03-04-2004, om 18:03 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #251


Even voor de duidelijkheid: PALM IS GEEN POCKETPC.

Er is *geen* Tomtom 3 voor de Palm. Er is op dit moment alleen de Tomtom Navigator voor Palm Tungsten|T3.

Behalve de drang om het nieuwste van het nieuwste te willen hebben moet je ook eens kijken wat er nou precies voor verschillen tussen de versies zitten, en dan blijkt het allemaal wel heel erg mee te vallen.
Ik wilde even zeker weten of het verhaal dat ik hoorde een fabeltje was, want ik was beslist niet van plan om er ook nog eens een PPC bij te kopen, dat ik voor de installatie al een pc nodig heb vind ik al erg genoeg. Ik vond het alleen een beetje vreemd verhaal.
En Ja Mapsonic was ook knap prijzig maar ook knap k.t het is namelijk onverstaanbaar en ik vind de stembegeleiding een absoluut vereiste voor een routeplanner.
Met citaat reageren
  #254  
Oud 03 april 2004, 19:19
gjwater gjwater is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 08 september 2003
Berichten: 31
Mapsonic op een T3 overstaanbaar??? Dan zit er iets niet goed. Of je palm is kapot of je hebt de volume-instelling in Mapsonic niet goed staan. Ik vind Mapsonic juist uitermate goed verstaanbaar. Zelfs boven het geluid van de radio uit, zijn de aanwijzingen goed te volgen. "Turn slightly right"...
Met citaat reageren
  #255  
Oud 03 april 2004, 21:54
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Kan de GPS niet vinden, ben er nog steeds niet achter wat de bulletproof oplossing is. Je kan rustig 15 minuten rond rijden zonder dat een GPS wordt gevonden. Uitzetten en weer aanzetten werkt soms, maat ook niet altijd. TomTom opnieuw opstarten kan ook wel eens werken.
Heb je er wel voor gezorgd dat de gps-muis vrij zich op de hemel heeft? Metaal belemmert de ontvangst, net zoals warmtewerende voorruiten of voorruiten met een verwarmingselement erin.
Met citaat reageren
  #256  
Oud 03 april 2004, 22:04
RoBot
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 03-04-2004, om 22:54 heeft koekiemonster dit gezegd in bericht #255

Heb je er wel voor gezorgd dat de gps-muis vrij zich op de hemel heeft? Metaal belemmert de ontvangst, net zoals warmtewerende voorruiten of voorruiten met een verwarmingselement erin.
Ja, ik verander ook niets aan de muis.
Ineens doet ie het en dan is de ontvangst ook perfect. Maar de Palm herkent hem gewoon ff niet. De stekker uit de aanstekeraansluiting trekken wil ook wel helpen.
Met citaat reageren
  #257  
Oud 03 april 2004, 22:18
sjefs
Guest
 
Berichten: n/a
IK krijgook vaker dezlfde melding waar jullie ook over klagen. Kan de GPS niet vinden. Meestal krijg ik deze melding als ik net een succesvol ritje heb gemaakt en mijn t3 heb uitgezet. Bij een volgende rit (en ik start mijn t3 volgens de regeltjes op),blijkt er dan geen bleutooth verbinding tot stand te komen. Ik verhelp dit probleem door een soft reset van de t3. Vervolgens bleutooth aanzetten via prefs. trusted device. Dan add trusted device. vervolgens current discovery. Wanneer mijn tomtom muis gesignaleerd wordt, selecteren en het menu verlaten. Dan komt altijd, tenminste bij mij een bleutooth verbinding tot stand. Ik controleer dat dan altijd even in het satellietenscherm. Ik moet zeggen dat het wel erg omslachtig is. Kost je zeker 7-8 minuten en je moet je auto langs de kant zetten, maar her werkt wel,
Groeten, Sjef
Met citaat reageren
  #258  
Oud 03 april 2004, 22:43
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Let op sjefs; jij hebt problemen met de herkenning van de bluetoothmuis maar RoBot heeft een muis die aangesloten wordt via de Universal Connector. En dat is toch een wezenlijk verschil.
Met citaat reageren
  #259  
Oud 04 april 2004, 11:07
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Op 03-04-2004, om 23:18 heeft sjefs dit gezegd in bericht #257
IK krijgook vaker dezlfde melding waar jullie ook over klagen. Kan de GPS niet vinden. Meestal krijg ik deze melding als ik net een succesvol ritje heb gemaakt en mijn t3 heb uitgezet.

-knip-

Groeten, Sjef
Hoe sluit je het programma af? Ik zou zeggen, probeer het eens op de volgende manier: eerst Navigator echt verlaten, dus klik na 'bestemming bereikt' eerst eens op het huisje, alvorens de Palm uit te zetten. Ben ik er 99% zeker van dat hij bij de volgende TomTom aanzetten gelijk wordt gevonden... Succes!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #260  
Oud 04 april 2004, 11:29
Magic
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo Gert Jan,

Ik heb hetzelfde probleem als sjefs. Ik heb het ook al geprobeerd om af te sluiten op de manier die jij voorstelt maar helaas. Ook Cetus kan in dat geval de GPS Bluetooth muis niet vinden. Na een soft reset werkt het wel.
Wat mij wel opviel is dat dit alleen maar gebeurd als ik BT uitschakel om stroom te sparen. Laat ik de BT radio aanstaan dan werkt het wel goed. (Ook al is de T3 in de tussentijd uitgeschakeld).

Ik heb dan ook het idee dat het niet aan Tomtom ligt maar dat er een probleem met de BT radio van de T3 is.


Laatst gewijzigd door Magic; 05 april 2004 om 07:23.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023